Gå til innhold

Hvordan fremkalle digitale bilder?

Anbefalte innlegg

Vi har et HP digitalt kamera og bruker HP bilderedigeringsprogram på nettet. Alle bildene ligger inne på dette HP-programmet.

Nå har jeg begynt å tenke på julekort, og pleier å sende ut julekort med bilde av barna.

Jeg lurer på om noen på en lettfattelig måte kan forklare meg hvordan jeg går fram for å fremkalle digitale bilder og få laget julekort av dette?!

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/203300-hvordan-fremkalle-digitale-bilder/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det finnes mange på nett som gjør dette enkelt og greit. Eurofoto.no kom best ut i test på tv2-hjelper deg, da tok de hensyn til brukervennlighet på nett og kvalitet på bildene. Prisene er kanskje litt stive...

Ellers har du fotolabo.no, fotoknudsen.no, for å nevne noen... Man overfører bildene fra sin egen pc, vet ikke hvordan du lettest kan gjøre når de allerede ligger på nett. Ellers kan du brenne cd og sende inn.

.....jeg er helt håpløs på sånt, men iallfall da jeg hadde samme problemstillingen i sommer så måtte jeg kjøpe en liten chip til å sette inn i kameraet og ta bilder slik at disse ble lagret på chip'en. Vi hadde lagret alle bildene våre på maskina eller inne på selve kameraet, men det var problematisk å få fremkalt iflg fotosjappa.

Chip'en med det utvalgte bildet leverer vi til fotsjappa og bestiller kort direkte, det tok 5 minutter så var kortene ferdige.

.....jeg er helt håpløs på sånt, men iallfall da jeg hadde samme problemstillingen i sommer så måtte jeg kjøpe en liten chip til å sette inn i kameraet og ta bilder slik at disse ble lagret på chip'en. Vi hadde lagret alle bildene våre på maskina eller inne på selve kameraet, men det var problematisk å få fremkalt iflg fotosjappa.

Chip'en med det utvalgte bildet leverer vi til fotsjappa og bestiller kort direkte, det tok 5 minutter så var kortene ferdige.

Ja, det er en sånn ekstra minnebrikke du tenker på. Det har ikke vi heller, vi bruker bare å lagre de 18 som kameraet tar. Men da må vi vel ha en sånn minnebrikke som vi kan ta ut og levere på fotobutikken ja.

Det finnes mange på nett som gjør dette enkelt og greit. Eurofoto.no kom best ut i test på tv2-hjelper deg, da tok de hensyn til brukervennlighet på nett og kvalitet på bildene. Prisene er kanskje litt stive...

Ellers har du fotolabo.no, fotoknudsen.no, for å nevne noen... Man overfører bildene fra sin egen pc, vet ikke hvordan du lettest kan gjøre når de allerede ligger på nett. Ellers kan du brenne cd og sende inn.

Eller så tar jeg rett og slett og printer ut et fint bilde på fotopapir på printeren vår og klistrer på et ark og skriver kort.

Det blir lettvint det :)

Bortsett fra at det verste er å SKRIVE alle kortene og det kommer man jo neppe unna når man vil sende julekort.

Ja, det er en sånn ekstra minnebrikke du tenker på. Det har ikke vi heller, vi bruker bare å lagre de 18 som kameraet tar. Men da må vi vel ha en sånn minnebrikke som vi kan ta ut og levere på fotobutikken ja.

Ellers kan du brenne bildene på cd som du tar med.

Annonse

Ja, minnebrikke.

Løp og kjøp!:-)

Det er veldig lettvint, tro meg, vi har drevet og printet ut bilder i mange år og lagd kort av, nå er jeg glad vi slipper det, tok så lang tid. Og gikk med mye dyr farge og fotopapir i printeren.

Eller så tar jeg rett og slett og printer ut et fint bilde på fotopapir på printeren vår og klistrer på et ark og skriver kort.

Det blir lettvint det :)

Bortsett fra at det verste er å SKRIVE alle kortene og det kommer man jo neppe unna når man vil sende julekort.

Det er mye dyrere pr.bilde å printe ut selv på fotopapir enn å bruke en rimelig fototjeneste på nett.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...