Gjest Uforsiktig av meg Skrevet 25. oktober 2005 Skrevet 25. oktober 2005 Min mor kommenterte her om dagen at jeg kanskje burde være litt mer forsiktig i fremtiden når jeg kjøpe inn bleier til min datter som fortsatt tisser i sengen i en alder av 5 år. Personlig har jeg aldri tenkt noe over dette, kun handlet inn bleier av ren vane når vi har vært på butikken uten tanke for at noen som ikke burde vite om dette skal se det. Så dere som har større barn som enda av en eller annen grunn fortsatt bruker bleier, tar dere forhåndsregler ved innkjøp slik at andre dere kjenner ikke ser dette? Barna kan jo bli mobbet, har jeg vært uforsiktig? 0 Siter
serendipity Skrevet 25. oktober 2005 Skrevet 25. oktober 2005 Tror aldri i verden at jeg vill tenkt over det engang om noen jeg møtte med store barn kjøpte bleier i butikken. Du trenger kanskje ikke gjøre det når barnet er med, men hvilke andre hensyn skal man da ta? og hvilke hensyn er det du ikke ivaretar i følge din mor? 0 Siter
Gjest Uforsiktig av meg Skrevet 25. oktober 2005 Skrevet 25. oktober 2005 Tror aldri i verden at jeg vill tenkt over det engang om noen jeg møtte med store barn kjøpte bleier i butikken. Du trenger kanskje ikke gjøre det når barnet er med, men hvilke andre hensyn skal man da ta? og hvilke hensyn er det du ikke ivaretar i følge din mor? Vi bor på et forholdsvis lite tettsted (ikke byen, men heller ikke helt grisegrent) og veldig ofte vil man jo her da kunne møte naboer, venner av familien, venner/klassekamerater av barna osv. Folk som i det hele tatt vet at den yngste i vår familie er over den vanlige bleiealderen. At noen da ved å se at vi handler inn bleier legger sammen to-og-to og skjønner hvem de er til, at det kan bli mobbing. Det kan jo skje? Så mor mener altså at vi må gjøre alt vi kan for at ingen ser oss når vi gjør disse innkjøpene. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 25. oktober 2005 Skrevet 25. oktober 2005 Jeg har et barn som er sengevæter. Uten at jeg har visst det har hun fortalt flere i klassen om dette. Alle har reagert med forståelse og sengevætingen er ikke noe tema for dem. Flere barn har også fortalt at de tisser på seg på natta. For noen uker siden hadde datteren min overnattingsbesøk av en venninne. Når de skulle legge seg, sneik jeg bleia bak ryggen min for å diskre gi den til henne uten at venninna så den. Datteren min treiv tak i bleia og tok den på foran venninnen. Venninnen reagerte ikke med en eneste mine... Jeg har før sagt til datteren min at det ikke alltid er så lurt å fortelle at man tisser på seg på natta. Ikke alle skjønner at dette er noe man ikke kan noe for. Hun mener selv at så lenge sengevætingen er uforskyldt er det de som evt erter som har et problem, ikke hun. det har hun jo helt rett i! Jeg har iallefall funnet ut at det er langt flere sengevætere nå for tiden enn da vi var små ;-) 0 Siter
Gjest Uforsiktig av meg Skrevet 25. oktober 2005 Skrevet 25. oktober 2005 Jeg har et barn som er sengevæter. Uten at jeg har visst det har hun fortalt flere i klassen om dette. Alle har reagert med forståelse og sengevætingen er ikke noe tema for dem. Flere barn har også fortalt at de tisser på seg på natta. For noen uker siden hadde datteren min overnattingsbesøk av en venninne. Når de skulle legge seg, sneik jeg bleia bak ryggen min for å diskre gi den til henne uten at venninna så den. Datteren min treiv tak i bleia og tok den på foran venninnen. Venninnen reagerte ikke med en eneste mine... Jeg har før sagt til datteren min at det ikke alltid er så lurt å fortelle at man tisser på seg på natta. Ikke alle skjønner at dette er noe man ikke kan noe for. Hun mener selv at så lenge sengevætingen er uforskyldt er det de som evt erter som har et problem, ikke hun. det har hun jo helt rett i! Jeg har iallefall funnet ut at det er langt flere sengevætere nå for tiden enn da vi var små ;-) Hei togli. Så flott og tøft gjort av din datter ) Kan jeg spørre hvor gammel hun er? Hun har jo rett i det hun sier, om at det er de som eventuelt mobber som har et problem, men det føles jo ofte sårt for den som mobbes uansett da. Ser du var diskre med bleien selv om hun ville være åpen om dette, så jeg lurer på om du selv har tatt hensyn ved innkjøp eller oppbevaring av bleiene? Internett har gjort at vi vet mer om dette i dag enn tidligere ja. Da trodde man jo at man var alene i hele verden med problemet ) 0 Siter
Gjest Pås Skrevet 25. oktober 2005 Skrevet 25. oktober 2005 Jeg har et barn som er sengevæter. Uten at jeg har visst det har hun fortalt flere i klassen om dette. Alle har reagert med forståelse og sengevætingen er ikke noe tema for dem. Flere barn har også fortalt at de tisser på seg på natta. For noen uker siden hadde datteren min overnattingsbesøk av en venninne. Når de skulle legge seg, sneik jeg bleia bak ryggen min for å diskre gi den til henne uten at venninna så den. Datteren min treiv tak i bleia og tok den på foran venninnen. Venninnen reagerte ikke med en eneste mine... Jeg har før sagt til datteren min at det ikke alltid er så lurt å fortelle at man tisser på seg på natta. Ikke alle skjønner at dette er noe man ikke kan noe for. Hun mener selv at så lenge sengevætingen er uforskyldt er det de som evt erter som har et problem, ikke hun. det har hun jo helt rett i! Jeg har iallefall funnet ut at det er langt flere sengevætere nå for tiden enn da vi var små ;-) Utrolig imponert av jenten din, togli! Skal si hun baner vei for de i klassen som måtte slite med forskjellig! Tøff jente. mvh 0 Siter
org Skrevet 25. oktober 2005 Skrevet 25. oktober 2005 Vi passer litt på så ingen kamerater og klassevenner ser det, siden gutten vår selv ønsker det. Han er 8 år gammel. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 25. oktober 2005 Skrevet 25. oktober 2005 Hei togli. Så flott og tøft gjort av din datter ) Kan jeg spørre hvor gammel hun er? Hun har jo rett i det hun sier, om at det er de som eventuelt mobber som har et problem, men det føles jo ofte sårt for den som mobbes uansett da. Ser du var diskre med bleien selv om hun ville være åpen om dette, så jeg lurer på om du selv har tatt hensyn ved innkjøp eller oppbevaring av bleiene? Internett har gjort at vi vet mer om dette i dag enn tidligere ja. Da trodde man jo at man var alene i hele verden med problemet ) Hun er åtte år gammel. Vi skal til skikkelig utredning nå snart. Har prøvd alarmmatte og tabletter uten hell. Tanta hennes hadde samme problem og ble kvitt det når hun var rundt 10 år gammel. Datteren vår på fem år har ikke dette problemet. Min datter liker ikke at vi kaller det bleier. Vi bør helst kalle det "natt-truser" ;-) Natt-trusene ligger åpent rett utenfor rommet hennes. Hun er av den typen som mener åpenhet gir mindre grobunn for mobbing. Det ser faktisk ut som det har skjedd i dette tilfellet. Når man er såpass stor som henne, er det vanskeligere å skjule det. Hun overnatter jo hos venninner og de overnatter her.. Hvis datteren min i utgangspunktet hadde vært litt "utenfor" i venneflokken, tror jeg kanskje jeg ville vært mer bestemt på å holde det hemmelig. Jeg tror hun er godt likt på skolen og blant vennene og det bidrar sikkert til at sengevætingen ikke er noe tema blant de rundt henne. Jeg håper iallefall det fortsetter slik:-) Moren min var også bekymra for det samme som din svigermor tenker på. Nå har jenta vår selv fortalt hvordan hun ser på det og da er saken grei ;-) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 25. oktober 2005 Skrevet 25. oktober 2005 Utrolig imponert av jenten din, togli! Skal si hun baner vei for de i klassen som måtte slite med forskjellig! Tøff jente. mvh Ja, jeg er ikke så rent lite stolt av avgjørelsen hennes:-) Det var klassestyreren som fortalte at hun hadde overhørt dem i gangen for et års tid siden. Hun hadde samla flere av vennene rundt seg og forklarte at hun hadde problemer med at hun tissa på seg om natta, men at hun ikke merket det selv. Hun sa også at det var mange barn som hadde samme problem, men som ikke turde fortelle det til vennene. Siden man ikke kunne noe for det selv, så var det jo ikke noe flaut. Det var kompisene helt enige i ;-) 0 Siter
Rhea Silvia Skrevet 25. oktober 2005 Skrevet 25. oktober 2005 Jeg har et barn som er sengevæter. Uten at jeg har visst det har hun fortalt flere i klassen om dette. Alle har reagert med forståelse og sengevætingen er ikke noe tema for dem. Flere barn har også fortalt at de tisser på seg på natta. For noen uker siden hadde datteren min overnattingsbesøk av en venninne. Når de skulle legge seg, sneik jeg bleia bak ryggen min for å diskre gi den til henne uten at venninna så den. Datteren min treiv tak i bleia og tok den på foran venninnen. Venninnen reagerte ikke med en eneste mine... Jeg har før sagt til datteren min at det ikke alltid er så lurt å fortelle at man tisser på seg på natta. Ikke alle skjønner at dette er noe man ikke kan noe for. Hun mener selv at så lenge sengevætingen er uforskyldt er det de som evt erter som har et problem, ikke hun. det har hun jo helt rett i! Jeg har iallefall funnet ut at det er langt flere sengevætere nå for tiden enn da vi var små ;-) Flott og tøff jente du har ;.)! Hun må ha fått med seg en solid porsjon med selvtilit og fornuft hjemmefra! 0 Siter
Maggi Skrevet 25. oktober 2005 Skrevet 25. oktober 2005 Jeg har et barn som er sengevæter. Uten at jeg har visst det har hun fortalt flere i klassen om dette. Alle har reagert med forståelse og sengevætingen er ikke noe tema for dem. Flere barn har også fortalt at de tisser på seg på natta. For noen uker siden hadde datteren min overnattingsbesøk av en venninne. Når de skulle legge seg, sneik jeg bleia bak ryggen min for å diskre gi den til henne uten at venninna så den. Datteren min treiv tak i bleia og tok den på foran venninnen. Venninnen reagerte ikke med en eneste mine... Jeg har før sagt til datteren min at det ikke alltid er så lurt å fortelle at man tisser på seg på natta. Ikke alle skjønner at dette er noe man ikke kan noe for. Hun mener selv at så lenge sengevætingen er uforskyldt er det de som evt erter som har et problem, ikke hun. det har hun jo helt rett i! Jeg har iallefall funnet ut at det er langt flere sengevætere nå for tiden enn da vi var små ;-) For en flott datter dere har. Men dere har nok vært flinke til å fokusere på det å være "annerledes" og likeverdig, og det høster dere jo frukter av. Utrolig flott! Mvh 0 Siter
PieLill Skrevet 25. oktober 2005 Skrevet 25. oktober 2005 Jeg har et barn som er sengevæter. Uten at jeg har visst det har hun fortalt flere i klassen om dette. Alle har reagert med forståelse og sengevætingen er ikke noe tema for dem. Flere barn har også fortalt at de tisser på seg på natta. For noen uker siden hadde datteren min overnattingsbesøk av en venninne. Når de skulle legge seg, sneik jeg bleia bak ryggen min for å diskre gi den til henne uten at venninna så den. Datteren min treiv tak i bleia og tok den på foran venninnen. Venninnen reagerte ikke med en eneste mine... Jeg har før sagt til datteren min at det ikke alltid er så lurt å fortelle at man tisser på seg på natta. Ikke alle skjønner at dette er noe man ikke kan noe for. Hun mener selv at så lenge sengevætingen er uforskyldt er det de som evt erter som har et problem, ikke hun. det har hun jo helt rett i! Jeg har iallefall funnet ut at det er langt flere sengevætere nå for tiden enn da vi var små ;-) Flott å høre. Så fint at datteren din ikke er flau og at ingen gjør henne flau heller. Tror nok sengevæting var like utbredt før som nå, bare at da var det en stor mørk hemmelighet. mvh 0 Siter
Gjest Har en datter på snart 6 år med samme problem.. Skrevet 25. oktober 2005 Skrevet 25. oktober 2005 Hei! Vil bare si at så lenge barnet er over 5 år, og fortsatt tisser om natten får du bleier på blå resept... Lykke til videre med sengevætingen:o) 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 25. oktober 2005 Skrevet 25. oktober 2005 Hun er åtte år gammel. Vi skal til skikkelig utredning nå snart. Har prøvd alarmmatte og tabletter uten hell. Tanta hennes hadde samme problem og ble kvitt det når hun var rundt 10 år gammel. Datteren vår på fem år har ikke dette problemet. Min datter liker ikke at vi kaller det bleier. Vi bør helst kalle det "natt-truser" ;-) Natt-trusene ligger åpent rett utenfor rommet hennes. Hun er av den typen som mener åpenhet gir mindre grobunn for mobbing. Det ser faktisk ut som det har skjedd i dette tilfellet. Når man er såpass stor som henne, er det vanskeligere å skjule det. Hun overnatter jo hos venninner og de overnatter her.. Hvis datteren min i utgangspunktet hadde vært litt "utenfor" i venneflokken, tror jeg kanskje jeg ville vært mer bestemt på å holde det hemmelig. Jeg tror hun er godt likt på skolen og blant vennene og det bidrar sikkert til at sengevætingen ikke er noe tema blant de rundt henne. Jeg håper iallefall det fortsetter slik:-) Moren min var også bekymra for det samme som din svigermor tenker på. Nå har jenta vår selv fortalt hvordan hun ser på det og da er saken grei ;-) Guri malla, for ei tøff og klok jente du har! *imponert* 0 Siter
morsan Skrevet 25. oktober 2005 Skrevet 25. oktober 2005 Jeg har et barn som er sengevæter. Uten at jeg har visst det har hun fortalt flere i klassen om dette. Alle har reagert med forståelse og sengevætingen er ikke noe tema for dem. Flere barn har også fortalt at de tisser på seg på natta. For noen uker siden hadde datteren min overnattingsbesøk av en venninne. Når de skulle legge seg, sneik jeg bleia bak ryggen min for å diskre gi den til henne uten at venninna så den. Datteren min treiv tak i bleia og tok den på foran venninnen. Venninnen reagerte ikke med en eneste mine... Jeg har før sagt til datteren min at det ikke alltid er så lurt å fortelle at man tisser på seg på natta. Ikke alle skjønner at dette er noe man ikke kan noe for. Hun mener selv at så lenge sengevætingen er uforskyldt er det de som evt erter som har et problem, ikke hun. det har hun jo helt rett i! Jeg har iallefall funnet ut at det er langt flere sengevætere nå for tiden enn da vi var små ;-) Jeg må også slenge meg på i rekken av folk som er imponert over datteren din! :-) Utrolig tøff jente! Men for de barna som ikke er så tøffe vil jeg absolutt anbefale at man er diskret. Det er ihvertfall ikke noe stas med foreldre som er "kjekk og grei" på sine barns vegne! :-( Du gjorde jo det helt riktige da du rakte henne nattrusa ;-) på en diskret måte - så fikk hun selv bestemme at hun ikke brød seg noe om hva venninnen så! Bare et lite apropos til foreldre som er "kjekke og greie" på sine barns vegne: Dette minner meg om en historie fra ungdomstida. Den gjaldt ikke nattbleier, men bind! En venninne hadde lavmælt kritisert moren sin fordi hun ikke ville kjøpe mini-bind, men sa at datteren måtte bruke samme bind som moren. Moren sier høyt og tydelig, så alle forbipasserende kunne høre, at dette med mensen var da en heeeelt naturlig ting for en jente, så det gjorde da iiiiiingenting om noen så at man brukte store bind! Det viktigste var tross alt å unngå søl på klærne!! Osv bla bla bla, Gjett om min vgenninne holdt på å dø av skam! ;-) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 25. oktober 2005 Skrevet 25. oktober 2005 Jeg må også slenge meg på i rekken av folk som er imponert over datteren din! :-) Utrolig tøff jente! Men for de barna som ikke er så tøffe vil jeg absolutt anbefale at man er diskret. Det er ihvertfall ikke noe stas med foreldre som er "kjekk og grei" på sine barns vegne! :-( Du gjorde jo det helt riktige da du rakte henne nattrusa ;-) på en diskret måte - så fikk hun selv bestemme at hun ikke brød seg noe om hva venninnen så! Bare et lite apropos til foreldre som er "kjekke og greie" på sine barns vegne: Dette minner meg om en historie fra ungdomstida. Den gjaldt ikke nattbleier, men bind! En venninne hadde lavmælt kritisert moren sin fordi hun ikke ville kjøpe mini-bind, men sa at datteren måtte bruke samme bind som moren. Moren sier høyt og tydelig, så alle forbipasserende kunne høre, at dette med mensen var da en heeeelt naturlig ting for en jente, så det gjorde da iiiiiingenting om noen så at man brukte store bind! Det viktigste var tross alt å unngå søl på klærne!! Osv bla bla bla, Gjett om min vgenninne holdt på å dø av skam! ;-) Takk skal du ha:-) Huff, den historien var fæl. Husker selv hvor pinlig jeg syntes det var å få mensen. Mamma måtte for all del ikke fortelle det til pappa f.eks. ;-) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 25. oktober 2005 Skrevet 25. oktober 2005 Flott å høre. Så fint at datteren din ikke er flau og at ingen gjør henne flau heller. Tror nok sengevæting var like utbredt før som nå, bare at da var det en stor mørk hemmelighet. mvh Å ja, det var garantert like mange sengevætere før, men da var det jo alltid (?) psykiske problemer som lå bak... Når man vet at det oftest har fysiske årsaker er det kanskje lettere å snakke om også?! 0 Siter
Gjest togli Skrevet 25. oktober 2005 Skrevet 25. oktober 2005 Guri malla, for ei tøff og klok jente du har! *imponert* Tusen takk, det skal jeg fortelle henne :-) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 25. oktober 2005 Skrevet 25. oktober 2005 For en flott datter dere har. Men dere har nok vært flinke til å fokusere på det å være "annerledes" og likeverdig, og det høster dere jo frukter av. Utrolig flott! Mvh Godt mulig det er en av årsakene, ja! Hun har selv sammenlignet seg med alle døve hun kjenner (inkl. oss foreldre). Døvheten kan vi ingenting for. Det samme gjelder også for sengevætere. Bra innstilling det :-) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 25. oktober 2005 Skrevet 25. oktober 2005 Flott og tøff jente du har ;.)! Hun må ha fått med seg en solid porsjon med selvtilit og fornuft hjemmefra! Hun er tøff og sta. Til tider har det vært utfordrende, men på sikt er det nok mest positivt ;-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.