Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan fortoner barnemark seg?

Datteren på fire har klødd skikkelig i stumpen to ganger nå med ett par dagers mellomrom. Ikke rødt eller noe.

Jeg mener desperat kløe!

Hun har vært gæærn i magen også og hun spiser lite.

Har dette noen sammenheng? Husker at jeg hadde selv som liten, men har ikke hatt det på noen av barna mine.

Kan man se marken? jeg kan nemlig ikke se noe i stumpen hennes heller.

jaja, dette snakket vi om under frokosten i da - hehe.

hilsen

hare1365380455
Skrevet

Jeg tror det vises som hvite prikker/streker i avføringen.

Skrevet

Jeg har en sønn som også har klødd fælt i rompa i perioder.

Vi har ikke funnet ut hva det skyldes, men har smurt med zink-salve. Vi var hos legen en tur også, og legen sa at hvis det er barnemark, så kommer de ofte ut om natta og da kan du se små hvite streker i rompa til barnet. Du kan også ofte se dem i bæsjen hvis du ser godt etter, for de rører på seg.

Det var ikke barnemark sønnen min hadde, men vi har spekulert i om det kan være at vi har vasket ham i rompa med for sterk såpe (nå har vi gått over til Lactacyd), at de har for hardt dopapir på skolen eller at han ikke har klart å tørke seg selv ordentlig når han har bæsjet på skolen.

Har egentlig ikke funnet ut hva grunnen er, men han er bedre nå iallefall.

Stakkars, syntes så synd på ham. Det er ganske plagsomt.

hare1365380455
Skrevet
  Mandolaika skrev (På 23.10.2005 den 11.05):

Vi har ikke funnet ut hva det skyldes, men har smurt med zink-salve. Vi var hos legen en tur også, og legen sa at hvis det er barnemark, så kommer de ofte ut om natta og da kan du se små hvite streker i rompa til barnet. Du kan også ofte se dem i bæsjen hvis du ser godt etter, for de rører på seg.

Det var ikke barnemark sønnen min hadde, men vi har spekulert i om det kan være at vi har vasket ham i rompa med for sterk såpe (nå har vi gått over til Lactacyd), at de har for hardt dopapir på skolen eller at han ikke har klart å tørke seg selv ordentlig når han har bæsjet på skolen.

Da kan det ha vært at dere brukte vanlig såpe, ja.

Skrevet
  Mandolaika skrev (På 23.10.2005 den 11.05):

Vi bruker parfymefritt her i gården. Babyline heter visst den serien som funker for oss.

Snuppa er ganske sart, på grensen til atopisk eksem, Kanskje det er et som er problemet. Har ihvertfall ingen levende hvite striper i stumpen hennes!

Takk for svar :o)

Skrevet
  hare skrev (På 23.10.2005 den 11.12):

Da kan det ha vært at dere brukte vanlig såpe, ja.

Vi brukte Babyline vi også, men jeg tror det er ekstra spesielt med underlivet, man bør bruke Lactacyd eller Asan?...

Skrevet
  ban skrev (På 23.10.2005 den 11.23):

Vi bruker parfymefritt her i gården. Babyline heter visst den serien som funker for oss.

Snuppa er ganske sart, på grensen til atopisk eksem, Kanskje det er et som er problemet. Har ihvertfall ingen levende hvite striper i stumpen hennes!

Takk for svar :o)

Vi brukte også Babyline, men akkurat i underlivet tror jeg det er Lactacyd og Asan som erbest?...

hare1365380455
Skrevet
  Mandolaika skrev (På 23.10.2005 den 11.48):

Vi brukte Babyline vi også, men jeg tror det er ekstra spesielt med underlivet, man bør bruke Lactacyd eller Asan?...

Ja. :)

Skrevet
  Mandolaika skrev (På 23.10.2005 den 11.49):

Vi brukte også Babyline, men akkurat i underlivet tror jeg det er Lactacyd og Asan som erbest?...

Kanskje jeg må bruke det jeg også, er veldig forsiktig med såpe i det hele tatt i skrittet, men stumpen får jo en omgang med såpe :o) Da blir det Lactasyd e.l. fra nå av!

Håper det er det og ikke barnemark!!!

Skrevet

Det kan ikke bare være at hun blir sår av å ha diarè/løs mage? Det kan klø. Men da hadde hun vel kanskje vært rød.

Skrevet
  Glimtipper skrev (På 23.10.2005 den 13.30):

Det kan ikke bare være at hun blir sår av å ha diarè/løs mage? Det kan klø. Men da hadde hun vel kanskje vært rød.

Jeg tenkte det samme, men hun finnes ikke sår eller rød - kun kløe og det har vært etterat hun har sovnet om kvelden begge ganger. Hun har rett og slett våknet av det.

Dessuten så er hun så sur og grinete og spiser lite eller ingenting.

Får vel ta en ekstra stumpeinspeksjon i kveld - jippi!!

Skrevet
  ban skrev (På 23.10.2005 den 13.35):

Jeg tenkte det samme, men hun finnes ikke sår eller rød - kun kløe og det har vært etterat hun har sovnet om kvelden begge ganger. Hun har rett og slett våknet av det.

Dessuten så er hun så sur og grinete og spiser lite eller ingenting.

Får vel ta en ekstra stumpeinspeksjon i kveld - jippi!!

Hvem blir ikke sur og grinete av en rumpe som klør hele tiden? ;)

Skrevet
  Glimtipper skrev (På 23.10.2005 den 14.03):

Hvem blir ikke sur og grinete av en rumpe som klør hele tiden? ;)

Jeg vet ikke jeg.... lenge siden jeg gjorde det sist gitt! hehe

Men jeg kan forestille meg det selvfølgelig.

Gjest kalendria
Skrevet

datteren vår hadde barnemark i fjor. Vi kunne ikke se noenting når vi sjekket, og hun klødde ikke i baken på dagen. Men en times tid etter at hun hadde lagt seg for natten våknet hun og hylskrek av vondt/kløe i baken. Dette skjedde hver dag i 4-5 dager før vi gikk til legen. Han sa hun hadde typiske symptom på barnemark, marken "kommer ut" av varmen i en seng, og ungene klør/får vondt.

Syntes det hørtes rart ut, men fikk medisin, og da forsvant det etter første dosen.

Høres ikke ut som om det er mark hos dere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...