Gå til innhold

Kortere frist for behandling av annengangssøknader

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest det hadde vært å håpe

Har vært i kontakt med Bufdir vedr. dette.Vi er 2 gangs søkere. Svaret jeg fikk var at dette ikke var realistisk.. Saksbehandlingstiden i øst er på 5 mnd. og de kunne ikke prioritere flergangssøkere.

Ja det er gledelig - så sant det ikke går ut over saksbehandlingstiden for førstegangssøkere. Jeg syns nesten det blir for dumt å lage intensjoner om forkortet tid for en gruppe adoptanter, når de ikke er i nærheten av å nå målsetningen om tre måneder for søknader generelt.

Misforstå meg riktig altså, jeg unner alle kort behandlingstid. Jeg er kanskje bare blitt litt kynisk etterhvert, og tror det ikke før jeg ser det, iallefall ikke uten at det går ut over noe annet.

MVH

Gjest en som venter

Ja det er gledelig - så sant det ikke går ut over saksbehandlingstiden for førstegangssøkere. Jeg syns nesten det blir for dumt å lage intensjoner om forkortet tid for en gruppe adoptanter, når de ikke er i nærheten av å nå målsetningen om tre måneder for søknader generelt.

Misforstå meg riktig altså, jeg unner alle kort behandlingstid. Jeg er kanskje bare blitt litt kynisk etterhvert, og tror det ikke før jeg ser det, iallefall ikke uten at det går ut over noe annet.

MVH

Akkurat det samme tenkte jeg.

Jeg skjønner ikke helt det der. På AF sine sider står det også at det nå er vedtatt kortere behandlingstid for annengangssøkere.

Men på VB's sider står det at dette bare er et FORSLAG fra fornyelsesdepartementet.

Hva er rett, er det bare et forslag, eller er det vedtatt?

MVH

Jeg syns heller ikke at det skal være kortere behandlingstid for noen typer søkere. Da kunne man like godt argumentere at de som var 1gangssøkere skulle prioriteres, siden de som alt har fått barn kan glede seg over dem, mens 1gangssøkere lever i smerten over å ikke ha fått barn enda...

Eller så kunne man tenke at dersom noen skulle prioriteres, burde det vært dem som nærmer seg/ eller er passert aldersgrensen, slik at de ikke får ventetiden mot seg i tillegg.

Derfor er det kanskje mest rettferdig at det er lik ventetid for alle - og at den burde bli kortere for alle.

Annonse

Gjest ikke kommet i gang enda

Jeg syns heller ikke at det skal være kortere behandlingstid for noen typer søkere. Da kunne man like godt argumentere at de som var 1gangssøkere skulle prioriteres, siden de som alt har fått barn kan glede seg over dem, mens 1gangssøkere lever i smerten over å ikke ha fått barn enda...

Eller så kunne man tenke at dersom noen skulle prioriteres, burde det vært dem som nærmer seg/ eller er passert aldersgrensen, slik at de ikke får ventetiden mot seg i tillegg.

Derfor er det kanskje mest rettferdig at det er lik ventetid for alle - og at den burde bli kortere for alle.

Likte svaret ditt!

Gjest ferdigventet, men føler med alle som venter

Regner med at det er nettopp for å korte ned ventetiden totalt at en skal sette ned fristen på annengangssøkere. Og det er jo et faktum at en sjelden avslår søknad om nr to , og det dermed er lettere å gå gjennom søknaden.

Støtter dette forslaget!

Regner med at det er nettopp for å korte ned ventetiden totalt at en skal sette ned fristen på annengangssøkere. Og det er jo et faktum at en sjelden avslår søknad om nr to , og det dermed er lettere å gå gjennom søknaden.

Støtter dette forslaget!

Helt enig her. Det finnes j ingen fornuft i at det skal brukees så lang tid på å vurdere en 2. gangssøknad. Skjønner jo at vurderingen av oss er grundig første gangen, men andre gangen burde det tross alt være plankekjøring.

Og om dette skulle bli en realitet så korter vel det ned ventetiden for 1.gangsadoptanter også..? Håper det, da ventetiden er aaaalt for lang.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...