Gå til innhold

Vaksinerer dere barna deres?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

3

• asterix

2

• org

2

• Mandolaika

2

Mest aktive i denne tråden

Vi følger vaksinasjonsprogrammet, ja.

Det med innvandrere var nytt for meg. Mener du at innvandrere ikke følger vaksinasjonsprogrammet, eller mener du at de ikke er vaksinert når de kommer til landet?

Begge deler.

Mener å ha hørt at mange innvandrere unnlater å vaksinere seg og sine fordi de mangler kunnskaper om vaksinene. Men er faktisk ikke_helt_sikker.

Begge deler.

Mener å ha hørt at mange innvandrere unnlater å vaksinere seg og sine fordi de mangler kunnskaper om vaksinene. Men er faktisk ikke_helt_sikker.

Mener å huske at WHO er bekymret fordi prosentandelen som vaksinerer i NORGE (av den jevne befolkningen) er for lav.

Med vennlig hilsen

SELVFØLGELIG vaksinerer vi barna våre. Jeg mener vi som har friske unger nærmest plikter i å vaksinere av to enkle grunner:

a) For å være med på å utrydde farlige sykdommer

B) I solidaritet med dem som av medisinske grunner ikke kan vaksinere unga sine.

Annonse

Ja, vi vaksinerer barna. Det er en selvfølge for oss av følgende grunner:

Risikoene ved de sykdommene de kan pådra seg uten vaksine er langt, langt større enn risikoene og ubehaget ved vaksinene.

For å ikke bære smitte til personer som av helsemessige årsaker ikke kan vaksinere seg. De samme løper jo også en betydelig større risiko enn normalbefolkningen om de skulle bli syke.

For å gjøre vårt for å begrense utbredelsen av farlige smittsomme sykdommer.

Det første punktet er mer enn god nok grunn til at vi er nøye med vaksine.

mvh

Ja, men vi følger ikke vaksinasjonsprogrammet.

Begge jentene har fått monovaksiner av polio og stivkrampe. Men vi startet ikke noen vaksinering før de var over 6 mnd gamle.

Vi har ikke gitt de kikhostevaksine, og de har ikke fått Hib. MMR skal de få når de blir 12 år gamle.

Vi vurderer BCG-vaksinen. Undersøkelser viser at den har liten effekt mot tuberkulose. Men vi får se hva vi gjør når tiden kommer. Regner vel egentlig med at de kommer til å få den.

Vet det har blitt vanskeligere med monovaksiner nå, så er spent på hva helsesøster sier når hun kommer på hjemmebesøk neste uke.

De fleste sykdommer det vaksineres mot hadde allerede blitt nesten utryddet før man startet vaksinasjonsprogrammene.

Sånn, nå har jeg (igjen) satt meg lagelig til hugg. Sukk...

Begge jentene har fått monovaksiner av polio og stivkrampe. Men vi startet ikke noen vaksinering før de var over 6 mnd gamle.

Vi har ikke gitt de kikhostevaksine, og de har ikke fått Hib. MMR skal de få når de blir 12 år gamle.

Vi vurderer BCG-vaksinen. Undersøkelser viser at den har liten effekt mot tuberkulose. Men vi får se hva vi gjør når tiden kommer. Regner vel egentlig med at de kommer til å få den.

Vet det har blitt vanskeligere med monovaksiner nå, så er spent på hva helsesøster sier når hun kommer på hjemmebesøk neste uke.

De fleste sykdommer det vaksineres mot hadde allerede blitt nesten utryddet før man startet vaksinasjonsprogrammene.

Du skriver: "De fleste sykdommer det vaksineres mot hadde allerede blitt nesten utryddet før man startet vaksinasjonsprogrammene."

1) Hvordan var de "nesten utryddet"? Har du dokumentasjon?

2) Hvorfor finnes de fremdeles i områder av verden hvor folk ikke er vaksinert?

3) Hva tror du skjer hvis for få mennesker vaksinerer seg?

Med vennlig hilsen

"De fleste sykdommer det vaksineres mot hadde allerede blitt nesten utryddet før man startet vaksinasjonsprogrammene."

Nå er jeg fryktelig spent på hvordan du vil forklare hvorfor disse sykdommene skal ha blitt nesten "utryddet" i de deler av verden hvor det "massevaksineres" før de begynte med vaksinasjon, mens de deler av verden hvor vaksinasjonstilbudet fortsatt er mangelfullt enda sliter fryktelig med disse sykdommene?

Annonse

"De fleste sykdommer det vaksineres mot hadde allerede blitt nesten utryddet før man startet vaksinasjonsprogrammene."

Nå er jeg fryktelig spent på hvordan du vil forklare hvorfor disse sykdommene skal ha blitt nesten "utryddet" i de deler av verden hvor det "massevaksineres" før de begynte med vaksinasjon, mens de deler av verden hvor vaksinasjonstilbudet fortsatt er mangelfullt enda sliter fryktelig med disse sykdommene?

Sykdommene "skjerpet seg" da man truet dem med vaksinasjon? :D

Med vennlig hilsen

Ja, føler det er mest forsvarlig.. Vil jo helst unngå at ungen min blir syk. Han skal ta sin første vaksine i begynnelsen av novmber, og jeg må innrømme at mor gruer seg litt... : )

Trøst deg med at det som regel er verre for mor enn for barnet. Da jeg skulle til vaksine med minstejenta grudde jeg meg veldig, men hun var like fornøyd hun - og reagerte ikke i det hele tatt :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...