Gå til innhold

Hvor diskre er dere?

Anbefalte innlegg

Gjest trultemor25
Skrevet

Jeg kom bare på en ting jeg så i et program om sengevæting: kiropraktor kan hjelp på problemet!

Skrevet

Å ja, det var garantert like mange sengevætere før, men da var det jo alltid (?) psykiske problemer som lå bak... Når man vet at det oftest har fysiske årsaker er det kanskje lettere å snakke om også?!

Verden har nok gått framover på dette området.

;-)

mvh

Gjest Uforsiktig av meg
Skrevet

Hei!

Vil bare si at så lenge barnet er over 5 år, og fortsatt tisser om natten får du bleier på blå resept...

Lykke til videre med sengevætingen:o)

Kan man det, få bleier gratis altså? Henter man de på apoteket da eller, og hva slags bleier er dette? Hvordan takler datteren din dette problemet?

Gjest Uforsiktig av meg
Skrevet

Vi passer litt på så ingen kamerater og klassevenner ser det, siden gutten vår selv ønsker det.

Han er 8 år gammel.

Dere gjør det ja, her er det tydligvis noen som har tenkt på det samme som min mor. Skjønner at dere har snakket om dette, var det dere eller sønnen deres som tenkte på på problemstillingen? Jeg vurderer nå å ha med en ikke gjennomsiktig pose, og legge bleiepakken i denne med engang, det vil jo redusere muligeten for andre til å se hva vi kjøper. Gjør dere noe liknende?

Gjest Uforsiktig av meg
Skrevet

Jeg må også slenge meg på i rekken av folk som er imponert over datteren din! :-)

Utrolig tøff jente!

Men for de barna som ikke er så tøffe vil jeg absolutt anbefale at man er diskret. Det er ihvertfall ikke noe stas med foreldre som er "kjekk og grei" på sine barns vegne! :-(

Du gjorde jo det helt riktige da du rakte henne nattrusa ;-) på en diskret måte - så fikk hun selv bestemme at hun ikke brød seg noe om hva venninnen så!

Bare et lite apropos til foreldre som er "kjekke og greie" på sine barns vegne: Dette minner meg om en historie fra ungdomstida. Den gjaldt ikke nattbleier, men bind!

En venninne hadde lavmælt kritisert moren sin fordi hun ikke ville kjøpe mini-bind, men sa at datteren måtte bruke samme bind som moren. Moren sier høyt og tydelig, så alle forbipasserende kunne høre, at dette med mensen var da en heeeelt naturlig ting for en jente, så det gjorde da iiiiiingenting om noen så at man brukte store bind! Det viktigste var tross alt å unngå søl på klærne!! Osv bla bla bla,

Gjett om min vgenninne holdt på å dø av skam! ;-)

Det er vel nettopp det min mor mener, at jeg opptrer litt på den samme måten som du beskriver. At jeg er "overkjekk" og kjøper bleier uten å tenke på at dette kan avsløre problemet mitt barn sliter med....

Skrevet

Verden har nok gått framover på dette området.

;-)

mvh

Ja, og godt er det :-)

Gjest Fru. Braun
Skrevet

Hva med å kjøpe inn bleier litt sent utpå kvelden da de fleste barn, er hjemme i seng? Kjør ut like før stengetid i 20- 21 tiden? Eller, handle inn litt stort kvantum når dere er handre steder enn i nærmiljøet slik at dere har en stund. Kjøper dere en kartong om gangen så har dere jo bleier i mange måneder så lenge hun kun bruker nattbleier og det går bare 1 bleie i døgnet.

Skrevet

Det er vel nettopp det min mor mener, at jeg opptrer litt på den samme måten som du beskriver. At jeg er "overkjekk" og kjøper bleier uten å tenke på at dette kan avsløre problemet mitt barn sliter med....

Å, nei det var ikke sånn ment! ;-)

Moren i min historie mente at fordi hun ikke syntes det var flaut med mens og store bind, så burde ikke tenåringsdatteren hennes synes det er flaut heller.

Det du har gjort er bare å handle bleier på samme tilforlatelige måte som du gjorde da barnet ditt var yngre.

Og når går egentlig "grensen" for når man bør være litt mer diskret i så måte? 4 år? 5 år? 6 år?

Det nytter ikke å si noe generelt her, og det er uansett en gradvis overgang.

Flere som har svart at de er diskret har barn eldre enn ditt, og man kan risikere å støte på skolevenner etc, og de igjen vet vel at det ikke er noen småsøsken i huset som skal ha bleiene og de legger sammen to og to og skjønner at bleiene er til klassekompisen.

Sjansen for at 5-åringer gjør akkurat det samme er jo betydelig mindre, men samtidig så begynner det jo å bli på tide kanskje med litt mer diskresjon.

Jeg synes ikke du skal ta din mors kommentar som tegn på at du er kjekk og grei på ditt barns vegne, ala moren i min historie.

Ta det heller som et tegn på at du fra nå av bør prøve å være litt mer diskret, fordi han nå har blitt så stor at det _kan_ skje at noen kommenterer dette.

Lykke til! :-)

den opprinnelige m&m
Skrevet

Kan man det, få bleier gratis altså? Henter man de på apoteket da eller, og hva slags bleier er dette? Hvordan takler datteren din dette problemet?

Min 6-åring får gratis bleier. Du går til fastlegen og får det på blå resept, så får du bleier fra apoteket. Det er gratis fra de er 5 år. Når de fyller 7 må du betale egenandel opptil egenandelstaket (men du kan legge sammen barnets og en av foreldrenes utgifter). Du kan også få plastlaken og andre ting du måtte trenge.

Når det gjelder diskresjon, så har jeg tenkt på det selv, men sønnen min er ikke noe flau over det, han har fortalt at han bruker bleie til alle i klassen, og har hatt med seg bleie på overnatting hos en kamerat uten å bry seg.

Skrevet

Jeg vet ikke noe mer om dette enn at en sommer jeg jobbet i dagligvare la en fyr en pose på båndet som var fylt med noe. Jeg åpnet litt og så at det var en pakke bleier. "Jaja, har sett snålere ting enn dette" tenkte jeg bare, og scannet den inne fra posen.

Men fyren så sikkert at jeg så overrasket ut, for han bøyde seg frem og hvisket diskret "sengevæter - han synes det er så flaut", med et litt sånn vemodig smil om munnen.

Så så jeg en rundt 6 år gammel gutt som stod bak ham. Ble rørt jeg =s

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...