Gå til innhold

drikke til dåps-koldtbord?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 108
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• gripp

18

• Åsemor

6

• serendipity

5

• Patsi

5

Mest aktive i denne tråden

Annonse

Gjest papirtiger

Fordi det er barn tilstede og fordi det er søndags formiddag? Og fordi koldtbord er lunsj og ikke middag?

Koldtbord kan da fint serveres senere på dagen.

Personlig synes jeg at man skal kunne nyte et glass til vinen bør man kunne gjøre uansett om det er barn til stede. Forstår at andre mener annerledes, men føler ikke at noen har rett til å fortelle hva som er "riktig"

Gjest papirtiger

Koldtbord kan da fint serveres senere på dagen.

Personlig synes jeg at man skal kunne nyte et glass til vinen bør man kunne gjøre uansett om det er barn til stede. Forstår at andre mener annerledes, men føler ikke at noen har rett til å fortelle hva som er "riktig"

Hehe, burde lese igjennom innlegg før jeg poster..

Men altså, jeg synes at man bør kunne nyte et glass vin til maten, selv om det er barn tilstede.

Gjest papirtiger

Helt enig.

Vet ikke om du føler det samme om konfirmasjon..

Var på en konfirmasjon hvor vi fikk nydelig stek med alt tilbehøret. Og saft. Det var nedtur.. Men i familien min er det vanlig å drikke vin til god mat, uten at det er fyll med i bildet.

Annonse

Vet ikke om du føler det samme om konfirmasjon..

Var på en konfirmasjon hvor vi fikk nydelig stek med alt tilbehøret. Og saft. Det var nedtur.. Men i familien min er det vanlig å drikke vin til god mat, uten at det er fyll med i bildet.

Brus er jo fint da, saft blir litt i kjedeligste laget, ja.

Gjest papirtiger

Brus er jo fint da, saft blir litt i kjedeligste laget, ja.

Brus og saft er nokså likt for min del. Liker ikke søt drikke til slik mat. Vann er jo greit, men ikke akkurat festpreget.

Synes det blir litt rart å ha voksenmat, men barnedrikke. Men det er jo bare meg.

Brus og saft er nokså likt for min del. Liker ikke søt drikke til slik mat. Vann er jo greit, men ikke akkurat festpreget.

Synes det blir litt rart å ha voksenmat, men barnedrikke. Men det er jo bare meg.

Farris f.eks er jo ikke søt drikke.

Men jeg synes uansett ikke det passer seg med alkohol i hverken dåp eller konfirmasjon. Men det er bare min mening :-)

Gjest papirtiger

Farris f.eks er jo ikke søt drikke.

Men jeg synes uansett ikke det passer seg med alkohol i hverken dåp eller konfirmasjon. Men det er bare min mening :-)

Respekterer at du mener det.

Men hva er forskjellen på dåp/konfirmasjon og bryllup/bursdager? Er jo ofte mange av de samme menneskene som er til stede.. Eller drikker dere aldri alkohol når det er barn tilstede?

Respekterer at du mener det.

Men hva er forskjellen på dåp/konfirmasjon og bryllup/bursdager? Er jo ofte mange av de samme menneskene som er til stede.. Eller drikker dere aldri alkohol når det er barn tilstede?

Vi drikker aldri alkohol uansett, vi :-)

Men jeg synes det har litt med hvem som er i fokus å gjøre. I dåp og konfirmasjon er det _barn_ i fokus, mens et bryllup har _voksne_ i hovedrollen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...