Gjest fersk telemarking Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Jeg har termin om ca 4 uker og tenkte å begynne å pakke baggen :-). Derfor noen spørsmål: -får man låne morgenkåpe -har de nettingtruser -er det do/dusj på rommet -enerom eller mange sammen Jeg lurer egentlig på alt. Besøkstider, telefororning osv. Håper noen fra telemark her :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/203659-noen-som-har-f%C3%B8dt-i-skien/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest omvisning Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Du må vel få komme på omvisning der snart, slik at du får svar på alt dette på sykehuset ? For du har vel skaffet deg lege og jordmor på ditt nye bosted, slik at du er i "rullene" ? Husker ikke hvor lenge jeg hadde igjen av svangerskapet da vi var på omvisning på sykehuset. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/203659-noen-som-har-f%C3%B8dt-i-skien/#findComment-1455805 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fersk telemarking Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Du må vel få komme på omvisning der snart, slik at du får svar på alt dette på sykehuset ? For du har vel skaffet deg lege og jordmor på ditt nye bosted, slik at du er i "rullene" ? Husker ikke hvor lenge jeg hadde igjen av svangerskapet da vi var på omvisning på sykehuset. Ja, det er omvisning en gang i mnd og den fikk jeg ikke med meg. Hvis jeg går over tiden kan jeg gå på neste :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/203659-noen-som-har-f%C3%B8dt-i-skien/#findComment-1455830 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trebarnsmor, 24 år og lykkelig Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 jeg har født i skien to ganger. i 2002 og 2004.er veldig fornøyd. du er i gode hender. du kan gjøre nesten som du vil og pappa og søsken, hvis babyen din har noe av det, kan være der nesten hele tiden.jeg måtte ha med egne truser som jeg skulle bruke fra dag to og morgenkåpe tror jeg neppe de har til utlån. Du burde heller ta med deg alt du trenger selv. Bare bleier til deg og baby har de, og håndkler, kluter, kjedelig babytøy og en skjorte til deg. Hvis det er noe du trenger kan dem sikkert skaffe det, men i utgangspunktet skal de ikke ha noe med det å gjøre. Det som er veldig viktig er å ta med innesko, tøfler eller skippere til å ha på seg hver gang man reiser seg fra senga. Det er for at du ikke skal dra med deg bakteriene fra gulvet og opp i senga til deg og babyen, og fordi betonggulvene er ikke bra for ryggen. besøkstider burde du ringe opp å spørre om, men da jeg var der var det for alle 18.00-19.00, og for far fra 09.00- 13.30 og 14.30-20.00 sånn cirka, men det vil du få beskjed om når du legges inn.det finnes en disk i senter av avdelingene, hvor du kan forsyne deg med mat og kal og varm drikke hele døgnet(meget behagelig, hvis du ikke sover om natten)det er fotografering mandag og torsdag, og det finnes bekkenbunnstrening med fysio.ter. og "ammetimer" hvor du skal lære å gjøre dette riktig, hvis ikke du vil gå på disse vil jordmødrene som er inne hos deg veeeeldig ofte,lære deg alt. men det er viktig å spørre hvis det er noe, for all denne hjelpen vil du antagelig ikke ha hjemme.Hvis du ikke liker spinatsuppe og stek, fiskeboller og poteter som spretter en halv meter hvis du prøver å stikke gaflen i, finnes det en kafè i første etasje, med pølser og hamburger (ikke gratis, seff) men husk at de har åpningstider som ikke alltid passer deg. jeg tror du vil få en flott opplevelse på et flott sykehus, men for all del, jeg var fornøyd på tønsberg også jeg!håper bare ikke for din del at det er så mye kø og lite plass.det er forresten bare tomannsrom der også(noen få enerom, som du kan drømme om)det er deilig å slippe å vekke fire andre når babyen din skriker etter mat om natta.Lykke til! håper du skriver å forteller din opplevelse når du har født.Gled deg!Men det gjør du sikkert alt. Gry, Tone Kalve Bakken eller Karin er fantastiske jordmødre alle sammen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/203659-noen-som-har-f%C3%B8dt-i-skien/#findComment-1456260 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trebarnsmor, 24 år og lykkelig Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 jeg har født i skien to ganger. i 2002 og 2004.er veldig fornøyd. du er i gode hender. du kan gjøre nesten som du vil og pappa og søsken, hvis babyen din har noe av det, kan være der nesten hele tiden.jeg måtte ha med egne truser som jeg skulle bruke fra dag to og morgenkåpe tror jeg neppe de har til utlån. Du burde heller ta med deg alt du trenger selv. Bare bleier til deg og baby har de, og håndkler, kluter, kjedelig babytøy og en skjorte til deg. Hvis det er noe du trenger kan dem sikkert skaffe det, men i utgangspunktet skal de ikke ha noe med det å gjøre. Det som er veldig viktig er å ta med innesko, tøfler eller skippere til å ha på seg hver gang man reiser seg fra senga. Det er for at du ikke skal dra med deg bakteriene fra gulvet og opp i senga til deg og babyen, og fordi betonggulvene er ikke bra for ryggen. besøkstider burde du ringe opp å spørre om, men da jeg var der var det for alle 18.00-19.00, og for far fra 09.00- 13.30 og 14.30-20.00 sånn cirka, men det vil du få beskjed om når du legges inn.det finnes en disk i senter av avdelingene, hvor du kan forsyne deg med mat og kal og varm drikke hele døgnet(meget behagelig, hvis du ikke sover om natten)det er fotografering mandag og torsdag, og det finnes bekkenbunnstrening med fysio.ter. og "ammetimer" hvor du skal lære å gjøre dette riktig, hvis ikke du vil gå på disse vil jordmødrene som er inne hos deg veeeeldig ofte,lære deg alt. men det er viktig å spørre hvis det er noe, for all denne hjelpen vil du antagelig ikke ha hjemme.Hvis du ikke liker spinatsuppe og stek, fiskeboller og poteter som spretter en halv meter hvis du prøver å stikke gaflen i, finnes det en kafè i første etasje, med pølser og hamburger (ikke gratis, seff) men husk at de har åpningstider som ikke alltid passer deg. jeg tror du vil få en flott opplevelse på et flott sykehus, men for all del, jeg var fornøyd på tønsberg også jeg!håper bare ikke for din del at det er så mye kø og lite plass.det er forresten bare tomannsrom der også(noen få enerom, som du kan drømme om)det er deilig å slippe å vekke fire andre når babyen din skriker etter mat om natta.Lykke til! håper du skriver å forteller din opplevelse når du har født.Gled deg!Men det gjør du sikkert alt. Gry, Tone Kalve Bakken eller Karin er fantastiske jordmødre alle sammen ehm, blei litt ivrig der visst!beklager lengden 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/203659-noen-som-har-f%C3%B8dt-i-skien/#findComment-1456263 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trebarnsmor, 24 år og lykkelig Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 det er to som deler dusj på rommet eller utenfor døren. du kan ringe gratis fra senga stort sett hele tiden og du kan ha mobil på rommet 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/203659-noen-som-har-f%C3%B8dt-i-skien/#findComment-1456268 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fersk telemarking Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 ehm, blei litt ivrig der visst!beklager lengden Tusen,tusen takk! Ja, jeg gleder meg. Masse viktig info for meg dette her :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/203659-noen-som-har-f%C3%B8dt-i-skien/#findComment-1456309 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsemor Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Har ikke lest hele innlegget til "trebarnsmor", så jeg vet ikke hva hun har sagt og ikke, så det blir sikkert litt repetisjon, men kanskje også forskjellige erfaringer. Men de har omvisning mye oftere enn en gang i mnd tror jeg! Men det er vel bare en gang i mnd som blir annonsert. Jeg syns absolutt du bør ringe og spørre om å få komme på besøk, det var utrolig nyttig og lærerikt, og jeg er utrolig glad for at jeg var med på det! De har dobbeltrom og enkeltrom, man får gjerne enkeltrom om man har fått tvillinger eller hatt keisersnitt, eller andre komplikasjoner under fødsel. Bad til hvert rom utenfor døra. De har stoooore bind og store bind, man får nettingtruse med bleie i med en gang, men etterpå brukte jeg boxere jeg hadde med hjemmefra. Du får låne sykehusskjorte, men bør ha med svart joggebukse og morgenkåpe selv. Og slippers. Svart joggebukse av den grunn at det kan bli blodsøl selv med mange stoooore bind, og da er det kjipt med en bukse hvor det syns. Den bør også være stor over rompa og magen, det syns iallefall jeg var greit. Jeg måtte sende gubben hjem etter ekstra joggebukse etter første dagen, men den neste klarte jeg meg med et par dager. Det står mat fremme hele døgnet som man kan forsyne seg av, også blir det servert middag og/eller lunsj, husker ikke helt. Det er også faste tider for de andre måltidene, men man kan også spise utenom disse faste tidene hvis man vil. Det er ikke lov å få blomster, så det kan du jo si fra om til besøkende før de kommer. Gratis telefon på rommet og du kan ha mobil. Det er 5 fødestuer tror jeg, der er det også telefon og (så langt det er kapasitet) man får være på fødestua i 2 timer etter fødsel før man blir trillet inn på barsel. Da får man et par skiver servert med flagg, og det hele er veldig hyggelig! (Begynner å grine her, så rørt blir jeg!) Pappaen (eller annen nærmest) og søsken til babyen kan være der fra tidlig om morran til åtte på kvelden (bortsett fra halvannen times hviletid midt på dagen), ellers er besøkstida fra 18.00 til 19.00 Snora ved senga er til for å brukes! Ring etter personale hver gang du lurer på noe. De jobber der for å hjelpe deg, og har ingenting å være sure og gretne for. De aller aller fleste jeg var borti var superhyggelige hele tida, men det var ei som var gretten, og spesielt den ene gangen jeg ringte midt i vaktskiftet og de kun hadde en på deling på hele avdelinga. Du bør få med deg videoen Bryst er best, den er gammel og de har rare hårsveiser, men den er nyttig og grei å ha sett gjennom. Du bør også få med deg jordmortime og fysioterapeut-time. Det henger oppslag om når det er. I nattbordsskuffen ligger det tonnevis med info. Les gjennom permen fra sykehuset (den ligger på fødestua og, vi leste i den under åpningsfasen) der står det mye lurt. Ellers ligger det endel reklamemateriell der som det absolutt står mye nyttig i, men som er laget kun for å selge produkter, så ta på litt kritisk sans mens du leser. Hvis du er sliten, ikke nøl med å be de om å ta med babyen ut litt. Du trenger søvn og må lade batteriene! DE kan vugge og bysse dersom babyen trenger det, så kan du konsentrere deg om å sove, amme og kose deg med det nye lille vidunderet. Og ta bilder! Jeg syns absolutt du bør få noen til å ta bilder av deg sammen med babyen på sykehuset. Angrer veldig for at jeg ikke har noen sånne bilder selv, men skal høre med bekjente om de har tatt. Det er ikke noe man har veldig lyst til akkurat der og da, men det er koselig å ha i ettertid. Også må du selvsagt ta mange andre bilder. Jeg har en superpositiv opplevelse både på fødeavdelingen og barselavdelingen, og jeg håper du blir en av de som deler min erfaring etter hvert! Lykke til!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/203659-noen-som-har-f%C3%B8dt-i-skien/#findComment-1458491 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.