Gå til innhold

Jeg har fått meg en baby...

Anbefalte innlegg

Mamma behandlet meg som en baby, når jeg hadde en slik periode. Jeg siklet til og med, så dette er ikke så ille :P

Du kan jo prøve den metoden, litt omvendt psykologi. Oppfør deg som om han er en baby, så kan det være han blir lei ;)

Men uansett hva du gjør, dette går over. Han slutter i hvert fall før han blir tenåring :P

Vesla elsket det, stoppet aldri, hun ville helst også revertere til bruk av bleier og bare spise babymat. Evig mas i butikken etter bleier, babymat, sutt og smekker.

Sukk.

Fortsetter under...

Jeg ville bare behandlet han som en baby litt, jeg. Han har sikkert bare lyst å teste det ut litt. Går han ikke lei av seg selv, så kan du f.eks si at han kan få være baby en dag til, og så må han bli stor gutt igjen?

Jeg har snakket varmt om hvor fint det er å være stor gutt, og prøvd å få ham til å vende tilbake til sitt gamle liv, men han _vil_ være baby. Det at du sier "i morgen", kanskje det kan hjelpe? Det har jeg ikke gjort. Satt en klar tidsfrist for når han skal bli seg selv igjen. Det er absolutt verdt et forsøk. Takk:-)

Det har jeg også prøvd. Det preller av. Han later som han ikke hører et ord av det jeg sier, den banditten.

Behandle han mer som baby enn han er da? Grøt, ligge på fanget istedetfor å sitte, bitering, du må mate, dele opp brødskiva i bittesmå biter...?

Nei, jeg har jo iallefall ikke peiling, skjønner ikke hvorfor jeg svarer engang. ;)

Jeg har snakket varmt om hvor fint det er å være stor gutt, og prøvd å få ham til å vende tilbake til sitt gamle liv, men han _vil_ være baby. Det at du sier "i morgen", kanskje det kan hjelpe? Det har jeg ikke gjort. Satt en klar tidsfrist for når han skal bli seg selv igjen. Det er absolutt verdt et forsøk. Takk:-)

Bare hyggelig =)

Du får fortelle om det funker da!

Behandle han mer som baby enn han er da? Grøt, ligge på fanget istedetfor å sitte, bitering, du må mate, dele opp brødskiva i bittesmå biter...?

Nei, jeg har jo iallefall ikke peiling, skjønner ikke hvorfor jeg svarer engang. ;)

Bra forslag, de må prøves ut.

Jeg har heller ikke peiling. Har aldri hatt en to år og to måneder gammel baby, så dine forslag er gull verdt åkkesom:-)

Hehe, det hørtes kjempesmart ut!

Virkelig overdrive, med alt som han synes er flaut og ubehagelig ved å være baby også, si ting han ikke får lov til fordi han er for liten osv =)

Annonse

Du får behandle han som en skikkelig baby da. Babyer ser f.eks. ikke på BarneTV og de kan heller ikke få lørdagsgodter osv. Kanskje gjør det at han kommer på bedre tanker? ;-)

Åsemor var inne på det samme. Tror jammen det kan funke hvis bare jeg orker å stå løpet ut. Barne-TV vil i alle fall bli et stort savn. Det kan brukes som lokkemiddel:-)

Åsemor var inne på det samme. Tror jammen det kan funke hvis bare jeg orker å stå løpet ut. Barne-TV vil i alle fall bli et stort savn. Det kan brukes som lokkemiddel:-)

... og så får de tilbakefall etter et par dager :P

Vesla var stanhaftig på alt annet enn godteriet, men det tok jo bare et par dager så var hun like ille.

Det var det jeg også tenkte, at han sikkert går lei hvis jeg spiller med en stund. Han har fått lov til å være baby i flere uker nå, men han ser ikke ut til å være det minste lei:-/

Du sier ikke noe om hvor lenge du var baby...?

Han sikler i hvert fall ikke. Det er da alltids noe;-)

Jeg tror jeg hadde perioder til og fra.

Hm... Har du nektet han ting som 2-åringer får, men ikke babyer?

Da vi kom hjem med vår yngste på 16 måneder i sommer (våre barn er adopterte) reagerte storesøster på 3,5 litt på samme måten.

Hun ville ha skivene oppskåret i småbiter, ville drikke av flaske, sitte på fanget, sitte i vogn, ja i det hele tatt det meste som lillesøster gjorde.

Vi har ikke gjort så mye vesen av det. Hun får skivene skåret i babybiter hvis hun vil, og av og til drikker hun av flaske. Jeg regner med det er forbigående, dvs jeg vet det er det, for det har allerede begynt å gå over.

Det er nok hennes form for sjalusi. Hun viser nemlig ikke noe "tradisjonell" sjalusi, er veldig glad i søsteren, og stolt av henne også.

MVH

Da vi kom hjem med vår yngste på 16 måneder i sommer (våre barn er adopterte) reagerte storesøster på 3,5 litt på samme måten.

Hun ville ha skivene oppskåret i småbiter, ville drikke av flaske, sitte på fanget, sitte i vogn, ja i det hele tatt det meste som lillesøster gjorde.

Vi har ikke gjort så mye vesen av det. Hun får skivene skåret i babybiter hvis hun vil, og av og til drikker hun av flaske. Jeg regner med det er forbigående, dvs jeg vet det er det, for det har allerede begynt å gå over.

Det er nok hennes form for sjalusi. Hun viser nemlig ikke noe "tradisjonell" sjalusi, er veldig glad i søsteren, og stolt av henne også.

MVH

Det er vel som oftest sjalusi som ligger bak, men jeg får ikke det til å stemme når det gjelder min lille fyr.

Jeg tror rett og slett bare han synes det hele er en kjempefestlig lek. Jeg syntes det var så komisk i starten, og har ledd høyt mer enn en gang av disse påfunnene hans. Det bor visst en liten enteratiner i min sønn, for når han oppdager noe som kan få meg til å le tar han helt av. Da skal han gjøre det samme igjen og igjen og igjen. Han er utrolig kreativ. Nå har jeg greid å holde meg alvorlig lenge, men han fortsetter likevel.

Så bra at det har begynt å gi seg litt hos dere:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...