Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Nå begynner jeg å bli frustrert. Det gikk jo så bra! Hun ble lagt i senga, jeg gikk ut og alt var helt greit. Men det var i går. I går våknet hun etter et par timer og lå lenge våken og gråt. Hun gråt ikke som om hun hadde lyst på pupp, så da var det smokken og trøsting en stund. Så lå vi våkne 3-4 timer midt på natta i natt, mens hun gråt og gråt.

Så nå skulle jeg legge henne, og hun blir fullstendig hysterisk!! Stod der inne en god stund til hun ble rolig, nå måtte jeg bare ha meg 2 minutter utenfor det soverommet, så det er på tide å gå inn igjen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/203490-forbanna-m%C3%B8kka-s%C3%B8vn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Åsemor

21

• asterix

9

• fei1365380229

5

• nordaførr

4

Huff da, slikt er så vondt. Føler virkelig med dere.

Viktig å huske på at jenta ikke har det noe vondt oppi dette. Kanskje det er nå hun har skjønt at dette skal være en vane, at du virkelig _mener_ at hun skal ligge der og sovne alene....og at hun protesterer med alt hun har for å få deg til å gå tilbake til gamle vaner...?

Vil bare ønske deg lykke til videre. Håper du holder ut de dagene det kommer til å ta.

Viktig å huske på at jenta ikke har det noe vondt oppi dette. Kanskje det er nå hun har skjønt at dette skal være en vane, at du virkelig _mener_ at hun skal ligge der og sovne alene....og at hun protesterer med alt hun har for å få deg til å gå tilbake til gamle vaner...?

Vil bare ønske deg lykke til videre. Håper du holder ut de dagene det kommer til å ta.

Hun sovnet til slutt da...

Hei. Vår minste på 6 mnd kan reagere sånn hvis vi legger han og han ikke er trøtt nok - eller hvis han er sulten/tørst. Hvis han sover for lenge utover ettermiddagen, er leggingen vanskelig. I kveld var han vledig trøtt, og sovnet etter ett par minutter... Men må også si at kveldsstellet ikke ble så veldig gøy da, ettersom han var så trøtt, og jeg skulle stelle både han og storebroren på 2 år før jeg fikk lagt han...

Hei. Vår minste på 6 mnd kan reagere sånn hvis vi legger han og han ikke er trøtt nok - eller hvis han er sulten/tørst. Hvis han sover for lenge utover ettermiddagen, er leggingen vanskelig. I kveld var han vledig trøtt, og sovnet etter ett par minutter... Men må også si at kveldsstellet ikke ble så veldig gøy da, ettersom han var så trøtt, og jeg skulle stelle både han og storebroren på 2 år før jeg fikk lagt han...

Ja, egentlig vet jeg nok grunnen til det, for hun fikk ikke sove "ferdig" ettermiddagsluren sin, og da blir det jo alltids litt krøll. Hun sov 1,5 time på formiddagen, helt normalt, men etter 30 minutters ettermiddagslur (rundt klokken 15.00) var jeg fremme ved kjøpesenteret, og gadd ikke å gjøre annet enn å gå inn. Så da våknet hun. Normalt sover hun 45-60 minutter ettermiddagslur, av og til drar hun til med 1,5 time.

Og når vi da på toppen av det hele var våkne så altfor mange timer i natt ble det jo bare tøys og vas alt sammen.

Hvordan kan du vite hvordan jenta har det bra dersom hun blir hysterisk??

Annonse

Ja, egentlig vet jeg nok grunnen til det, for hun fikk ikke sove "ferdig" ettermiddagsluren sin, og da blir det jo alltids litt krøll. Hun sov 1,5 time på formiddagen, helt normalt, men etter 30 minutters ettermiddagslur (rundt klokken 15.00) var jeg fremme ved kjøpesenteret, og gadd ikke å gjøre annet enn å gå inn. Så da våknet hun. Normalt sover hun 45-60 minutter ettermiddagslur, av og til drar hun til med 1,5 time.

Og når vi da på toppen av det hele var våkne så altfor mange timer i natt ble det jo bare tøys og vas alt sammen.

Hehe vet hva du snakker om... Vi er også mye våkne om natta for tida, ikke som de første mnd, da ville han kun ha mat et par ganger om natta. Nå er vi vel opp en 10 ganger eller noe tror jeg...? Ikke alltid så mange ganger, men noen ganger er vi våkne veldig lenge om gangen, hvis du skjønner....;)

Hehe vet hva du snakker om... Vi er også mye våkne om natta for tida, ikke som de første mnd, da ville han kun ha mat et par ganger om natta. Nå er vi vel opp en 10 ganger eller noe tror jeg...? Ikke alltid så mange ganger, men noen ganger er vi våkne veldig lenge om gangen, hvis du skjønner....;)

Skjønner.

Her sov hun godt de første 3 mnd. Fikk mat en gang hver natt, og sov ellers veldig mye. Gikk greit med legginga hver kveld. I hele sommer har det bare blitt verre og verre, jeg vet ikke hvordan det egentlig har skjedd heller, men plutselig måtte vi sitte og holde henne i hånda en halvtime hver gang hun skulle sove, også spiste hun mellom 5 og 10 ganger per natt. Kutta nattpuppen da hun var rundt 6 mnd, men hun har fortsatt å bare våkne mange ganger hver natt, og hun er i tillegg klar for dagen klokken 5 om morran. Men det er jo gode netter innimellom, og da er det akkurat som om jeg glemmer slitet med de nettene som ikke er bra.

Men det ble bedre av å kutte nattpuppen. Det ble også bedre av soneterapi. Men det blir bare ikke helt bra!

Hvordan kan du vite hvordan jenta har det bra dersom hun blir hysterisk??

Neida, ikke godt å være hysterisk, men litt må hun faktisk tåle:-(

Man ser jo fort problemet om man løfter opp en hylende unge som blir blid som ei sol med en gang han/hun kommer opp. Og når man vet at det ikke feiler dem noe så kan man med god samvittighet la dem gråte litt, mener nå jeg da. Man gjør det jo for å oppnå at ting skal bli bedre for alle parter.

Men jeg er sikkert barbarisk da..

Neida, ikke godt å være hysterisk, men litt må hun faktisk tåle:-(

Man ser jo fort problemet om man løfter opp en hylende unge som blir blid som ei sol med en gang han/hun kommer opp. Og når man vet at det ikke feiler dem noe så kan man med god samvittighet la dem gråte litt, mener nå jeg da. Man gjør det jo for å oppnå at ting skal bli bedre for alle parter.

Men jeg er sikkert barbarisk da..

Jeg er grunnleggende uenig med deg.

Dette er den typen "opplegg" jeg ikke skjønner bæra av.

Hva er poenget med å la et lite barn ligge å gråte i timevis bare fordi en eller annen har fått det for seg at barn "straks de er ute av magen" plutselig _skal_ sovne alene og ligge alene?

Hun skal ikke ligge alene og sovne alene straks hun er ute av magen, hun skal lære å sovne selv etter 4 mnd med så store søvnproblemer at både hun og jeg går på felgen.

Foreslå hva du vil, så er jeg sikker på at jeg kan si det er forsøkt uten å funke her i gården.

Hun skal ikke ligge alene og sovne alene straks hun er ute av magen, hun skal lære å sovne selv etter 4 mnd med så store søvnproblemer at både hun og jeg går på felgen.

Foreslå hva du vil, så er jeg sikker på at jeg kan si det er forsøkt uten å funke her i gården.

Sovner hun virkelig ikke ved puppen når du legger deg sammen med henne?

Annonse

Sovner hun virkelig ikke ved puppen når du legger deg sammen med henne?

Jo, men da krever hun å gjøre det 10 ganger per natt, noe som er uholdbart. Hvorfor det er uholdbart? Jo for da har ikke jeg mulighet til å sove om natta, for hun våkner når jeg legger henne fra meg uansett, og fordi jeg ikke klarer å sove med baby i senga mi.

Jo, men da krever hun å gjøre det 10 ganger per natt, noe som er uholdbart. Hvorfor det er uholdbart? Jo for da har ikke jeg mulighet til å sove om natta, for hun våkner når jeg legger henne fra meg uansett, og fordi jeg ikke klarer å sove med baby i senga mi.

Om du setter senga hennes helt inntil deres(fjerner den ene siden) kan du jo bare lirke henne forsiktig over dit når hun sovner(prøv deg fram så finner du fort teknikken). Så kan du bare dra henne inntil deg når hun vil ha pupp og ingen av dere våkner skikkelig. Og da slipper du også sove med baby i senga om du ser det som et problem.

Om du setter senga hennes helt inntil deres(fjerner den ene siden) kan du jo bare lirke henne forsiktig over dit når hun sovner(prøv deg fram så finner du fort teknikken). Så kan du bare dra henne inntil deg når hun vil ha pupp og ingen av dere våkner skikkelig. Og da slipper du også sove med baby i senga om du ser det som et problem.

Hun sover aldri så tungt at hun ikke våkner når puppen går ut av munn.

Dessuten er jeg så egoistisk av meg at jeg vil at pappaen også skal kunne legge henne.

Så for at pappaen skal kunne ha muligheten til å legge henne vil dere heller gå gjennom langvarige søvnproblemer og masse gråting for hennes del?

Om barnet ellers er vant til å ligge i armkroken på far er det faktisk heller ikke så vanskelig å venne det til å sovne der.

Hun sover aldri så tungt at hun ikke våkner når puppen går ut av munn.

Dette tar bare litt tilvenning for dere begge. For din del å finne teknikken på å la brystvorta bli veldig sakte ut og for henne å venne seg til at varmen og kosen ikke forsvinner med det samme brystvorta forsvinner siden hun fortsatt blir holdt fast og trygt.

Hun er jo faktisk også bittelita enda.

Så for at pappaen skal kunne ha muligheten til å legge henne vil dere heller gå gjennom langvarige søvnproblemer og masse gråting for hennes del?

Om barnet ellers er vant til å ligge i armkroken på far er det faktisk heller ikke så vanskelig å venne det til å sovne der.

"Så for at pappaen skal kunne ha muligheten til å legge henne vil dere heller gå gjennom langvarige søvnproblemer og masse gråting for hennes del?"

Nei, søvnproblemene er vi nå på vei til å bli kvitt, sånn at jeg skal kunne legge henne uten problemer, og at pappaen skal legge henne uten problemer. Litt gråting på veien, men jeg syns faktisk 45 minutters gråting på kvelden ved leggetid (hun er jo ikke utrygg) er bedre enn å være våken 3x30 minutter midt på natta.

I natt har vi sovet veldig godt begge to, og de nettene har det vært veldig få av de siste mnd, jeg tror faktisk ikke jeg trenger to hender engang for å telle de, med eller uten nattamming, og med eller uten at vi koser henne i søvn.

Så siden vi begge sover bedre nå tror jeg vi fortsetter på denne måten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...