Gå til innhold

Hva kan jeg gjøre...

Anbefalte innlegg

hjelp ønskes
Skrevet

Hei Jeg lurte på om det var mulig å få noen hint om hva jeg kan gjøre for å hjelpe min far. Jeg fikk i dag vita at min far sliter pykisk. Han fortalte meg at hodet hans jobber konstant. 24 timer i døgnet. Han får ikke fred. Han ser for seg tall og regnestykker som ikke har noen form for mening i det daglige arbeidet hans. Dette gjør han rett og slett litt gal som han sa selv. Tidliger så har han prøvet å dempe disse tankene med å drikke alkohol, men dette virker ikke lenger for han.Ikke at det var en løsning i det hele tatt. Jeg har prøvd å foreslå for han å prate med en pykolog, men det virker ikke som han ønsker dette. Selv om at dt helt klart burde bli gjort. Han har fortalt meg at han slet mye med de samme tingene da han var tenåring og at det nå har kommet tilbake det siste året.. Så det jeg nå lurer på er hva dette kan være kan det ha noe med tvang å gjøre??? Og hvor kan jeg/vi henvende oss for å få hjelp med dette. Jeg har lovet han jeg jeg ikke gir meg før vi kan hjelpe han med dette.

Skrevet

Han må kontakte fastlegen sin; du kan evt. være med ham dersom han ønsker det. Fastlegen vil enten kunne behandle ham selv eller rådføre seg med (evt. viderehenvise til)spesialist.

Faren din vil kanskje ha større nytte av medikamenter enn samtaler med psykolog.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...