Gå til innhold

drikke til dåps-koldtbord?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 108
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• gripp

18

• Åsemor

6

• serendipity

5

• Patsi

5

Mest aktive i denne tråden

Gjest hushora

Ja, jeg synes da det. Det fremmer ikke et "naturlig" forhold til alkohol (hva nå det måtte være) ved å drikke uoppstoppelig og ved alle mulige anledninger. For mange av oss faller det også naturlig å avstå fra alkohol i visse sammenhenger.

Det er jo nettopp det som er naturlig forhold til alkohol da vet du...at man ikke må drikke "ustoppelig" så fort det er tilang! Og at man faktisk klarer å ta bare et glass fordi det er god drikke til god mat.

Gjest hushora

Ja, jeg synes da det. Det fremmer ikke et "naturlig" forhold til alkohol (hva nå det måtte være) ved å drikke uoppstoppelig og ved alle mulige anledninger. For mange av oss faller det også naturlig å avstå fra alkohol i visse sammenhenger.

Hva er forresten "uoppstoppelig"?

Gjest papirtiger

Åj, dæven døtte!! Var han bare sosiolog?? Ja da skjønner jeg at ordene hans ikke kan tillegges noe særlig vekt, ja, det er ihvertfall sikkert!!!

Bare tulla, så klart! ;-)

Hvorfor mener du at en psykolog er bedre egnet til å uttale seg om forskningsresultatene?

Synes det er litt forskjell på folk som forsker selv, og folk som bare kommenterer andres forskning. Dvs, han kommenterer ikke forskningen engang, men resultatene.

Hadde han funnet noen feil ved forskningsmetodene hadde kritikken vært verdt å høre på, men ensidig fokusering på konklusjonen.. Ikke spesielt troverdig for meg.

Gjest hushora

Så hvis vi bare drekker litt mer og litt oftere, og passer på å drekke litt i barnedåper og konfirmasjoner også, så ordner alt seg altså?

Jeg tror ikke vi har så mye mer å snakke om akkurat nå. Tror du lever i et litt for puritansk miljø for meg.

Annonse

Gjest papirtiger

Nå er jo ikke psykologi regnet som vitenskap heller av vitenskapsteoretikere...

Og det hadde hva med saken å gjøre..?

Sosiologi og psykologi er to forskjellige fag. Hadde en psykolog uttalt seg noe om sosiologi hadde jeg vært like skeptisk.

Jeg tror ikke vi har så mye mer å snakke om akkurat nå. Tror du lever i et litt for puritansk miljø for meg.

hehe...dette ble jo riktig morsomt :-)

Jeg har i denne tråden rukket å bli omtalt både som puritansk og som en fyllik med alkoholproblemer.

Alt på grunn av at jeg mener man bør avstå fra alkohol ved barnedåp.

Skål :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...