Gjest Vannkopper Skrevet 24. oktober 2005 Skrevet 24. oktober 2005 Sønnen min på 6 har fått vannkopper. Det begynte i går kveld og i dag har han hatt 39 i feber, men er i utmerket form. Han er omtrent som om han skulle vært frisk, bortsett fra koppene da. Men han klør ingenting. Er det sånn som vil komme etterhvert? Tenkte å kjøpe hvitvask på apoteket for å ha i tilfelle. 0 Siter
Dorthe Skrevet 24. oktober 2005 Skrevet 24. oktober 2005 Hvis han blir skikkelig plaget av kløe, kan du gi han allergitabletter. 0 Siter
Ørkenvandreren Skrevet 24. oktober 2005 Skrevet 24. oktober 2005 Er redd han ikke slipper unna kløingen, ja.... 0 Siter
Gjest Vannkopper Skrevet 24. oktober 2005 Skrevet 24. oktober 2005 Er redd han ikke slipper unna kløingen, ja.... Åååå jeg gruer meg, han kommer til å bli såååååå grinete. Men men, det er jo plagsomt med kløe da! Og uansett så er jeg glad for at han har fått vannkopper nå, så er vi ferdig med det. 0 Siter
Gjest mammaen til 3 Skrevet 24. oktober 2005 Skrevet 24. oktober 2005 Hei. Både jeg og mine tre små hadde vannkopper i jan/feb. Legen mente dog at det jeg hadde var penicillinallergi, så jeg kom ikke på tanken å bruke hvitvask.. på ungene sparte jeg ikke på hvitvasken, smurte skikkelig godt på. Det var verst om natta, da de var svette og varme. Jeg dusjet de da, tørket de og helte hvitvask over dem og gnudde inn.. så gikk de og la seg, og sovnet igjen :-) det var tøft når det stod på, men det gikk egentlig veldig bra. Hadde også en tube med eurax etter anbefaling fra lege, men det hjalp ikke noe særlig. god bedring til den lille. 0 Siter
Gjest Vannkopper Skrevet 24. oktober 2005 Skrevet 24. oktober 2005 Hei. Både jeg og mine tre små hadde vannkopper i jan/feb. Legen mente dog at det jeg hadde var penicillinallergi, så jeg kom ikke på tanken å bruke hvitvask.. på ungene sparte jeg ikke på hvitvasken, smurte skikkelig godt på. Det var verst om natta, da de var svette og varme. Jeg dusjet de da, tørket de og helte hvitvask over dem og gnudde inn.. så gikk de og la seg, og sovnet igjen :-) det var tøft når det stod på, men det gikk egentlig veldig bra. Hadde også en tube med eurax etter anbefaling fra lege, men det hjalp ikke noe særlig. god bedring til den lille. Takk skal du ha! Må ha vært litt slitsomt for deg å ha vannkopper også da i voksen alder. Blir man ikke mye sykere da da? Jeg har en tube Eurax faktisk, de var utsolgt for hvitvask på apoteket. De skulle få inn igjen i morgen, så jeg håper han ikke begynner å klø i natt.... 0 Siter
Ørkenvandreren Skrevet 24. oktober 2005 Skrevet 24. oktober 2005 Åååå jeg gruer meg, han kommer til å bli såååååå grinete. Men men, det er jo plagsomt med kløe da! Og uansett så er jeg glad for at han har fått vannkopper nå, så er vi ferdig med det. Ja, det er ille mens det står på. Men fokuser som du gjør; Det blir verre jo eldre barna blir.... 0 Siter
Gjest Vannkopper Skrevet 24. oktober 2005 Skrevet 24. oktober 2005 Ja, det er ille mens det står på. Men fokuser som du gjør; Det blir verre jo eldre barna blir.... Heldigvis har han god allmenntilstand. Faren min hadde røde hunder i voksen alder, han var dritsyk. 0 Siter
Gjest mammaen til 3 Skrevet 24. oktober 2005 Skrevet 24. oktober 2005 Takk skal du ha! Må ha vært litt slitsomt for deg å ha vannkopper også da i voksen alder. Blir man ikke mye sykere da da? Jeg har en tube Eurax faktisk, de var utsolgt for hvitvask på apoteket. De skulle få inn igjen i morgen, så jeg håper han ikke begynner å klø i natt.... Hmmm.. joda var ikke noe særlig.. Det startet med frysninger, feber og en grusom hodepine, så jeg durte rett til lege og trodde det var bihulebetennelse... Og leger som ikke undersøker ting gir bare litt penicillin og sender deg ut igjen... Selv da jeg kom tilbake to dager senere, full av utslett så presterte han (legen) og si, vannkopper er det ihvertfall ikke! (jeg ymtet forsiktig frempå om det, nemlig) Skjønte jo tegninga to uker senere, da hadde alle tre ungne "penicillin allergi".. :-) 0 Siter
Ørkenvandreren Skrevet 24. oktober 2005 Skrevet 24. oktober 2005 Heldigvis har han god allmenntilstand. Faren min hadde røde hunder i voksen alder, han var dritsyk. En voksen kollega av meg fikk vannkopper i voksen alder. Han var sykmeldt over 2 uker..... 0 Siter
Gjest Vannkopper Skrevet 24. oktober 2005 Skrevet 24. oktober 2005 Hmmm.. joda var ikke noe særlig.. Det startet med frysninger, feber og en grusom hodepine, så jeg durte rett til lege og trodde det var bihulebetennelse... Og leger som ikke undersøker ting gir bare litt penicillin og sender deg ut igjen... Selv da jeg kom tilbake to dager senere, full av utslett så presterte han (legen) og si, vannkopper er det ihvertfall ikke! (jeg ymtet forsiktig frempå om det, nemlig) Skjønte jo tegninga to uker senere, da hadde alle tre ungne "penicillin allergi".. :-) Jøsses for en fjern lege. Mente han at det ikke kunne være vannkopper selv om du ikke hadde hatt det før heller? Man kan vel få vannkopper bare én gang? Jeg husker ei venninne som visste at hun hadde ørebetennelse og gikk til legen. Legen påsto at, nei, det hadde hun ikke. 0 Siter
Gjest Vannkopper Skrevet 24. oktober 2005 Skrevet 24. oktober 2005 En voksen kollega av meg fikk vannkopper i voksen alder. Han var sykmeldt over 2 uker..... Huffameg, heldigvis har jeg hatt både vannkopper, røde hunder og kusma selv. Det var før man fikk vaksine mot røde hunder og kusma. Jeg tok ingen skade av å ha de sykdommene....... 0 Siter
Betty Skrevet 24. oktober 2005 Skrevet 24. oktober 2005 Vi fikk en liten flaske med noe grønt i av en russisk dame, det funket som bare det på vannkoppene, de var tørket ut dagen etter og uten kløe Har snakke med flere russere og alle har sånn flaske stående. De bruker det visst på det meste. Tro hva som er i den (Jeg er ikke redd for å bruke det, for det er damer jeg kjenner godt ) Jeg fikk vannkopper da jeg var 14 år, grøss og gru som jeg så ut :-O Svære blemmer over hele meg, fikk feber og gikk krokete fordi ryggen kollapset. Jeg måtte ha tre dyner under meg i senga, for det var så fælt å ligge på vannkoppene(bøttene...) 0 Siter
Gjest Vannkopper Skrevet 24. oktober 2005 Skrevet 24. oktober 2005 Vi fikk en liten flaske med noe grønt i av en russisk dame, det funket som bare det på vannkoppene, de var tørket ut dagen etter og uten kløe Har snakke med flere russere og alle har sånn flaske stående. De bruker det visst på det meste. Tro hva som er i den (Jeg er ikke redd for å bruke det, for det er damer jeg kjenner godt ) Jeg fikk vannkopper da jeg var 14 år, grøss og gru som jeg så ut :-O Svære blemmer over hele meg, fikk feber og gikk krokete fordi ryggen kollapset. Jeg måtte ha tre dyner under meg i senga, for det var så fælt å ligge på vannkoppene(bøttene...) Tror jeg vet hva du mener, det er grønn olje, menthol olje. Har sånn vi også, men svir det ikke fælt? 0 Siter
Betty Skrevet 25. oktober 2005 Skrevet 25. oktober 2005 Tror jeg vet hva du mener, det er grønn olje, menthol olje. Har sånn vi også, men svir det ikke fælt? Jeg har bare brukt det på eksem på meg selv, og da var huden fortsatt lukket, så jeg kjente ikke svie. Gutten vår protesterte ikke noe da han fikk dette på vannkoppene. Det lukter ikke menthol el. av den vi har, så vidt jeg husker. :-) 0 Siter
Gjest Vannkopper Skrevet 25. oktober 2005 Skrevet 25. oktober 2005 Jeg har bare brukt det på eksem på meg selv, og da var huden fortsatt lukket, så jeg kjente ikke svie. Gutten vår protesterte ikke noe da han fikk dette på vannkoppene. Det lukter ikke menthol el. av den vi har, så vidt jeg husker. :-) Ok, da er det nok ikke det samme, for den vi har lukter sterkt og jeg tipper det ville svidd noe j.... 0 Siter
Gjest neve Skrevet 26. oktober 2005 Skrevet 26. oktober 2005 Datteren min på snart 4 hadde vannkopper for noen uker siden. Hun var i kjempeform, hadde ikke feber og klødde ingenting. Kjøpte likevel hvitvask sånn i tilfelle. Det eneste var at vannkoppene i skrittet sved, men vi dempet det med xylocain, det virket fint. 14 dager senere fikk storebror på 10 vannkopper. Heller ikke han hadde feber, og var i fin form. Men han klødde litt mer, og vi smurte på hvitvask. Men det var grisete og ekkelt, og etter å ha prøvd diverse fra badhylla, kom han frem til at det beste var Eurax, med AloeVera gel som en god nummer to:) Begge var back in business etter 1 uke. Nå venter vi på at tredjemann skal få det.. Men det gikk mye lettere enn hva jeg hadde forestilt meg. 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 26. oktober 2005 Skrevet 26. oktober 2005 Jeg kjøpte hvitvask og det var godt å ha det inne. 0 Siter
Gjest Vannkopper Skrevet 26. oktober 2005 Skrevet 26. oktober 2005 Jeg kjøpte hvitvask og det var godt å ha det inne. Vi har også brukt hvitvask. I går var nok verste dagen for da klødde han veldig. I dag klør han ikke mer og har ikke feber mer heller. Men han blir hjemme ut uka, for han har masse vannkopper over hele kroppen. Det begynte på søndag kveld forresten. 0 Siter
Gjest Vannkopper Skrevet 26. oktober 2005 Skrevet 26. oktober 2005 Datteren min på snart 4 hadde vannkopper for noen uker siden. Hun var i kjempeform, hadde ikke feber og klødde ingenting. Kjøpte likevel hvitvask sånn i tilfelle. Det eneste var at vannkoppene i skrittet sved, men vi dempet det med xylocain, det virket fint. 14 dager senere fikk storebror på 10 vannkopper. Heller ikke han hadde feber, og var i fin form. Men han klødde litt mer, og vi smurte på hvitvask. Men det var grisete og ekkelt, og etter å ha prøvd diverse fra badhylla, kom han frem til at det beste var Eurax, med AloeVera gel som en god nummer to:) Begge var back in business etter 1 uke. Nå venter vi på at tredjemann skal få det.. Men det gikk mye lettere enn hva jeg hadde forestilt meg. Min klødde infernalsk i går, hvitvask hjalp litt, tok det på med bomull. Synes ikke det ble så grisete jeg, men måtte jo skrifte klær hver dag da. Må skifte sengetøy også når denne runden er over. Han hadde hatt 39 i feber i går og tirsdag, men ikke i dag. Han har vært i fin form hele tida, på tross av feberen også. Det gjenstår å se om lillebror på 2,5 har blitt smittet....... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.