Gjest psykojenta Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Var vel en dum overskrift, men det var det eneste som syntes riktig... Har jeg "lov" til å ta kontakt med DPS her og be om en samtale med noen der? Behandleren min er gått ut i sykemelding og er ikke tilbake før etter jul. Meninga er at jeg skal gå til ei helsesøster i mellomtida, men har ikke time før til mandag.. Akkurat nå føles det som om mandag er uendelig lenge til. Igår fikk jeg et tungsinn jeg ikke helt klarer å forklare, men jeg sliter veldig i kampen mot meg selv. Jeg klarer ikke å finne èn god grunn til å fortsette livet og det er litt vanskelig å se NOE håp nå. Jeg våknet med tungsinnet igår- med klare tanker om at jeg vil dø, men det er et eller annet i meg som stopper meg- jeg vil gjøre èt forsøk på å få hjelp først. Såpass skylder jeg familien..og barnet mitt! Jeg vil ikke være til bry for noen lenger, føler jeg opptar for stor plass allerede Tungsinnet gav seg litt ved 20-tida igår, men kom igjen ved 01-tida. Har ikke fått sove for jeg vet ikke helt hvor alvorlige tankene mine er! Har studert tidene for når toget passerer overgangen her, har vurdert drukning som et godt alternativ- da slipper noen å "ta skade" av det! Jeg vet det kun er en selv som kan vurdere om selvmord er det rette eller ikke, men jeg håper likevel på en måte at jeg kan bli forstått og evt. at noen kan hjelpe meg til å få et lite håp... Er det vanlig å få såpass tungsinn etter å ha gått på Cipralex siden april? Går på 30mg/dgl nå. På forhånd tusen takk for tilbakemeldinger. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/203639-nhd-har-jeg-lov/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ønsker deg en lys dag Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Det er så alvorlig det du skriver om så det krever et langt svar om en skal svare synes jeg. Har desverre ikke tid nå,jeg må ordne i stand til vi skal avgårde. Ville bare gi deg en liten trøsteklem sånn på morgenkvisten,det er ikke godt å sitte sånn alene jeg har det for meg du sitter nå. Håper du får svar,håper du får hjelp,håper dagene blir lysere for deg,de blir gjerne det etterhvert ser du,desverre kan det være en tung veg å gå før du når dit. Og så var det å beholde motet på den vegen da. - Langt der borte så er det et lys,det er bare vanskelig å se det. Somme tider så trenger vi hjelp i vårt liv,noen der som kan la oss lede. Og premien den er ganske så stor,når vi er ferdig med strevet. Når problemer er omme,håpet er her,og vi bare ønsker å leve. *klem* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/203639-nhd-har-jeg-lov/#findComment-1455561 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest psykojenta Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Det er så alvorlig det du skriver om så det krever et langt svar om en skal svare synes jeg. Har desverre ikke tid nå,jeg må ordne i stand til vi skal avgårde. Ville bare gi deg en liten trøsteklem sånn på morgenkvisten,det er ikke godt å sitte sånn alene jeg har det for meg du sitter nå. Håper du får svar,håper du får hjelp,håper dagene blir lysere for deg,de blir gjerne det etterhvert ser du,desverre kan det være en tung veg å gå før du når dit. Og så var det å beholde motet på den vegen da. - Langt der borte så er det et lys,det er bare vanskelig å se det. Somme tider så trenger vi hjelp i vårt liv,noen der som kan la oss lede. Og premien den er ganske så stor,når vi er ferdig med strevet. Når problemer er omme,håpet er her,og vi bare ønsker å leve. *klem* Tusen takk for gode ord! Det eneste lyset jeg dessverre ser idag er lyset i tunellen...problemet at det lyset var et tog... Men jeg skal holde ut noen timer til...kanskje ser jeg bedre da... *klem tilbake for at du er et godt medmenneske* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/203639-nhd-har-jeg-lov/#findComment-1455563 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Selvsagt har du lov. Husk at DPSen er der for brukerne, ikke for de ansatte. Med de alvorlige symptomene du har, er det alt for dårlig det tilbudet du har fått. Du trenger minst ukentlig oppfølging på DPSet. Det er deres ansvar å skaffe deg det tross sykemeldt fast behandler. Du må gjerne skrive ut mitt svar og ta det med til DPSet. Husk at fastlegen også kan gi deg god hjelp som et tillegg til andre tilbud. Jeg ønsker deg lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/203639-nhd-har-jeg-lov/#findComment-1455566 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest psykojenta Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Selvsagt har du lov. Husk at DPSen er der for brukerne, ikke for de ansatte. Med de alvorlige symptomene du har, er det alt for dårlig det tilbudet du har fått. Du trenger minst ukentlig oppfølging på DPSet. Det er deres ansvar å skaffe deg det tross sykemeldt fast behandler. Du må gjerne skrive ut mitt svar og ta det med til DPSet. Husk at fastlegen også kan gi deg god hjelp som et tillegg til andre tilbud. Jeg ønsker deg lykke til! Tusen takk for svaret! Vet du ikke kan svare for DPS her, men tror du det er noen mulighet for at jeg kan få samtale der idag? Hvis jeg ringer når de åpner kl.09? Om så galt er på akutt-psykiatrisk? På forhånd takk for svar... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/203639-nhd-har-jeg-lov/#findComment-1455567 Del på andre sider Flere delingsvalg…
meira Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Tusen takk for gode ord! Det eneste lyset jeg dessverre ser idag er lyset i tunellen...problemet at det lyset var et tog... Men jeg skal holde ut noen timer til...kanskje ser jeg bedre da... *klem tilbake for at du er et godt medmenneske* Kjære deg. Jeg synes du skal ta kontakt med DPS i dag, og si du trenger en akutttime.Det høres ut som om du ikke har det noe godt akkurat nå. Min mening er at du må la noen få lov og hjelpe deg litt nå. Noen opplever at effekten av cipralexèn brenner litt ut etter hvert. Det kan være at det ville vært hensiktsmessig og få andre medisiner. Du kan også ringe 810 30 0 30, Mental helses hjelpetelefon. Har du familie ellers andre i din krets du kjenner som du kan avlaste deg nå, slik at du ikke trenger og ha så mange krav rundt deg akkurat nå? Det kan være at det og få hjelp mht en innleggelse kunne vært bra for deg. Det og få en skikkelig timeout hjemmenifra, og bare jobbe litt med egne ting en stund. Du sier du har barn, og hvis det kan la seg gjøre rent praktisk, er det ikke sikkert det er så dumt? Husk at en krise ikke varer evig.Og at dette kan også være noe du kan vokse på, selv om du ikke ser det nå.Smerten du føler, bør ikke være meninsløs. Jeg skjønner at du er redd, kanskje for at tankene du har tar overhånd, og du vil miste kontrollen. Det og sette ord på alt dette,få følelsene frem i lyset, kan hjelpe deg til at de mister noe av sin intensitet. Jeg vil be deg om og gi deg selv en sjangse.Det er du verdt.Selv om du ikke ser det nå, så kommer det lyseblå dager etter dette. Livet har mer i bakhånd for deg enn bare smerte, ikke mist den . tilliten. Skal tenke på deg i dag.Det finnes hjelp og få.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/203639-nhd-har-jeg-lov/#findComment-1455573 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest psykojenta Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Kjære deg. Jeg synes du skal ta kontakt med DPS i dag, og si du trenger en akutttime.Det høres ut som om du ikke har det noe godt akkurat nå. Min mening er at du må la noen få lov og hjelpe deg litt nå. Noen opplever at effekten av cipralexèn brenner litt ut etter hvert. Det kan være at det ville vært hensiktsmessig og få andre medisiner. Du kan også ringe 810 30 0 30, Mental helses hjelpetelefon. Har du familie ellers andre i din krets du kjenner som du kan avlaste deg nå, slik at du ikke trenger og ha så mange krav rundt deg akkurat nå? Det kan være at det og få hjelp mht en innleggelse kunne vært bra for deg. Det og få en skikkelig timeout hjemmenifra, og bare jobbe litt med egne ting en stund. Du sier du har barn, og hvis det kan la seg gjøre rent praktisk, er det ikke sikkert det er så dumt? Husk at en krise ikke varer evig.Og at dette kan også være noe du kan vokse på, selv om du ikke ser det nå.Smerten du føler, bør ikke være meninsløs. Jeg skjønner at du er redd, kanskje for at tankene du har tar overhånd, og du vil miste kontrollen. Det og sette ord på alt dette,få følelsene frem i lyset, kan hjelpe deg til at de mister noe av sin intensitet. Jeg vil be deg om og gi deg selv en sjangse.Det er du verdt.Selv om du ikke ser det nå, så kommer det lyseblå dager etter dette. Livet har mer i bakhånd for deg enn bare smerte, ikke mist den . tilliten. Skal tenke på deg i dag.Det finnes hjelp og få.. Tusen takk for svaret meira. Jeg tar kontakt med DPS etterpå, og håper de kan ta meg imot idag.. i alle fall for en liten samtale... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/203639-nhd-har-jeg-lov/#findComment-1455577 Del på andre sider Flere delingsvalg…
fluxing Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Tusen takk for svaret! Vet du ikke kan svare for DPS her, men tror du det er noen mulighet for at jeg kan få samtale der idag? Hvis jeg ringer når de åpner kl.09? Om så galt er på akutt-psykiatrisk? På forhånd takk for svar... DPS'en der jeg går har nødtimer hver dag 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/203639-nhd-har-jeg-lov/#findComment-1455583 Del på andre sider Flere delingsvalg…
org Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Tusen takk for svaret meira. Jeg tar kontakt med DPS etterpå, og håper de kan ta meg imot idag.. i alle fall for en liten samtale... Hvordan går det med deg nå? Fikk du akuttime? *skal tenke på deg i dag* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/203639-nhd-har-jeg-lov/#findComment-1455610 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest koma Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Hei.. Vet ikke egentlig hva jeg, skal skrive jeg, men innlegget ditt gjorde inntrykk på meg, så bare følte jeg måtte skrive noen ord.Enda jeg ikke har noen:-/ Du skal iallfall vite at du er ikke alene. Jeg skal tenke på deg i dag. Håper du får time hos dps, krysse fingren efor det. *Sender en liten klem hvis du vil ha* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/203639-nhd-har-jeg-lov/#findComment-1455848 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest psykojenta Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Som overskriften sier, takker jeg for støtten dere gav meg igår. Jeg ringte DPS igår, men fikk ikke hjelp. Jeg holdt ut time for time, i håp om at den jeg ble fortalt skulle ringe meg gjorde det- men hørte ingenting. Etter å ha prata med slekt jeg ville ha et siste ord med før jeg gjorde det endelig, ringte DPS opp å sa at jeg kunne ringe Psykiatrisk legevakt. Da var kl. 15:30. Etter 5 desperate samtaler med DPS... Jeg ser litt klarere på ting idag...jeg skal klare to timer om gangen, så jobber jeg derfra... Og jeg har skjønt at de som får hjelp FØR det skjer noe drastisk må ha en enorm styrke...jeg tror ikke jeg klarte å formidle hvor jævlige de tankene om selvmord var/er- og at jeg derfor må gi livet en sjanse til. Og hvis dagen idag blir helt forjævlig(unnskyld språket!), så ser jeg ingen annen utvei enn å møte personlig på DPS... Tusen takk igjen til dere som hjalp meg gjennom gårsdagen! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/203639-nhd-har-jeg-lov/#findComment-1457686 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest en leser Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Som overskriften sier, takker jeg for støtten dere gav meg igår. Jeg ringte DPS igår, men fikk ikke hjelp. Jeg holdt ut time for time, i håp om at den jeg ble fortalt skulle ringe meg gjorde det- men hørte ingenting. Etter å ha prata med slekt jeg ville ha et siste ord med før jeg gjorde det endelig, ringte DPS opp å sa at jeg kunne ringe Psykiatrisk legevakt. Da var kl. 15:30. Etter 5 desperate samtaler med DPS... Jeg ser litt klarere på ting idag...jeg skal klare to timer om gangen, så jobber jeg derfra... Og jeg har skjønt at de som får hjelp FØR det skjer noe drastisk må ha en enorm styrke...jeg tror ikke jeg klarte å formidle hvor jævlige de tankene om selvmord var/er- og at jeg derfor må gi livet en sjanse til. Og hvis dagen idag blir helt forjævlig(unnskyld språket!), så ser jeg ingen annen utvei enn å møte personlig på DPS... Tusen takk igjen til dere som hjalp meg gjennom gårsdagen! Ergo er du enormt sterk! Og språket ditt er perfekt! Klem 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/203639-nhd-har-jeg-lov/#findComment-1457691 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest psykojenta Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Ergo er du enormt sterk! Og språket ditt er perfekt! Klem Problemet var at jeg ikke var så sterk! Jeg ringte ikke psyk.legevakt. Jeg prøvde heller å holde ut. Nummeret til Psyk.legevakta var et mobilnummer- mobilnummer for meg er noe privat-ergo ringer jeg ikke "privat". (jeg ringer ikke til andre enn samboer på mobil) Men det viktigste var at jeg holdt ut gårsdagen, har holdt ut så langt idag, og at jeg møter opp på DPS hvis ting skulle gå til helvete om ei lita stund. *klem* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/203639-nhd-har-jeg-lov/#findComment-1457732 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.