kizmiaz Skrevet 25. oktober 2005 Skrevet 25. oktober 2005 Hei, er det noen her med god eller dårlig erfaring med Tex støvletter fra Økonomisko ? De hadde en brosjyre for en mnd tid siden med forskjellige støvletter/støvler med membran, kalt "Hogo-tex", med borrelås og høyt skaft. De koster 249 kr og fins i mørkeblå og i rød. Erfaringer ? 0 Siter
poohbear Skrevet 25. oktober 2005 Skrevet 25. oktober 2005 Tror det er sånne vi har til tuppa vår på 1.5 år. Kjøpte dem i fjor til påske, tenkte de ville være for små til høsten og ville ikke bruke mye penger på dem. De er passelige ennå, så nå bruker hun dem i barnehagen, og jeg er veldig fornøyd med dem. Enkle å ta på pga borrelåsen og gode og varme. Har ikke opplevd at de er blitt våte gjennom. Virker greie å ha på foten og, ikke stive og tunge. 0 Siter
gunrika Skrevet 25. oktober 2005 Skrevet 25. oktober 2005 Har ikke erfaring med disse, men har prøvd meg på vintersko som ikke er goretex og de holder ikke tett, så våre to får bare goretex 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 25. oktober 2005 Skrevet 25. oktober 2005 Jeg ville ikke brukt dem til en fem-åring i utebarnehage, men til min to-åring som bare er ute maks 1,5 time av gangen, i verste fall to timer, så er de kjempefine 0 Siter
mumitrollet Skrevet 25. oktober 2005 Skrevet 25. oktober 2005 Har ikke erfaring med disse, men har prøvd meg på vintersko som ikke er goretex og de holder ikke tett, så våre to får bare goretex er ikke alle typer "-tex" det samme, bare at "Goretx" er et kjent/dyrt merkenavn? 0 Siter
Lula Skrevet 25. oktober 2005 Skrevet 25. oktober 2005 Her har både 1 og 4.klassingen fått sånne sko i år, kun minsten som har brukt dem enda. Både hun og jeg er kjempefornøyd foreløpig, så får vi se hva vinteren bringer. 0 Siter
gunrika Skrevet 25. oktober 2005 Skrevet 25. oktober 2005 er ikke alle typer "-tex" det samme, bare at "Goretx" er et kjent/dyrt merkenavn? Ikke vet jeg, mne det er bare disse som ikke har gått lekk hos oss. 0 Siter
Gjest Flystripa Skrevet 25. oktober 2005 Skrevet 25. oktober 2005 er ikke alle typer "-tex" det samme, bare at "Goretx" er et kjent/dyrt merkenavn? Goretex er er spesiell membran, som har meget gode egenskaper. Vanntett/pustende. Resten av tex-verdenen er storsett "jukse-tex", som holder et kvarter, ikke en sesong 0 Siter
mumitrollet Skrevet 25. oktober 2005 Skrevet 25. oktober 2005 er ikke alle typer "-tex" det samme, bare at "Goretx" er et kjent/dyrt merkenavn? Sjekket litt på nettet nå, og det viser seg at patentet til Goretx gikk ut for en tid tilbake. Det betyr at hvem som helst kan kopiere teknologien nå. Det er sikkert det disse billigmerkene har gjort. Alt den originale Goretexen har igjen, er merkenavnet. Har uansett prøvd begge deler til poden og merker ingen verdens forskjell. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 25. oktober 2005 Skrevet 25. oktober 2005 er ikke alle typer "-tex" det samme, bare at "Goretx" er et kjent/dyrt merkenavn? Vi kjøpte G.T.-Tex fra Økonomisko til minsten på 17 mnd. I butikken sa de at disse var akkurat like gode som GoreTex sine, bare at da betalte man ekstra for merket. Det gjenstår iallefall å se om det stemmer :-) Jeg lurer på om jeg skal ta sjansen på å kjøpe de samme skoene til femåringen også. 0 Siter
kizmiaz Skrevet 25. oktober 2005 Forfatter Skrevet 25. oktober 2005 Jeg ville ikke brukt dem til en fem-åring i utebarnehage, men til min to-åring som bare er ute maks 1,5 time av gangen, i verste fall to timer, så er de kjempefine Synes du de blir for kalde ? Eller vil de kanskje trekke vann etterhvert hvis de blir "hardt brukt" ute en hel sesong ? Dattera mi er 4 år og er ute i bhg.i allslags vær. Åh, et stadig tilbakevendende tema dette med sko til vinteren!:-) 0 Siter
kizmiaz Skrevet 25. oktober 2005 Forfatter Skrevet 25. oktober 2005 Ikke vet jeg, mne det er bare disse som ikke har gått lekk hos oss. Har du kjøpt akkurat disse skoene hos økonomisko ?I såfall er det jo en god attest å få hvis disse er de eneste som ikke har gått lekk. Synes du de er varme nok, med ullsokk oppi ? 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 25. oktober 2005 Skrevet 25. oktober 2005 Synes du de blir for kalde ? Eller vil de kanskje trekke vann etterhvert hvis de blir "hardt brukt" ute en hel sesong ? Dattera mi er 4 år og er ute i bhg.i allslags vær. Åh, et stadig tilbakevendende tema dette med sko til vinteren!:-) Jeg tror ikke de trekker inn vann. Men; jeg tror det er viktig at du kjøper dem store nok til at det ikke er trangt, da blir det fortere kaldt. Vintersko til barn skal ha plass til en god tommel foran foten oppi skoen. Ta sålen ut av skoen, sett foten hennes oppå, og sjekk at du får plass til tommelbredden din med litt margin foran. Jeg tror heller ikke det holder til -15 grader, men helt fint til -7 kanksje. Muligens -10 også, men det vet jeg ikke. Vi brukte sånne i hele fjor og hadde ingen problemer, nå bruker hun cherrox fra Eurosko, de med et poteavtrykk foran. Og jeg kjøpte vintersko på salg i samme butikk for noen uker siden, så de vet jeg foreløpig ingenting om... Hadde ikke de vært på salg, så hadde jeg nok kjøpt samme som i fjor i år også 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 25. oktober 2005 Skrevet 25. oktober 2005 Har du kjøpt akkurat disse skoene hos økonomisko ?I såfall er det jo en god attest å få hvis disse er de eneste som ikke har gått lekk. Synes du de er varme nok, med ullsokk oppi ? Hun hadde ikke kjøpt de du snakker om - hun sverger til ekte goretex 0 Siter
MHC Skrevet 25. oktober 2005 Skrevet 25. oktober 2005 Hadde tex- sko til minsten i fjor. Veldig fornøyd. De blir arvet videre! Har som oftest kjøpt elefanten, men de var utsolgt da vi måtte ha nye. Kjøpte noen tex- sko til 249,- som holdt vel så bra. 0 Siter
kizmiaz Skrevet 26. oktober 2005 Forfatter Skrevet 26. oktober 2005 Hun hadde ikke kjøpt de du snakker om - hun sverger til ekte goretex Ja, uff, ser det nå, gikk litt i ball der:-) takker for fine svar!! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.