Gå til innhold

Har ikke fødselsattest/har dere det?

Anbefalte innlegg

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Jeg har fått to dødfødte barn. Min datter døde under fødselen, mens min sønn døde på et tidligere stadium. Etter at min datter døde, ble det holdt en velsignelse på sykehuset av sykehuspresten. Vi har hatt begravelse for både min sønn og min datter. Vi har ikke fått noen fødselsattest, dåpsattest el.l. Vi fikk til svar at fødselsattest ikke blir gitt når barnet ikke puster når det blir født, og dåpsattest blir ikke gitt ved velsignelse av et dødfødt barn.

Jeg kan vel forstå at man ikke får en dåpsattest, men det var sårt å ikke få en fødselsattest på barna. De var jo i aller høyeste grad født! Når man mister et barn, ønsker man så mange minner og håndfaste bevis på at barnet virkelig har vært der som mulig. Så kanskje burde sykehusene hatt mulighet til å utarbeide et fødselsbevis til oss som ikke får beholde våre barn.

Jeg ønsker deg lykke til videre. Du og barnets far får ta godt vare på hverandre.

Klem fra

Nå så jeg hva Liljekonvall skrev om fødselsattester, og må si at det høres rart ut at det ikke skulle skrives ut fødselsattester for dødfødte barn. Det står jo vitterlig på de attestene jeg har på meg selv og på mine barn at vi er levendefødte, noe som ville være overflødig dersom attestene kun ble skrevet på de levendefødte.

Jeg har fått to dødfødte barn. Min datter døde under fødselen, mens min sønn døde på et tidligere stadium. Etter at min datter døde, ble det holdt en velsignelse på sykehuset av sykehuspresten. Vi har hatt begravelse for både min sønn og min datter. Vi har ikke fått noen fødselsattest, dåpsattest el.l. Vi fikk til svar at fødselsattest ikke blir gitt når barnet ikke puster når det blir født, og dåpsattest blir ikke gitt ved velsignelse av et dødfødt barn.

Jeg kan vel forstå at man ikke får en dåpsattest, men det var sårt å ikke få en fødselsattest på barna. De var jo i aller høyeste grad født! Når man mister et barn, ønsker man så mange minner og håndfaste bevis på at barnet virkelig har vært der som mulig. Så kanskje burde sykehusene hatt mulighet til å utarbeide et fødselsbevis til oss som ikke får beholde våre barn.

Jeg ønsker deg lykke til videre. Du og barnets far får ta godt vare på hverandre.

Klem fra

Takk for svar!

Ja det er så mange snåle regler i Norge.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...