Gå til innhold

Ulltøy eller bomull innerst

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ull skal være innerst for full effekt. Jeg har kjøpt forskjellige. H&M, Cubus (tror jeg) og Janus. Fornøyd med alle.

Ull har er flott ettersom man ikke blir klam på samme måte som med bomull. Og det er varmt selv om det er vått. (Vet at mange fiskere bruker det)

Jeg prøver å "holde igjen" litt med hva jeg kler på jentungen. Må jo ha mer på seg når det blir kaldere, så jeg må ikke ta alt med en gang.

Men da ho har utedag på skolen har ullstilongsen kommet fram allerede.

Gjest Elextra

Anbefaler absolutt ull innerst.

Dessverre nekter ene sønnen min det, han mener selv den mykeste ull klør. Har forsøkt det meste, merinoull er fin og myk, men han mener det klør fryktelig likevel (slik var jeg også :/).

Han får derfor bomull innerst, som jeg ikke synes er like bra, men med mindre han blir våt helt inn, og har nok klær utenpå, går det jo bra.

Anbefaler absolutt ull innerst.

Dessverre nekter ene sønnen min det, han mener selv den mykeste ull klør. Har forsøkt det meste, merinoull er fin og myk, men han mener det klør fryktelig likevel (slik var jeg også :/).

Han får derfor bomull innerst, som jeg ikke synes er like bra, men med mindre han blir våt helt inn, og har nok klær utenpå, går det jo bra.

min sønn nekter også på alt som har med saueull å gjøre...har strikket en genser til ham i alpakkagarn og den går greit! nå veit jeg dessverre ikke om det finnes undertøy i alpakkaull....

Ull under er helt topp! Både ungene og jeg bruker det, mens pappaen påstår at det klør.

Ull/silke blandingen Nøstebarn har er helt suveren, men det slites fort hull på knærne til 6 åringen, så vi bruker den bare til trøyer, og vanlige ullstillongser som ikke er så dyre.

Anberaler ull innerst ja, det er helt suverent når det gjelder å holde en jamn kroppstemp uten å bli klam. Bruker det både på baby og på treåringen i barnehagen. Han har hatt ulltrøyer (fra nøstebarn, t-trøyer eller singlet) og ull-longs i et par uker nå. Han klør heldigvis ikke det minste men koser seg i det. Vi bruker både nøstebarn (men ikke i stilongs som slites fort) janus og andre merker

Annonse

Gjest Elextra

Ull under er helt topp! Både ungene og jeg bruker det, mens pappaen påstår at det klør.

Ull/silke blandingen Nøstebarn har er helt suveren, men det slites fort hull på knærne til 6 åringen, så vi bruker den bare til trøyer, og vanlige ullstillongser som ikke er så dyre.

Har bestilt trøye og stillongs i Nøstebarns ull- og silkeblanding til den sensible sønnen min, så får vi se om det blir akseptert :-).

Vår eldste er utrolig var for ull, men har ingen problemer med nøstebarn sin ull og silkeblanding. Har prøvd den selv og merker ingenting kløing.

Minsten bruker alt uten å reagere. Bruker ull både høst, vinter og vår på henne fordi hun svetter noe veldig. Med bomull rett på kroppen blir hun forkjølet og bløt, men med ull holdes forkjølelsen i sjakk og svetten er minimal.

ull i varmen er jo heller ikke farlig, da kjøler den jo ned kroppen. (I varme land brukes jo mye ull i klærne som du vet.)

Ull skal være innerst for full effekt. Jeg har kjøpt forskjellige. H&M, Cubus (tror jeg) og Janus. Fornøyd med alle.

Ull har er flott ettersom man ikke blir klam på samme måte som med bomull. Og det er varmt selv om det er vått. (Vet at mange fiskere bruker det)

Jeg prøver å "holde igjen" litt med hva jeg kler på jentungen. Må jo ha mer på seg når det blir kaldere, så jeg må ikke ta alt med en gang.

Men da ho har utedag på skolen har ullstilongsen kommet fram allerede.

Jenta mi på 5 velger selv å gå med ull omtrent 9 mdr i året.

Hun har ikke noe særlig mer på seg midt på vinteren enn nå.

Tror ull hjelper veldig på varmereguleringa og ville aldri ha nektet henne å ta på ullundertøy nå for å holde igjen noe til vinteren.

Det har gått i stilongs og ulltrøye i snart en måned her på vestlandet.

Annonse

Jenta mi på 5 velger selv å gå med ull omtrent 9 mdr i året.

Hun har ikke noe særlig mer på seg midt på vinteren enn nå.

Tror ull hjelper veldig på varmereguleringa og ville aldri ha nektet henne å ta på ullundertøy nå for å holde igjen noe til vinteren.

Det har gått i stilongs og ulltrøye i snart en måned her på vestlandet.

Ville heller ikke nektet henne om ho gjerne ville. Og jeg er nøye med å spørre om ho fryser/er kald. Men det er nok en stor forskjeld mellom skole og barnehage. Det ser ikke ut til at de er ute så lenge av gangen på skolen. (Med unntak av skogtur en dag pr. uke)

Og de trener også 15-20 minutter hver morgen, og da ville det jo blitt kjempevarmt med både ull og bukse.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...