Gå til innhold

Jfr. "Litt slitne..."-tråden

Anbefalte innlegg

Så flott. Fornuftig sjef høres det ut som.

Håper legen vil gi deg sykemeldig da.

Bare en ting jeg lurer på. Du har 3 barn og jobber fullt. Er det så?

Jeg har selv 3 barn, og fant ut at jeg ikke greide å jobbe fullt. Jeg var trøtt og sliten hele tiden. Jeg fant ut at deltid var løsningen for meg en periode. Da fikk jeg det så mye mye bedre.Først jobbet jeg annehver dag, og nå hver dag, men kortere dager. Kan ikke det være mulig å få til for deg også.

Du er sikkert fint å være sykmeldt til jul, men hva nå hverdagen starter igjen? Hvor lang tid tar det før du er like sliten?

Jo, jeg har 3 barn, men jeg jobber 75% pr. idag. Fram til jul vil det bli i underkant av 50%.

Det som jeg tror er hovedproblemet for meg/oss, er at minstemann på 15 (snart 16) mnd, er våken fra i 22-tida til utpå morgenkvisten i 4-5-tida. Det går nok mest på søvnmangel, tror jeg.

Jeg håper at jeg i løpet av sykmeldingstida skal kunne finne ut om det er noe allergi eller lignende med minsten, for dette starta etter at hn begynte med kumelk da han var rundt 1 år. I tillegg må jeg få inn nye søvnrutiner for ham, for han holder alle i huset våken med skrikinga si, stakkar!;-(

Far i huset blir også en smule preget av situasjonen, selv om han er absolutt til stede, og tar sine tørner, han og. BÅde med husarbeid, ungene og meg.

I tillegg til dette, sliter jeg nok mer enn jeg trormed ettervirkningene etter en abort jeg hadde i høst, så jeg håper at tida fram til jul skal være nok til å komme ovenpå igjen. MEn jeg er åpen for å utvide sykmeldinga, om det er mest gunstig for helsa mi!

Problemet nå, slik jeg ser det, er at jeg trives så utrolig godt på jobben, at jeg helst ikke vil gå ned i stillingsprosent! Jeg er lærer, og både sejf (kos og kram til henne!) og kolleger, foreldre og elever er verdens hyggeligste og snilleste! Jeg er kjempeglad for å ha jobb der, og at ungene mine etterhvert skal trå sine barneskoleår der...

Dett var dett!;-)

Fortsetter under...

Den må jeg bare henge meg på og, med ALL respekt for puttelull. Ingen tvil om at du bør sykmeldes. Men det er nå faktisk legen som bestemmer det da. Er så fryktelig forskjell på leger. Noen sykmelder fordi pasienten ber om det, andre sykmelder ikke før du har måneder igjen å leve. For å sette det litt på spissen. Men noen mennersker har det VELDIG enkelt i forhold til sykemeldinger er mitt inntrykk. Be om å bli synemeldt. Ja DET hadde gått hos min fastlege du!

Jeg skjønner hva dere mener, men det er ikke bare mi helse det gjelder! Det er snakk om en 15 mnd unge som antagelig er syk, og som gjør at hele familien ikke får sove! Han skriker hele natta, stakkar! TIl tross for ferber-metoden, søvndyssende middel osv.!

Det er ikke bare kosmetisk for at jeg skal få sove, men for at ungen skal få hjelp!!!

Hvilken fantastisk sjef! Synes du skal sende henne blomster som takk for at hun var så oppmerksom!

Det høres ut som om en sykemelding er akkurat det du trenger. JEg fatter ikke at noen klarer å arbeide fullt når de har 3 barn.

Nå har jeg bare hatt 3 barn i 13 dager, men jeg har hatt 2 barn i snart 5 år, og er sjeleglad for at jeg slipper å jobbe fullt.

Det er så verdifult å ha tid til å være samme, uten å måtte stresse med noe.

Det høres så lurt ut å ha 2 dager uten barn nå. Da kan du gjøre INGENTING!

Og du, ikke sett i gang med masse husarbeide når du har fri nå da!

Hvilken fantastisk sjef! Synes du skal sende henne blomster som takk for at hun var så oppmerksom!

Det høres ut som om en sykemelding er akkurat det du trenger. JEg fatter ikke at noen klarer å arbeide fullt når de har 3 barn.

Nå har jeg bare hatt 3 barn i 13 dager, men jeg har hatt 2 barn i snart 5 år, og er sjeleglad for at jeg slipper å jobbe fullt.

Det er så verdifult å ha tid til å være samme, uten å måtte stresse med noe.

Det høres så lurt ut å ha 2 dager uten barn nå. Da kan du gjøre INGENTING!

Og du, ikke sett i gang med masse husarbeide når du har fri nå da!

Jeg har faktisk sendt blomster til henne i dag, og mottok deretter en sms, der hun takket for at _jeg_ var den jeg var!!!

Kjempesjef, altså!;-)

Og nei! Jeg har ikke tenkt å gjøre annet enn å slappe av disse 2 barnefrie dagene!;-) Jeg skal ta ansvar for ungen om natta: Dvs. være den som ligger på rommet ved siden av ham, og gubben skal få sove på loftet, slik at han blir uthvilt på dagtid dissse dagene. På den måten håper vi å både hjelpe oss selv til åkomme ovenpå, og itl å kjøre inn guttungen i nytt søvnmønster, samt å kunne dra til legen og ta div.prøver uten å "ta fri" en time nå, og en time da.

Og du: Jeg jobber ikke fullt nå, altså! Jeg har 75% pr.idag! Hadde _aldri_ orka 100%!!!

Jøss! Du har en suveren sjef det må jeg si!

Ta imot tilbudet med åpne armer og ikke se det som et nederlag, du har vært gjennom mye og trenger tid og ro til å komme deg videre.

*Stor klem*

Takk skal du ha!;-)

Så rart det enn kan høres, har jeg nesten fått mer energi allerede, bare ved å _vite_ at nå skal alt bli så mye bedre!? Hm, psyken skal man ikke spøke med!

Gjest KariKruskakli

Jo, jeg har 3 barn, men jeg jobber 75% pr. idag. Fram til jul vil det bli i underkant av 50%.

Det som jeg tror er hovedproblemet for meg/oss, er at minstemann på 15 (snart 16) mnd, er våken fra i 22-tida til utpå morgenkvisten i 4-5-tida. Det går nok mest på søvnmangel, tror jeg.

Jeg håper at jeg i løpet av sykmeldingstida skal kunne finne ut om det er noe allergi eller lignende med minsten, for dette starta etter at hn begynte med kumelk da han var rundt 1 år. I tillegg må jeg få inn nye søvnrutiner for ham, for han holder alle i huset våken med skrikinga si, stakkar!;-(

Far i huset blir også en smule preget av situasjonen, selv om han er absolutt til stede, og tar sine tørner, han og. BÅde med husarbeid, ungene og meg.

I tillegg til dette, sliter jeg nok mer enn jeg trormed ettervirkningene etter en abort jeg hadde i høst, så jeg håper at tida fram til jul skal være nok til å komme ovenpå igjen. MEn jeg er åpen for å utvide sykmeldinga, om det er mest gunstig for helsa mi!

Problemet nå, slik jeg ser det, er at jeg trives så utrolig godt på jobben, at jeg helst ikke vil gå ned i stillingsprosent! Jeg er lærer, og både sejf (kos og kram til henne!) og kolleger, foreldre og elever er verdens hyggeligste og snilleste! Jeg er kjempeglad for å ha jobb der, og at ungene mine etterhvert skal trå sine barneskoleår der...

Dett var dett!;-)

Skjønner at du er sliten med så lite søvn. Håper dere finner en løsning på det.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...