Gå til innhold

Mor eller far hjemme med sykt barn?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 58
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• snø

4

• frosken

3

• morsan

3

• Rhea Silvia

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest Slik gjør vi det

Her er vi hjemme annenhver dag/gang. Noe annet synes jeg er helt utenkelig og veldig urettferdig over den annens parts arbeidsgiver. Ikke rart at bedrifter ikke vil ansette kvinner med små barn hvis det du sier er vanlig.

Det er urettferdig, det har du helt rett i. Dette må du ikke finne deg i.

Har selv hatt noen runder med samboer, men endelig så har han skjønnt at jeg gir meg ikke.

Nå er det slik at vi bytter på å være hjemme annen hver gang, for de to minste barna.

Hvis elste barnet er sykt så er jeg alltid hjemme, fordi han ikke har sykedager for henne (stefar).

I begynnelsen så var han livredd for å bruke temperaturmåleren og gi stikkpiller men nå er han skikkelig proff. :)

Det er helt uakseptabelt at det er kun du som skal være hjemme når barnet er sykt. Din jobb er like viktig som hans.

Annonse

Den av oss som har minst ulemper (jobbmessig) den dagen med å være hjemme, er den som er hjemme. Dvs hos oss så veksler vi.

Sånn er det hos oss også. Og om vi begge har krasj en dag, så deler vi dagen.

Eller ringer til svigermor for å høre om hun skal jobbe den dagen ;-)

Heldigvis (og bank i bordet!!) er det ikke så mange dagene i året det er snakk om.

Beste hilsen fra

fei1365380229

Når jeg jobbet prøvde vi å dele slik at det ble annenhver gang.

Det var en kvinnelig kollega av meg som nettopp hadde vært ett år hjemme i permisjon som sa at sønnen var blitt syk (2 dager etter at hun kom tilbake) og at hun antageligvis måtte være hjemme dagen etter.

Jeg spurte om ikke mannen kunne ta det. Nei, han hadde aldri vært borte fra jobben sa hun stolt :o(

Annonse

Gjest hvorfor lar du det skje da ?

Da han ikke pendlet var vi hjemme annenhver gang selvfølgelig. Nå faller dagene på meg hvis ikke barna er syke på fridagene hans da, sånn det skjedde sist gang vi hadde syke barn.

Bruker du opp sykedagene du har krav på så må han jo automatisk overta, for du får ikke overført hans dager.

Det er jo du som "lar han" dra på jobb, det er jo du som må slå i bordet.

I teorien er vi hjemme annenhver gang. Men siden jeg vet at mannen min ofte ender opp med å ta med seg det syke barnet på på jobb, så prøver jeg å ta det når de er sykest.

Men det kommer selvsagt også an på hvilke arbeidsoppgaver/møter jeg har på jobb. Det er ikke alltid like lett å komme fra...

Vi deler,selvsagt!!:-)

Dvs. kanskje det ikke er selvsagt for alle, men for oss er et det.

Men vi følger ikke dette slavisk, noen ganger er det et viktig møte eller noe som man må være med på, så da må den andre trå til, uansett hvem som var hjemme sist.

Vi tar en vurdering ut fra hvem det er viktigst for å være på jobb akkurat den dagen barna er syke. Vi har også lempet det til slik at vi tar en halv dag hver hjemme.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...