Gå til innhold

Barn Søker foreldre

Anbefalte innlegg

Tubby1365380674

Ser at det er mange barn på siden til AF , barn søker foreldre. Se på den da vel.

Tenker så på disse barna. Selv aksepterte vi ei jente fra India som nå er 6 år fra disse sidene. Vi reiser på mandag for å hente henne. Har to gutter fra før, adoptert fra annet land.

Der er jo så mange som venter og ventrer på tildeling, Ser at noen av barna er større og det er mnage aspekt ved dette og vet at det er mange det ikke kan passe for.Men kanskje det kunne være noen det passer for.

Håper på barnas vegne at de får foreldre.

Hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/203077-barn-s%C3%B8ker-foreldre/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg leser også på de sidene... Og gleder meg hver gang jeg ser at noen av dem forsvinner.

På grunn av aldersforskjellen til datteren vår har vi dessverre svært sjelden anlednig til å seriøst vurdere barn fra denne lista. Men jeg kikket mange ganger på den 3-åringe fra Colombia som de søkte etter foreldre til nå nylig (han er borte nå, hurra!), men vi fant ut at det var litt for stor utfordring når vi allerede har en datter vi må ta hensyn til. Det er ikke bare-bare å få et sykt søsken som krever mye ekstra oppmerksomhet. Jeg var i barndommen selv et slikt sykt barn, og det gikk selvfølgelig ut over mine søsken når jeg var uker i strekk på sykehus.

Men jeg vil skrive under på oppfordringen din - og er fryktelig glad for at det stadig vekk forsvinner barn fra denne lista - og at disse får nye foreldre her i Norge.

Det stod forresten en veldig fin artikkel i AF-bladet for ikke så lenge siden, om en familie som hadde tre barn, hvorav to av dem var SN-barn.

Beste hilsen fra

Tubby1365380674

Ja jeg ser akkurat de tingene der, og sånn er det.Man skal ta seg av de man har også:)

Jeg tenker på dere stadig. Vi kjenner hvcerandre ikke, men ser jo at dere venter og venetr. Og Flere, urna feks.

Du har kansje gjort det allerede, mnen er det mulig for AF og høre med distriktet deres om der er barn i sikte, eller hvordan det ligger ann. Om evnt å endre aldreskategori, distrikt. Ja jeg vet ikke. Men det må da gå ann og få et svar om der er barn i distriktet som er underveis , et tidsperpektiv. Jeg blir gal av ventingenpå deres vegne også. Det er en veldig stor påkjenning.Iknow!!

Gode hilsener fra

Gjest kunne gjerne ha adoptert dem

Vi kan ikke adoptere noen av dem pga. aldersforskjellen til søsken her hjemme.

Synes at det er veldig dumt med denne 2 års yngre regelen. Har nemlig barn i samme alder som det ofte søkes etter. Det er ikke alltid at disse barna er syke engang! Når man da har barn i samme alder i heimen så ville man vite litt om hva man går til av utfordringer i forhold til trass osv.

Og søsken lærer fort av hverandre, både språk og holdninger og tekniske ferdigheter.

Så jeg synes at aldersgrensen burde oppheves i disse tilfellene og heller se ann familien som en enhet om de ville klare oppgaven!

Ja jeg ser akkurat de tingene der, og sånn er det.Man skal ta seg av de man har også:)

Jeg tenker på dere stadig. Vi kjenner hvcerandre ikke, men ser jo at dere venter og venetr. Og Flere, urna feks.

Du har kansje gjort det allerede, mnen er det mulig for AF og høre med distriktet deres om der er barn i sikte, eller hvordan det ligger ann. Om evnt å endre aldreskategori, distrikt. Ja jeg vet ikke. Men det må da gå ann og få et svar om der er barn i distriktet som er underveis , et tidsperpektiv. Jeg blir gal av ventingenpå deres vegne også. Det er en veldig stor påkjenning.Iknow!!

Gode hilsener fra

Først og fremst - har jeg gratulert dere med jenta deres?? Jeg synes å huske at jeg har gjort det, men det skader vel ikke å gjenta - Gratulerer!!! :-D

Og takk for at du tenker på meg (og de andre uheldige som har ventet lenge...).

Joda, jeg har snakket med AF mange ganger. Forsøkt å få en forklaring på _hvorfor_ det går så sent. Og det er noe med omorganisering, prioritering av andre arbeidsoppgaver osv. Ikke færre barn som skal adopteres bort, bare færre som har kommet langt nok i prosessen...

Har spurt om AF kan spørre regionen om det _er_ barn som skal adopteres bort der, og svaret er at de er helt sikre på at det ER barn som skal adopteres bort til oss, men at papirene nok ikke er klare enda. Så vi må bare vente og se... Vente og se, vente og se, se og vente og vente og se... Til å bli GAL av!! :-((

"prøve å leve som normalt" og "fokusere på noe annet enn adopsjon" er andre velmenende, men akk så lite nyttige råd man får. Det går ikke ann å leve som normalt når man ikke vet når Telefonen ringer, og livet endres totalt. Arbeidsgiver kan ikke sette en inn i store prosjekter - man velger dem man vet skal være her i året som kommer.

Og "fokusere på noe annet enn adopsjon"... Ja det er enkelt når man drømmer om det hver natt når man ikke er bevisst.. Når man har en liten datter som støtt og stadig snakker om den lillebror-søsteren hun "snart" skal få. Og når ALLE rundt en lurer på om vi ikke skal høre noe snart - vi som har ventet så lenge. Man må jo svare høfflig på alle spørsmål.... Det står jo 12-17 mnd på AF sin hjemmeside, og vi har jo ventet 17 mnd nå. "Så hvorfor har dere ikke hørt noe enda??" "Er det noe galt med deres sak??". "Nå må dere vel høre noe snart?", "kan dere ikke gjøre noe??", "det er en skam at det skal ta så lang tid!!", osv, osv, osv....

Så jeg synes rett og slett at ventetiden begynner å bli toppen vond og vanskelig. Og særlig sliter jeg med å forklare datteren vår på 5 år hvorfor dette må ta så lang tid - hun gleder seg jo sånn!!!

Nei, det er rett og slett PYTON, det er ikke mer å si om den saken :-(

Og akkurat nå er det en fattig trøst at jeg blir overlykkelig når det omsider skjer....

Beste hilsen fra

Tubby1365380674

Først og fremst - har jeg gratulert dere med jenta deres?? Jeg synes å huske at jeg har gjort det, men det skader vel ikke å gjenta - Gratulerer!!! :-D

Og takk for at du tenker på meg (og de andre uheldige som har ventet lenge...).

Joda, jeg har snakket med AF mange ganger. Forsøkt å få en forklaring på _hvorfor_ det går så sent. Og det er noe med omorganisering, prioritering av andre arbeidsoppgaver osv. Ikke færre barn som skal adopteres bort, bare færre som har kommet langt nok i prosessen...

Har spurt om AF kan spørre regionen om det _er_ barn som skal adopteres bort der, og svaret er at de er helt sikre på at det ER barn som skal adopteres bort til oss, men at papirene nok ikke er klare enda. Så vi må bare vente og se... Vente og se, vente og se, se og vente og vente og se... Til å bli GAL av!! :-((

"prøve å leve som normalt" og "fokusere på noe annet enn adopsjon" er andre velmenende, men akk så lite nyttige råd man får. Det går ikke ann å leve som normalt når man ikke vet når Telefonen ringer, og livet endres totalt. Arbeidsgiver kan ikke sette en inn i store prosjekter - man velger dem man vet skal være her i året som kommer.

Og "fokusere på noe annet enn adopsjon"... Ja det er enkelt når man drømmer om det hver natt når man ikke er bevisst.. Når man har en liten datter som støtt og stadig snakker om den lillebror-søsteren hun "snart" skal få. Og når ALLE rundt en lurer på om vi ikke skal høre noe snart - vi som har ventet så lenge. Man må jo svare høfflig på alle spørsmål.... Det står jo 12-17 mnd på AF sin hjemmeside, og vi har jo ventet 17 mnd nå. "Så hvorfor har dere ikke hørt noe enda??" "Er det noe galt med deres sak??". "Nå må dere vel høre noe snart?", "kan dere ikke gjøre noe??", "det er en skam at det skal ta så lang tid!!", osv, osv, osv....

Så jeg synes rett og slett at ventetiden begynner å bli toppen vond og vanskelig. Og særlig sliter jeg med å forklare datteren vår på 5 år hvorfor dette må ta så lang tid - hun gleder seg jo sånn!!!

Nei, det er rett og slett PYTON, det er ikke mer å si om den saken :-(

Og akkurat nå er det en fattig trøst at jeg blir overlykkelig når det omsider skjer....

Beste hilsen fra

Ja du har gratulert oss, da jeg skrev om bestemmelsen vår i mai en gang. Det har tatt litt tid. Måtte jo samle inn nhye papirer til india da vi akkurat hadde gjort den jobben for vårt andre land.Så de ble mottatt beg. av Juli i India. Vi fikk antydet bslutten av sept. for henting, men så dro en dommer på ferie uten å signere rettsdok og så var de tomme for passpapir, og så var det høytid, ja men nå er vi klar. Men jeg skjønner akkurat hva du menewr, selv om vi har vært heldige med venting på alle våre tre adopsj. Men de siste utsettelsen var så tøffe og nettopp i forhold til ungene. De trodde ikke det ble og de var lei seg, og div. veldig tøft,

Men kan dere spør om deres sak konkret-. Si til distriktet at dere har ventet så leneg tot. og at dettte er slik en påkjenning, og dere lyurer på om det er mulig å antyde noe tidsperspektiv for deres sak.

Ville tro AF kunne forstå det.

Adopsjon er jammen tøft når man har slike lange ventetider. Det er en enorm påkjenning som jeg har gjort meg mange tanker om etter å ha lest andre sine innlegg. Man kan jo bli psykisk vrak rett og slett.

Men nå er dere NOK I MÅL hvert øyeblikk, helt sikkert!!!

Annonse

Tubby1365380674

Hei, Tubby!

Jeg ville bare benytte anledningen til å si riktig god tur!!!

Tenkt så spennende å få hente en 6-åring!!!

Hvor gamle er de to andre?

Lykke til!

Klem fra

De er 11 om en uke og 8 1/2.

4 1/2 år siden vi kom hjem med nr. 2

Vi kan ikke adoptere noen av dem pga. aldersforskjellen til søsken her hjemme.

Synes at det er veldig dumt med denne 2 års yngre regelen. Har nemlig barn i samme alder som det ofte søkes etter. Det er ikke alltid at disse barna er syke engang! Når man da har barn i samme alder i heimen så ville man vite litt om hva man går til av utfordringer i forhold til trass osv.

Og søsken lærer fort av hverandre, både språk og holdninger og tekniske ferdigheter.

Så jeg synes at aldersgrensen burde oppheves i disse tilfellene og heller se ann familien som en enhet om de ville klare oppgaven!

Saker som dette må behandles i Faglig Utvalg og de kan også gjøre unntak fra "2 år yngre"-regelen hvis de mener det er riktig.

Det er nok mange som blir berørt av disse barna! Har inntrykk av at det også er flere som adopterer eldre barn eller barn med spesielle behov ved 2. og 3. gangs adopsjons - kanskje er det lettere når en har fått erfaring med barn i huset?

Iallefall flott for dere som har fått en datter og for henne som har fått foreldre. Riktig god tur på mandag! Og god helg med (hektisk?) reiseforberedelsesinnspurt!

trk1365380645

Hva skal jeg si?! Er stadig inne og kikker på listen, og tenker på barna- men så er det praktiske ting som gjør det vanskelig(som alder), også har vi liksom et annet barn i hodet vårt nå. Men drømmen er å en gang ha sikkerhet nok på oss som familie og omsorgspersoner til å velge å gi plass til noen som i utgangspunktet trenger det enda mer enn andre.

Ellers vil jeg mest av alt ønske dere god tur; Det blir nok utrolig spennende for alle og jeg skal tenke på dere!

Gjest ville gjerne men

Skulle gjerne tatt i mot et av de barna jeg, men det er disse rigide reglene om alder som gjør det vanskelig. Tror det ville fungert helt fin-fint å få et barn som var ett år yngre enn min adoptivdatter, jeg ville nok foretrukket å ikke ha mer enn et års aldersforskjell på nestemann. Men dette er de absolutte på, er de ikke, selv om det står i godkjenningen at de "tilrår" minst to års forskjell?

Skulle gjerne tatt i mot et av de barna jeg, men det er disse rigide reglene om alder som gjør det vanskelig. Tror det ville fungert helt fin-fint å få et barn som var ett år yngre enn min adoptivdatter, jeg ville nok foretrukket å ikke ha mer enn et års aldersforskjell på nestemann. Men dette er de absolutte på, er de ikke, selv om det står i godkjenningen at de "tilrår" minst to års forskjell?

Slike saker må opp i Faglig utvalg, og de kan velge å gjøre unntak fra "2-år-yngre"-regelen. Lykke til!

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...