Gjest har barnehagebarn Skrevet 23. oktober 2005 Skrevet 23. oktober 2005 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=108630 Hva mener du om dette? Er det nødvendig å gjøre dette eller går det for langt? 0 Siter
frosken Skrevet 23. oktober 2005 Skrevet 23. oktober 2005 Jeg forstår ikke hva som er hensikten med kartleggingen. Virker ikke faglig begrunnet. 0 Siter
kizmiaz Skrevet 23. oktober 2005 Skrevet 23. oktober 2005 Høres helt vanvittig ut, men det er nok ikke gjort i ond hensikt, bare ut fra uvitenhet og overivrighet i forhold til å skulle gjøre en best mulig jobb. Men det er forunderlig at prosjektet er satt i gang av Fylkesmannen, noe som betyr at uvitenheten om regelverket når langt opp. 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 23. oktober 2005 Skrevet 23. oktober 2005 Noen av spørsmålene som ble nevnt her synes jeg er relevante - men ikke at man skal kartlegge og lagre denne type opplysninger. Vi har møter hvor vi snakker om hvert enkelt barn, går gjennom hva denne trenger, hva foreldrene ønsker, hvorvidt vi er enige i eller oppfatter foreldrenes ønsker, om vi kan tilby noe annerledes/bedre, eller om alt bare er bra. Men vi lager ikke notater av dette som lagres, og det er heller ikke diskusjonstema med verken barn eller foreldre - annet enn på foreldresamtalene, hvor vi da redegjør for barnets tilværelse i barnehagen, hva de kan gjøre bedre/annerledes og hva vi kan gjøre bedre/annerledes. 0 Siter
Mandolaika Skrevet 23. oktober 2005 Skrevet 23. oktober 2005 Noen av spørsmålene som ble nevnt her synes jeg er relevante - men ikke at man skal kartlegge og lagre denne type opplysninger. Vi har møter hvor vi snakker om hvert enkelt barn, går gjennom hva denne trenger, hva foreldrene ønsker, hvorvidt vi er enige i eller oppfatter foreldrenes ønsker, om vi kan tilby noe annerledes/bedre, eller om alt bare er bra. Men vi lager ikke notater av dette som lagres, og det er heller ikke diskusjonstema med verken barn eller foreldre - annet enn på foreldresamtalene, hvor vi da redegjør for barnets tilværelse i barnehagen, hva de kan gjøre bedre/annerledes og hva vi kan gjøre bedre/annerledes. Jeg skjønte ikke det som sto om hvordan barnet så ut i fjeset etter å ha hatt fri lørdag og søndag?! 0 Siter
Lisabeth Skrevet 23. oktober 2005 Skrevet 23. oktober 2005 Langt over grensen til aksptabelt. Mulig det bare var en lite gjennomtenkt handling, men det er rart at det ikke ringte en bjelle hos noen involverte. 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 23. oktober 2005 Skrevet 23. oktober 2005 Jeg skjønte ikke det som sto om hvordan barnet så ut i fjeset etter å ha hatt fri lørdag og søndag?! Antagelig er det vel for å kartlegge om de er glade eller sure når de kommer i barnehagen mandag. Man hva det liksom skal vise er jeg usikker på? Om man har sovet dårlig er man ikke blid om morgenen, uansett om det er fredag eller mandag. Om man har hatt det kjempemoro på vei til bhg - så er man blid uansett dag. Dette var av det jeg ikke synes var spesielt relevant... 0 Siter
KaVa Skrevet 24. oktober 2005 Skrevet 24. oktober 2005 Det jeg reagerte mest på, er ikke selve spørsmålene (selv om noen av dem virket unødvendige) - men at denne registreringen ble gjort "i hemmelighet". Dersom barnehagen hadde vært åpen om dette og fortalt hva og hvorfor, så ville jeg i alle fall syntes at det var litt mer greit. Da hadde man også kunne diskutert dette i samarbeidsutvalg etc. mvh 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.