Gjest bebba Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 De oppsøkte jo nettopp "behandleren" fordi de IKKE ville dø. "Behandleren" bedrar dem, og gjør som om han/hun gir dem effektiv behandling. Med vennlig hilsen Så lenge de tror på dette begge to så kan jeg ikke se på det som bedrag. Det hadde vært noe annet hvis behandleren ikke hadde hatt en overbevisning om at dette var riktig. Jeg velger pedagogiske retningslinjer som jeg tror er de riktige og jeg bedrar ingen, selvom andre ikke er enige. I mitt tilfelle velger jeg de som er nye og andre i våre dager har tro på også, men jeg kjenner lærere som sier stolte om seg selv at de bruker "gode", gammeldags metoder som å skrive på tavla og la elevene skrive av. Det er for lengst bevist med forskning at slike metoder er ikke gode for mesteparten av elevene, og ingen drar de lærerne til ansvar. Tvertimot de får støtte fra mange. Vi vet utmerket godt i dag at de tradisjonelle undervisningsmetodene ikke er gode nok, men det skjer veldig lite endringer i skolen uansett. Hvorfor skal man tro at det er annerledes i helsesektoren? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/203076-fotsoneterapi-mot-astma-atopisk-eksem/page/2/#findComment-1450557 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Så lenge de tror på dette begge to så kan jeg ikke se på det som bedrag. Det hadde vært noe annet hvis behandleren ikke hadde hatt en overbevisning om at dette var riktig. Jeg velger pedagogiske retningslinjer som jeg tror er de riktige og jeg bedrar ingen, selvom andre ikke er enige. I mitt tilfelle velger jeg de som er nye og andre i våre dager har tro på også, men jeg kjenner lærere som sier stolte om seg selv at de bruker "gode", gammeldags metoder som å skrive på tavla og la elevene skrive av. Det er for lengst bevist med forskning at slike metoder er ikke gode for mesteparten av elevene, og ingen drar de lærerne til ansvar. Tvertimot de får støtte fra mange. Vi vet utmerket godt i dag at de tradisjonelle undervisningsmetodene ikke er gode nok, men det skjer veldig lite endringer i skolen uansett. Hvorfor skal man tro at det er annerledes i helsesektoren? "Behandleren" VET selvsagt at dette er bedrageri, all den tid man må kunne forvente at en behandler har kjennskap til forskningen som viser at behandlingen er bedrageri. Så enkelt er det. At de vil tjene penger på desperate mennesker gjør det bare enda verre. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/203076-fotsoneterapi-mot-astma-atopisk-eksem/page/2/#findComment-1450736 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bebba Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 "Behandleren" VET selvsagt at dette er bedrageri, all den tid man må kunne forvente at en behandler har kjennskap til forskningen som viser at behandlingen er bedrageri. Så enkelt er det. At de vil tjene penger på desperate mennesker gjør det bare enda verre. Med vennlig hilsen Jeg er ikke helt enig med deg der, men det får så være. Har egentlig dettet ut av denne diskusjonen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/203076-fotsoneterapi-mot-astma-atopisk-eksem/page/2/#findComment-1450740 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tootsieroll1365380854 Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 "Behandleren" VET selvsagt at dette er bedrageri, all den tid man må kunne forvente at en behandler har kjennskap til forskningen som viser at behandlingen er bedrageri. Så enkelt er det. At de vil tjene penger på desperate mennesker gjør det bare enda verre. Med vennlig hilsen Der er jeg, som Bebba, helt uenig med deg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/203076-fotsoneterapi-mot-astma-atopisk-eksem/page/2/#findComment-1450764 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Der er jeg, som Bebba, helt uenig med deg. Du kan selvsagt være uenig, men det er ikke videre overbevisende så lenge du ikke kan underbygge uenigheten. Mener du at en "behandler" ikke plikter å være kjent med forskningen innen sitt fagfelt? Du vet like godt som meg at forskning viser at homeopati er virkningsløst. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/203076-fotsoneterapi-mot-astma-atopisk-eksem/page/2/#findComment-1450781 Del på andre sider Flere delingsvalg…
keinstein Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Som homeopat (du skrev homeopati helt riktig) kan jeg bare bekrefte at det er veldig mange som blir enten mye bedre og kan kutte kraftig ned på medisineringen, eller blir helt bra ved riktig homeopatisk behandling. Soneterapi vet jeg også at endel har hatt god effekt av. Når det gjelder healing skal jeg ikke si noe, da det er et felt jeg overhodet ikke kan noe med. Ønsker dere å prøve noe alternativt bør dere være sikre på at dere kommer til kvalifiserte utøvere av yrket. Hverken homeopat eller fotsoneterapeut er beskyttede titler, så alle kan kalle seg det og starte en praksis. De aller, aller fleste homeopater som har en grundig utdannelse er organisert i Norske Homeopaters Landsforbund. Du finner dem på www.nhl.no Der kan du søke og finne en homeopat nær der du bor. Det kan også lønne seg å snakke med noen som har god erfaring med nettopp den homeopaten. Du skal også vite at utøvere av alternativ medisin jobber anderledes enn leger. Snakk gjerne med homeopaten på forhånd om hvordan behandlingsløpet blir lagt opp, så forstår du litt mer. Lykke til! En helt ny sveitsisk studie av 100 ulike vitenskapelige studier og forsøk med homeopatisk medisin og behandling, ga den konklusjon at det er virkningsløst. Aldri har noen klart å bevise at det virker. Sitat fra undersøkelsen: "Grunnen til dette er at denne "alternative" forskningen eller vitenskapen ofte unnlater å følge de vitenskapelige grunnprinsipper om etterprøvbarhet, dokumenterbarhet og statistisk signifikans. På engelsk kalles slik "vitenskap" for pesudoscience. For å bli tatt seriøst av den vitenskapelige verden, må du kunne fremvise resultater som enhver med de rette forutsetningene skal kunne etterprøve under identiske forhold. Kan det ikke det etterprøves eller gi presise forutsigelser, er det per definisjon ikke vitenskap." Ofte kalt "trolldom". 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/203076-fotsoneterapi-mot-astma-atopisk-eksem/page/2/#findComment-1450809 Del på andre sider Flere delingsvalg…
keinstein Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Ikke noe av dette har noen dokumentert effekt ut over placebo. De homeopatiske legemidlene er så uttynnede at det ikke er mulig å finne igjen et eneste molekyl av virkestoffene. Det er ingen ting som tilsier at bestemte punkter på føttene påvirker bestemte områder i kroppen slik fotsoneterapien hevder. Healing blir jo et trosspørsmål. Tror jeg ville brukt pengene på noe annet. http://www.forskning.no/Artikler/2005/september/1126783231.55 http://www.forskning.no/Artikler/2005/oktober/1128344609.04 http://www.forskning.no/Artikler/2005/oktober/1128344930.81 http://www.forskning.no/Artikler/2005/oktober/1128342220.37 http://www.dagensmedisin.no/nyheter/VisArtikkel.asp?ArtId=5447 mvh "Tror jeg ville brukt pengene på noe annet." Godt skrevet. Det er nemlig penger det dreier seg om. Jeg har neppe sett en bransje hvor det flyter så mye svarte penger. Jeg har sett regnskapene til mange og vet med sikkerhet at halvparten av de putter minst halvparten rett i lomma og har doble avtalebøker. Mange er blitt tatt også. Temmelig amatør å skrive "Åpningstid fra 10-15 hverdager" Når de egentlig tar "pasienter" omtrent hele døgnet. Ligningskontoret avslører det lett som ikkeno. Det er ikke den eneste bransjen som driver slik, men det gjør ikke saken bedre. Snyter de på sakttenn, så kan de lure folk på andre ting også. Mange er "loslitte husmødre som sårt trenger noen svarte kroner", eller en lege som er helt krøkke i faget sitt. En lege jeg vet om fant ut at han var rød/grønn fargeblind, og kunne derfor ikke se f eks infeksjoner i huden eer vevet. Dermed ble han homeopat. Det er en hemmelighet. En sjukepleier gikk så dårlig overens med kolleger at hun ikke kunne være i normal stillig, og dermed vips: homeopat. Det var dagens baksnakking. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/203076-fotsoneterapi-mot-astma-atopisk-eksem/page/2/#findComment-1450837 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tootsieroll1365380854 Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Du kan selvsagt være uenig, men det er ikke videre overbevisende så lenge du ikke kan underbygge uenigheten. Mener du at en "behandler" ikke plikter å være kjent med forskningen innen sitt fagfelt? Du vet like godt som meg at forskning viser at homeopati er virkningsløst. Med vennlig hilsen Forskning når det gjelder homeopati skal jeg ikke uttale meg om, jeg trodde du snakket om alternative behandlingsformer generelt. Dessuten kan forskning vise forskjellige konklusjoner, alt etter som hvem som har utført forskningen. Jeg er enig i at man som terapaut bør holde seg oppdatert på hva forskning sier om ens område, men jeg er ikke enig i at alle terapauter VET at deres behandlingsmåte ikke har noe for seg. Det ville være å kalle meg selv en drittsekk, og det er jeg ikke. Jeg baserer mine utsagn på hva jeg selv har opplevd samt diverse forskning. Denne forskningen er gjerne ikke utført av de du gjerne skulle sett gjøre det, men men.. Jeg tror jeg er utstyrt med normalt vett, og hopper ikke på alt som blir servert meg, men enkelte ting har jeg sett kan være til hjelp, mens andre ting ikke har gitt annet resultat enn generelt velvære. Det er mer mellom himmel og jord enn vi får med oss, og hvis man ser på Kina for eksempel, så gir ikke skolemedisinen grunn til heltestatus. En barnelege tjente i 1997 mindre enn en lærer. Kineserne kunne nok lært både deg og meg en hel masse, både innen alternativ- og skolemedisin. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/203076-fotsoneterapi-mot-astma-atopisk-eksem/page/2/#findComment-1450867 Del på andre sider Flere delingsvalg…
keinstein Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Hei Snø, Det er vel ingen (?) som bestrider placebo-effekten? Det gjør det jo ikke til "mindre bedrageri" hvis man påstår at "homeopati kurerer xxxx" (og det i virkeligheten er placebo-effekten som gjør at man blir frisk). Det tilsvarer jo å gi en pasient to tabletter, og påstå at det er tablett B (som man selger) som gjør dem friske, når det i virkeligheten er tablett A (placebo). Homeopati og annen udokumentert (og faktisk av-dokumentert) behandling er å bedra uvitende/desperate mennesker. At de noen ganger blir friske (fordi de ville blitt friske uansett, eller pga placebo) berettiger ikke at man lurer folk. Ønsker deg alt godt, Placebo er et mektig "virkestoff", og ikke sjelden ser vi opptil 20-30% bedring hos visse pasientgrupper når nye og gamle medisiner testes. I en stor test av migrenemedisin ble det registert at de som fikk sukkerpiller også ble 22% bedre, færre anfall og mindre smerter. Og det er jo fint for dem. Samtidig ble et ekte migrenemiddel testet og en velkjent og velprøvet homeopatmedisin ordinert av ekte homeopater. Homeopatmedisinen fikk også litt over 20% "tilslutning" mens migerenemedisinen fikk over 60%. Dobbel blindtest, kodet i tre generasjoner som var ukjente for hverandre. Altså ingen hadde den minste anelse hvilke piller som var hva før settet ble avkodet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/203076-fotsoneterapi-mot-astma-atopisk-eksem/page/2/#findComment-1450892 Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Hei Jubalong, Gratulerer med å være nybakt mor. Jeg kan dog ikke helt se hvorfor det skulle forhindre deg i å presentere argumenter. Med vennlig hilsen Fordi jeg ikke har tid til å argumentere - jeg sitter og ammer stort sett hele dagen! Dessuten har vi kranglet så mye om dette før, Sør... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/203076-fotsoneterapi-mot-astma-atopisk-eksem/page/2/#findComment-1450985 Del på andre sider Flere delingsvalg…
snø Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Hei Snø, Det er vel ingen (?) som bestrider placebo-effekten? Det gjør det jo ikke til "mindre bedrageri" hvis man påstår at "homeopati kurerer xxxx" (og det i virkeligheten er placebo-effekten som gjør at man blir frisk). Det tilsvarer jo å gi en pasient to tabletter, og påstå at det er tablett B (som man selger) som gjør dem friske, når det i virkeligheten er tablett A (placebo). Homeopati og annen udokumentert (og faktisk av-dokumentert) behandling er å bedra uvitende/desperate mennesker. At de noen ganger blir friske (fordi de ville blitt friske uansett, eller pga placebo) berettiger ikke at man lurer folk. Ønsker deg alt godt, "Det er vel ingen (?) som bestrider placebo-effekten?" Nei, det er ikke det, og mitt poeng var at homeopatiske medisinen kan ha samme effekt som placebomedisin. Det er vel det samme om det er medisinen som virker eller troen på at den gjør det, så lenge man blir bedre? ;o) Som sagt - jeg er helt mot at man lurer alvorlig syke mennesker, men om man får noe mot menssmerter, hodepine eller tilsvarende, så ser jeg ikke behovet for å hyle opp og kalle det løgn og bedrag. Blir man bedre, blir man bedre, drit i årsaken :-) "Det tilsvarer jo å gi en pasient to tabletter, og påstå at det er tablett B (som man selger) som gjør dem friske, når det i virkeligheten er tablett A (placebo)." Altså - i det tilfellet ditt er jo begge tablettene placebo for alle formål. Placebo-effekten er jo effekten man får av troen på at en medisin virker, ikke av selve medisinen ;-) "At de noen ganger blir friske (fordi de ville blitt friske uansett, eller pga placebo) berettiger ikke at man lurer folk." Jeg er faktisk helt uenig, jeg. De må gjerne lure folk til å tro at medisinen kan kurrere feks allergi, hvis det gir en placebo-effekt som faktisk gjør folk bedre. Jeg kjenner flere mennesker som har blitt friske fra allergi på grunn av homeøpatisk behandling. Fordi de tror at det virker (placebo-effekten). Hadde de ikke trodd det virket, så hadde de jo ikke blitt bedre.... Som sagt - behandling av alvorlig syke bør man holde utenfor, men jeg ser overhode ikke noe galt i at man behandler menssmerter, migrene og allergi. Så lenge folk blir bedre så er jo det hele poenget, og fullstendig irrelevant om det er selve medisinen eller troen på den som virker. Beste hilsen fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/203076-fotsoneterapi-mot-astma-atopisk-eksem/page/2/#findComment-1450994 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Vel, forsking viser at homeøpati ikke virker bedre enn placebomedisin - men samtidig viser forskning at placebomedisin i visse tilfeller kan virke nesten like godt som skolemedisin, feks i forsøk med medisin med høyt blodtrykk. Man skal ikke le bort virkningen av troen på at noe virker :-) Selvfølgelig skal ingen ledes til å tro at man kan kurrere kreft med å trykkes under foten eller ved å spise urter. Men man skal likevel ikke le bort evnen man har til å bli bedre av mindre alvorlige sykdommer som allergier, høyt blodtrykk og tilsvarende. Om det er medisinen i seg selv som virker, eller de prosessene man setter i gang i seg selv ved å _tro_ at medisinen virker spiller egentlig ingen rolle. Og at placebo har en effekt er som sagt bevist gjennom studier. Og nye studier har også vist at homøopatiske medisiner ikke virker mer enn placebo. Men de virker altså, om enn ikke på samme måte som skolemedisin. Svigermor sine forkjølelser varer kortere når hun drikker svarthyll. Man kan selvfølgelig diskutere om det kan bevises vitenskapelig om det har en medisinsk effekt på forkjølelse eller ei. Men fakta er uansett at svigermor, som tidligere lå strødd i to uker når hun var forkjølet, nå er tilbake etter tre dager :-) Så ja til kvakksalverlov og straff dem som skor seg på alvolig syke mennesker. Men vi må akseptere at placebo-effekten eksisterer - og at den også gjelder homøopatisk behandling. Beste hilsen fra Om det er placeboen man er ute etter kan man jo kjøpe noen billige karameller. For øvrig har jeg elendig placebo. Er nok ikke lettlurt nok. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/203076-fotsoneterapi-mot-astma-atopisk-eksem/page/2/#findComment-1451030 Del på andre sider Flere delingsvalg…
snø Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Om det er placeboen man er ute etter kan man jo kjøpe noen billige karameller. For øvrig har jeg elendig placebo. Er nok ikke lettlurt nok. mvh Hehehe, joda, sant nok - om man hadde trodd at de hadde en effekt, ja ;-) jeg har selv aldri prøvd alternativ behandling, min placebo er nok ganske dårlig, den også ;-) Men jeg kjenner som sagt flere som har blitt bedre og friske av alternativ medisin, så da klarer jeg rett og slett ikke å se problemet. Dyrt, kanskje, men de er jo så strålende fornøyd selv :-) Men utnytting av alvorlig syke og dødende mennesker gjør meg alvorlig fly forbanna! :-( Beste hilsen fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/203076-fotsoneterapi-mot-astma-atopisk-eksem/page/2/#findComment-1451061 Del på andre sider Flere delingsvalg…
keinstein Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Om det er placeboen man er ute etter kan man jo kjøpe noen billige karameller. For øvrig har jeg elendig placebo. Er nok ikke lettlurt nok. mvh "For øvrig har jeg elendig placebo. Er nok ikke lettlurt nok." Kanskje. I den rette setting/miljø, nok hokuspokus, suggesjon og dårlig oppvekst i rett miljø, så kan trolldom til og med drepe. Det er i hvert fall bevist flere ganger. Mange mennesker er blitt "forhekset" av trollmenn og rett og slett dødd av det. Hvis du tror på det, da tror du sikkert også på at suggesjon kan "kurere" mange sykdommer. Men det er viktig å legge merke til at beinbrudd ikke har grodd eller fingre vokst ut, det dreier seg kun om udokumenterbare sykdommer, som kureres med udokumenterte midler og behandlinger. Vage sykdommer og vage behandlinger trives godt sammen i en uforutsigbar verden av psysomatiske mekanismer. Blandes begrepene "udokumentert" - "tilfeldig" - "vag" - "psykisk" - "overbevisning" - "overnaturlig" sammen i en røre, og tilsettes en god slump penger, så kommer det mange underlige og uforståelige saker til syne. Rene undere mange ganger. Problemet synes bare å være at undrene forsvinner sporløst under kontrollerte forhold. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/203076-fotsoneterapi-mot-astma-atopisk-eksem/page/2/#findComment-1451093 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 "Det er vel ingen (?) som bestrider placebo-effekten?" Nei, det er ikke det, og mitt poeng var at homeopatiske medisinen kan ha samme effekt som placebomedisin. Det er vel det samme om det er medisinen som virker eller troen på at den gjør det, så lenge man blir bedre? ;o) Som sagt - jeg er helt mot at man lurer alvorlig syke mennesker, men om man får noe mot menssmerter, hodepine eller tilsvarende, så ser jeg ikke behovet for å hyle opp og kalle det løgn og bedrag. Blir man bedre, blir man bedre, drit i årsaken :-) "Det tilsvarer jo å gi en pasient to tabletter, og påstå at det er tablett B (som man selger) som gjør dem friske, når det i virkeligheten er tablett A (placebo)." Altså - i det tilfellet ditt er jo begge tablettene placebo for alle formål. Placebo-effekten er jo effekten man får av troen på at en medisin virker, ikke av selve medisinen ;-) "At de noen ganger blir friske (fordi de ville blitt friske uansett, eller pga placebo) berettiger ikke at man lurer folk." Jeg er faktisk helt uenig, jeg. De må gjerne lure folk til å tro at medisinen kan kurrere feks allergi, hvis det gir en placebo-effekt som faktisk gjør folk bedre. Jeg kjenner flere mennesker som har blitt friske fra allergi på grunn av homeøpatisk behandling. Fordi de tror at det virker (placebo-effekten). Hadde de ikke trodd det virket, så hadde de jo ikke blitt bedre.... Som sagt - behandling av alvorlig syke bør man holde utenfor, men jeg ser overhode ikke noe galt i at man behandler menssmerter, migrene og allergi. Så lenge folk blir bedre så er jo det hele poenget, og fullstendig irrelevant om det er selve medisinen eller troen på den som virker. Beste hilsen fra Hei, Det er jo fremdeles bedrageri, selv om de lurer kroppen din til å gjøre jobben de tar betalt for. Men verre - ved å gi legitimitet til "alternativ behandling" (fordi, "det skader jo ikke") så vil naive mennesker tro på slikt, og også tro at det virker mot kreft, og annet. "For det virker jo mot menssmerter", ergo er det effektivt, ergo kan det også virke mot kreft og diabetes. Derfor er det farlig. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/203076-fotsoneterapi-mot-astma-atopisk-eksem/page/2/#findComment-1451359 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KariKruskakli Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Jo det vil de og de tror selv at dette kan forlenge levetiden. Troen gjør mye og det kan gjøre livet lettere den siste levetiden. Men det hjelper ikke å tro, Saken er at de blir lurt og da er det skadelig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/203076-fotsoneterapi-mot-astma-atopisk-eksem/page/2/#findComment-1451745 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bebba Skrevet 23. oktober 2005 Del Skrevet 23. oktober 2005 Men det hjelper ikke å tro, Saken er at de blir lurt og da er det skadelig. Hva er lureri? Vi er så utrolig sikre på at vi vet alt i dag at jeg ser på det som det største lureriet. Det som er bevist i dag kommer til å bli motbevist om en stund. Slik har det alltid vært og for min del tror jeg ikke på heleri, men jeg ville ikke ha problemer med å prøve det. Det skader neppe. Sykdommene forverres ikke og da er det greit. Den troen på moderne medisin kan vi godt filosofere over lenge og finne frem til at den er det største lureriet så lenge vi tror blindt på det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/203076-fotsoneterapi-mot-astma-atopisk-eksem/page/2/#findComment-1451803 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 23. oktober 2005 Del Skrevet 23. oktober 2005 Hva er lureri? Vi er så utrolig sikre på at vi vet alt i dag at jeg ser på det som det største lureriet. Det som er bevist i dag kommer til å bli motbevist om en stund. Slik har det alltid vært og for min del tror jeg ikke på heleri, men jeg ville ikke ha problemer med å prøve det. Det skader neppe. Sykdommene forverres ikke og da er det greit. Den troen på moderne medisin kan vi godt filosofere over lenge og finne frem til at den er det største lureriet så lenge vi tror blindt på det. Det du skriver er feil. For det første, hvis medisinene er "effektive" så er det åpenbart at de kan "skade" også, like mye som skolemedisin kan skade. For det andre, det forhindrer/forsinker at mennesker går til legen og får ordentlig medisin. Da kan det være for sent. For det tredje, det er bedrageri. Så enkelt. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/203076-fotsoneterapi-mot-astma-atopisk-eksem/page/2/#findComment-1451865 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bebba Skrevet 23. oktober 2005 Del Skrevet 23. oktober 2005 Det du skriver er feil. For det første, hvis medisinene er "effektive" så er det åpenbart at de kan "skade" også, like mye som skolemedisin kan skade. For det andre, det forhindrer/forsinker at mennesker går til legen og får ordentlig medisin. Da kan det være for sent. For det tredje, det er bedrageri. Så enkelt. Med vennlig hilsen Du forenkler sannheten altfor mye. Det finnes ikke en sannhet, og at du ser det slik er ikke bevis for det. For det andre så kan jeg gå til lege og alternative behandlinger på samme tid, det er ingen automatikk i at dette forsinker den ene behandlingen. For det tredje så er det helt feil å tvinge noen til å ta imot behandling i den siste tiden av livet. Kreftbehandling f.eks. er forferdelig vanskelig og hvis individet ønsker ikke å ta imot den så bør det respekteres istedenfor å tvinge den såkalte "sannheten" på vedkommende. Det er ikke enkelt det er komplisert. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/203076-fotsoneterapi-mot-astma-atopisk-eksem/page/2/#findComment-1451898 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 23. oktober 2005 Del Skrevet 23. oktober 2005 Du forenkler sannheten altfor mye. Det finnes ikke en sannhet, og at du ser det slik er ikke bevis for det. For det andre så kan jeg gå til lege og alternative behandlinger på samme tid, det er ingen automatikk i at dette forsinker den ene behandlingen. For det tredje så er det helt feil å tvinge noen til å ta imot behandling i den siste tiden av livet. Kreftbehandling f.eks. er forferdelig vanskelig og hvis individet ønsker ikke å ta imot den så bør det respekteres istedenfor å tvinge den såkalte "sannheten" på vedkommende. Det er ikke enkelt det er komplisert. Ingen snakker om å tvinge folk til å ta imot behandling. Hvor har du det fra? Jeg snakker om alternative "behandlere" som tilbyr syke mennesker "behandling", som forskning viser er bare tull og bedrageri. Dette vet selvsagt "behandleren", og det han/hun gjør er derfor bedrageri. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/203076-fotsoneterapi-mot-astma-atopisk-eksem/page/2/#findComment-1451918 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.