MHC Skrevet 25. oktober 2005 Skrevet 25. oktober 2005 Jeg kjøpte bladet mamma dag. Skummet gjennom og leste artikkelen om firlingsforeldrene. Ble kjempeprovosert. Skjemaer, gule lapper, mor vasker håret en gang i uken for at tidsplanen skal henge sammen osv videre. De har firlinger som går i andre klasse! OK, jeg går med på at det må være det komplette kaos med firlinger de første årene intill de kan spose selv, kle på seg en del selv, gå i trapper, gå på do osv. Men etter det? Jeg spyr. Jeg er av den oppfatning at tre eller fire barn etter hverandre er mye mer anstrengende. 1, man er i amme, bleie, bære- fasen i MANGE år, 2, man har i mange år minst ett barn som må kles på, hjelpes osv. 3, det er ikke bare å lese et eventyr på sengekanten når det er tre barn i ulik alder, 4, når barna begynner å bli invitert i bursdager er det til (i vårt tilfelle) ca. 50 forskjellige bursdager i året. Ikke det samme som to gutter og to jenter som går i samme klasse. 5, Det blir ikke mer eller mindre klesvask om man har fire barn i en alder eller fire i forskjellig. 6, de har fire stk i samme SFO, ikke en i barnehage, en på sfo og en hos dagmamma (for eksempel.) Åhhhh. Ble bare så provosert over at det skal være nødvendig å lage et sånt nummer av fire 7 åringer. 0 Siter
Åsemor Skrevet 25. oktober 2005 Skrevet 25. oktober 2005 Hehe, det samme tenkte jeg. Skjema over hvem som velger film. 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 25. oktober 2005 Skrevet 25. oktober 2005 Det er jo noen som ikke får det til å gå i hop med ett barn også?! Det er nok vanskeligere for noen enn andre... 0 Siter
Lillemus Skrevet 26. oktober 2005 Skrevet 26. oktober 2005 *Hehe* Har ikke sett det, men noen er mer ustrukturerte enn andre, selv er jeg sånn middels tror jeg. Men at man ikke får vasket håret mer enn en gang i uka når man har 4 7-åringer må da være bare tull - da er det en prioriteringssak! 7-åringer er da heller ikke så hjelpesløse, de kan gjøre mye selv. Men som Pernille sa - det er jo en del som ikke får dagene til å strekke til selv om de har "bare" ett barn også... ) 0 Siter
Gjest tobarnsmamma som får det til Skrevet 26. oktober 2005 Skrevet 26. oktober 2005 Det er jo noen som ikke får det til å gå i hop med ett barn også?! Det er nok vanskeligere for noen enn andre... Blir litt overrasket når jeg hører noen si at de ikke rekker å dusje/spise når de har ett barn... Kan gå med på at det i en overgangsfase er vanskelig, men når rutinene faller på plass så kan det vel ikke være noe problem! 0 Siter
Glimtipper Skrevet 26. oktober 2005 Skrevet 26. oktober 2005 Kan ikke fire 7-åringer klare seg alene, mens mamma er i dusjen? Kjære da... Har ikke lest dette, men helt enig med deg i utgangspunktet. Det er jo årene opp til når de fyller 3, som er mest slitsomme. Fire 7-åringer kan da ikke være mer slitsomme enn en 2-åring, 5-åring, 7-åring og 10-åring, vel? Og mange har da enda flere barn enn det. 0 Siter
den opprinnelige m&m Skrevet 26. oktober 2005 Skrevet 26. oktober 2005 Hehe, det samme tenkte jeg. Skjema over hvem som velger film. jeg har ikke lest artikkelen. Men skjema over hvem som skal velge film har vi også måttet ha i perioder. Det ble så mange krangler over hvem som valgte sist at et ark med krys for hvem sin tur det er til å velge var veldig smart. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.