Gå til innhold

Et helt usaklig spørsmål...

Anbefalte innlegg

Gjest ikke pokker......

Men gidder noen å svare blir jeg glad!!

Jeg lurer rett å slett på når dere oppdaget dere første gråe hår!!

Jeg er jo passert 30, og har seriøst ikke ofret dette en tanke, før en jevaldrende venninne sa i dag at hun hadde en 7-8 grå hår!

Så nå har jeg stått å speilet meg og gått over topplokket for å sjekke, overasaskende panisk faktisk, men ingen grå hår enda, puh!

Og bare for å spørre, får man grå hår på andre steder samtidig?

Vil jo neppe la kroppshåret vokse fritt så jeg kan ta det i nærmere øyesyn, men lurer litt på det!

Hvor var jeg i disse undervisningstimene mon tro?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/203521-et-helt-usaklig-sp%C3%B8rsm%C3%A5l/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fikk mine første grå hår i en alder av 23, men de nappet jeg bare ut. Nå i en alder av 34 kan jeg ikke nappe ut lenger, de grå, eller hvite, vil jeg heller si, ligger under de utenpå, så er ikke så mye de viser, men jeg farger håret likevel.

Annonse

Jeg fant det første grå håret da jeg var 35, men det kom ikke flere før jeg nærma meg 40. Har enda ikke funnet et eneste grått hår andre steder enn på hodet... skjønt jeg bedriver ikke nitidige søk ;-)

Jeg fant utrolig nok et grått hår på hodet til jentungen like etter at hun fylte tretten, men regner med at det må ha vært et enslig og forvirra hårstrå, syns hun er for ung til å bli grå før hun er konfirmert!!!

Jeg fant det første grå håret da jeg var 35, men det kom ikke flere før jeg nærma meg 40. Har enda ikke funnet et eneste grått hår andre steder enn på hodet... skjønt jeg bedriver ikke nitidige søk ;-)

Jeg fant utrolig nok et grått hår på hodet til jentungen like etter at hun fylte tretten, men regner med at det må ha vært et enslig og forvirra hårstrå, syns hun er for ung til å bli grå før hun er konfirmert!!!

Hmm. Fant de første grå da jeg var 27, men det var bare noen få hårstrå, og flere har det ikke blitt foreløpig...

Jeg hsuker ihvertfall at jeg tenkte at storesøsteren min hadde begynt å få grå hår flere år før hun selv kommenterte at hun hadde begynte å få grå hår! ;-)

Så om hun hadde vært i fornektelsesstadiet eller rett og slett ikke hadde oppdaget det selv ennå, vet jeg ikke! ;-)

Annonse

Jeg er 37 år og det er minst 10 år siden de første grå hårene kom. :o)

Bryr meg ikke så mye, tar en minicolor et par ganger i året, men nå har jeg begynt å stripe det med lyse striper i ulike sjatteringer og da skjules de grå hårene, de glir naturlig inn i stripene. :o)

Min mormor var etter sigende kritthvit i håret da hun var 40 og kanskje slekter jeg på henne? Sier til meg selv at det å slekte på henne må være flott - hun var nemlig et av de nydeligste menneskene jeg vet om! :o)

Jeg fikk grå hår en gang i slutten av tyveårene. Måtte begynne å farge det før jeg ble 30. Nå (37) må jeg farge det hver 6. uke. Det ligger til familien, ikke noe å gjøre ved. (Det gjelder bare hodehår, ikke øyenbryn og annet. Men jeg regner med at alt hår blir grått for de fleste, hvis man bare blir gammel nok...)

Begynte å bli grå allerede tidlig i 20-årene, er nå 35. Vil tro at omtrent 1/4 av håret mitt nå er grått )o: Må også bare innrømme at jeg har funnet noen grå hår også "der nede", det er nesten det værste !! DA følte jeg meg gammel da !! Også kan jeg liksom ikke farge det håret, noe jeg selvfølgelig gjør med hodehåret......

Nei, fyttirakkern, det er noe herk......

Jeg er 39, og har *bank i bordet* ikke fått / funnet et eneste grått hår enda.

Jeg er sånn ca kastanjebrun, blitt mørkere med årene.

Etter hva jeg har sett av eldre mennesker, så blir det meste av håret "andre steder" veldig sparsomt og nærmest fargeløst etter hvert. Både på hanner og hunner :)

Til gjengjeld får man økt og grovere hårvekst i ører og nese, samt at de fleste damer får tendens til skjegg. På haka.

*s*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...