Gå til innhold

Smittespørsmål vedr. vannkopper.

Anbefalte innlegg

Gjest Vannkopper

Sønnen min har altså fått vannkopper. Jeg har hatt vannkopper selv da jeg var liten, så jeg risikerer vel ikke å smitte andre jeg da?

Jeg skal nemlig ned til ei venninne i morgen og levere en gave til hennes nyfødte sønn.

Er det noen fare for at jeg kan smitte den nyfødte når min sønn har vannkopper nå?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/203487-smittesp%C3%B8rsm%C3%A5l-vedr-vannkopper/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om moren til babyen har hatt vannkopper før er sjansen minimal for at babyen skal bli smittet når han er helt liten.

Vår eldste fikk vannkopper like etter at jeg kom hjem fra sykehuset med nr. 2, så jeg spurte jordmora på hjemmebesøket om faren for at babyen skulle få det. Hun sa at det var veldig liten sjanse for at han skulle få det siden immunstoffene han hadde fått fra meg holdt en stund. Og han fikk da heller ikke vannkopper selv om vi ikke gjorde noe for å holde eldstemann borte fra han.

Gjest Vannkopper

Om moren til babyen har hatt vannkopper før er sjansen minimal for at babyen skal bli smittet når han er helt liten.

Vår eldste fikk vannkopper like etter at jeg kom hjem fra sykehuset med nr. 2, så jeg spurte jordmora på hjemmebesøket om faren for at babyen skulle få det. Hun sa at det var veldig liten sjanse for at han skulle få det siden immunstoffene han hadde fått fra meg holdt en stund. Og han fikk da heller ikke vannkopper selv om vi ikke gjorde noe for å holde eldstemann borte fra han.

Jeg har jo hatt vannkopper før og dermed kan ikke babyen bli smittet av meg? Mora til babyen har også hatt det.

Sønnen min på 6 som har vannkopper skal ikke bli med på besøket, altså!

Tror nesten jeg hadde utsatt besøket litt jeg, men vet lite om det med risikoen for smitte altså... Kan jo hende at venninnen din blir litt urolig når hun får høre at sønnen din har vannkopper? Og selv om du forklarer henne at babyen ikke kan bli smittet, kan det jo være hun blir litt engstelig likevel... Du vet, når vi nettopp har født er vi (om mulig) enda mer hønemødrete enn ellers.....;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...