Gå til innhold

Impregnering av Reima Tec dress?

Anbefalte innlegg

Jeg har fått arvet reimatec som tidligere har blitt brukt av to barn og man kan godt se at den er slitt, men den har ingen hull eller skader. Bør jeg impregnere den og tåler den det, eller er det fy, fy for Reima dresser.

Jeg har ikke gjort dette med de tidligere dressene, men de har heller ikke vært så slitte.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/203584-impregnering-av-reima-tec-dress/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du får kjøpt impregnering beregnet for tec klær i sportsforretninger og der du kjøper reima tec dresser.

Jeg pleier å impregnere dem med jevne mellomrom

hei. Impregnering du bruker i vaskemaskin (på rene klær)beregnet på tec-klær og andre tekstiler som puster fungerer mye bedre enn impregnering på sprayboks. Se bare etter på bruksanvisningen om det er en type som krever tørketrommel i etterkant av behandlingen. Reima tec tåler ikke tørketrommel, så da bør du velge et annet merke som ikke krever det.

Kiwi CampDry impregnering på sprayboks er suveren til tekniske materialer - både dresser, jakker og støvler. Også super til f.eks ryggsekker og andre ting du vil ha tette.

Minner meg på at jeg må få kjøpt en ny boks....

Jeg tror sannelig jeg må prøve sånn der til å ha i vaskekammeret, for jeg sprayet dressen med Kiwi igår, og idag var den søkk, møkk blaut. Jenta måtte skifte inn til trusa.

Annonse

Jeg tror sannelig jeg må prøve sånn der til å ha i vaskekammeret, for jeg sprayet dressen med Kiwi igår, og idag var den søkk, møkk blaut. Jenta måtte skifte inn til trusa.

Var det CampDry du brukte, eller en annen type spray fra Kiwi?

Har brukt CampDry i 7-8 år, har bare hatt positive erfaringer med den og aldri hatt problemer med vanngjennomtrenging etter impregnering.

Synes spray er mer egnet enn impregnering som skal has i vaskevannet. Spesielt når goretex-støvler, ryggsekker osv. trenger reimpregnering. Og kjekt å kunne ta et ekstra "strøk" over skuldre og andre slitesteder uten å måtte ha hele plagget i maskinen.

Var det CampDry du brukte, eller en annen type spray fra Kiwi?

Har brukt CampDry i 7-8 år, har bare hatt positive erfaringer med den og aldri hatt problemer med vanngjennomtrenging etter impregnering.

Synes spray er mer egnet enn impregnering som skal has i vaskevannet. Spesielt når goretex-støvler, ryggsekker osv. trenger reimpregnering. Og kjekt å kunne ta et ekstra "strøk" over skuldre og andre slitesteder uten å måtte ha hele plagget i maskinen.

Hm, er det flere Kiwi-sprayer, altså? Jeg husker ikke, og det er to etasjer ned... :P

Hvor mye bruker du egentlig? Ett tykt lag, eller? To?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...