Gå til innhold

Mamma er syk - hva gjør pappa da ?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Min gubbe er ikke så ille, men jeg kjenner meg litt igjen, ja...

For litt siden var jeg syk med feber i en hel uke. Da klaga gubben over hvor sliten han var som måtte ta alle tre ungene alene fordi jeg var syk. Jeg prøvde å hjelpe til så godt jeg kunne når formen tillot det. Dessuten var han bare borte fra jobben en dag når jeg var syk (jeg ba ikke om mer heller, så akkurat det er ikke hans feil).

Når han er syk orker han absolutt ingen verdens ting. Han er kjempesyk!

Jeg tok det faktisk opp med han at jeg savna litt mer omsorg når jeg var syk. Når han er syk, spør jeg f.eks. om jeg skal hente drikke til han eller lage noe mat osv. Det er ikke han like flink til... Hans spørsmål går mer på om jeg er frisk igjen nå o.l.

Jeg tror han fikk litt dårlig samvittighet etter samtalen vår, for den siste uka har han vært veldig omsorgsfull. Etter syka fikk jeg elveblest som en immunologisk reaksjon på feberen jeg hadde. Han har vært så bekymret for om det klødde mye og om han skulle gjøre noe for meg osv... Får satse på at det varer ;-)

at det hadde aldri vært aktuelt for mannen min å dra på jobb i helga hvis jeg var syk. Jeg hadde rett og slett satt foten ned og nekta. Jeg tror ikke jeg hadde behøvd å be han om å være hjemme, såpass ville han nok forstått!

Jeg synes ikke du er det minste urimelig. Kall meg eh, kravstor, eller hva det skulle være, men jeg hadde blitt både lei meg og skuffa hvis ikke kjæresten min hadde puslet om meg og hjulpet meg når jeg var syk. Jeg synes at måten vi behandler hverandre på når vi er syke sier mye om hva vi betyr for hverandre.

Du bør slå i bordet og si at du er SYK, og så er det kanskje ikke så dumt å minne ham på hvordan du er mot ham når _han_ er syk?

Gjest KariKruskakli

Jeg legger meg rett ned om jeg får en kraftig infuensa.(Begynner å bli noen år siden da) Da er det ikke spørsmål om noe annet. Jeg greier knapt stå på beina da.

Ellers har ryggen kranglet litt i perioder de siste to årene, men jeg har "ignorert" det så godt jeg har kunnet.

Jeg tror det er jevnt fordelt her, bortsett i fra at han uffer seg mer når han er forkjøla enn meg, enda jeg har en tendens til å får bronkitt og han bare blir litt snufsete.

hmm, må nok ta litt skyld på meg. Fordi jeg tror nok at han skjønner at hvis han ikke hjelper .. Så gjør jeg alt til slutt om jeg kan eller ikke.

Jeg har store problemer med å la ting flyte for mye iallefall.

Tror nok at jeg må kjøpe meg sånn greie for å ha over øynene slik at jeg ikke ser rotet :)

Tror nok mer at jeg syns det er vanskelig at vite at ungene blir passet av en sur pappa.

At han på en måte lar meg merke at han ikke er fornøyd med å måtte offre noe, hvis dere skjønner.

Ja da, jeg vet... burte gi litt mer faen i det.. huff....

Burte skamme meg.. ja

Du burde aldeles ikke skamme deg, men det burde samboeren din!

Ofte er det vel litt ulik oppfatning om hva som er akseptabelt av rot og skitt.

Hvis samboeren din VET at du helt sikkert kommer til å ta deg av alt mulig, kommer han ikke til å ta et tak selv.

Det å klare å IKKE gjøre er kjempevanskelig, men blir lettere med trening.

Du MÅ tenke på helsa di før du tenker på å ha alt på stell.

Barna kan selvsagt ikke bli oversett. Her må sambo komme inn. Han har da også barn. Nå blir han mer som barn nr 4 for deg.

OG: Han ofrer seg ikke, selv om han gir signaler som tyder på at han mener det.

Han må ta en helt selvfølgelig del av ansvaret for barna.

Kanskje på tide med en real prat der du gir noen klare meldinger om hvordan du har tenkt å håndtere hus og familie framover?

Annonse

Jada, enig i at mannen din burde tenkt seg bedre om, men jeg synes samtidig du virker litt "synd-på-meg-selv"-aktig.

Bare ved å undertegne med "Auuu fra" må jeg si at du virker LITT sutrete:)

Jepp, jeg er litt sutrete ;)

Ikke bare litt heller, men det er bare her på DOL ;)

AU! ,,,hehe... var selvfølgelig ment som en litt morsom slutt.. men nå har jeg jo vanvittig rar humor.. ehemm...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...