annegunn Skrevet 26. oktober 2005 Skrevet 26. oktober 2005 Penn med usynlig skrift som synes i lys fra en spesiell lykt (UV-lykt, antageligvis?) ønsker jentungen seg i bursdagsgave. Noen som har sett det noe sted? Og nei, riktige leker har _ikke_. 0 Siter
Gjest midia Skrevet 26. oktober 2005 Skrevet 26. oktober 2005 Oij,det var med i et blad (tror jeg) for noen uker siden. Tror det var donald. 0 Siter
annegunn Skrevet 26. oktober 2005 Forfatter Skrevet 26. oktober 2005 Oij,det var med i et blad (tror jeg) for noen uker siden. Tror det var donald. Det har fulgt med i Penny-klubben, visstnok. Det er derfra hun har ideen. 0 Siter
Gjest midia Skrevet 26. oktober 2005 Skrevet 26. oktober 2005 Det har fulgt med i Penny-klubben, visstnok. Det er derfra hun har ideen. Da har det sikkert vært med i flere blader da for penny har vi ihvertfall ikke kjøpt. Har en gutt og han er ikke så veldig hesteinterresert. 0 Siter
favn Skrevet 26. oktober 2005 Skrevet 26. oktober 2005 Jeg husker godt jeg lærte av hakkespettene at man kan skrive med sitronsaft, det blir usynlig. Dessverre husker jeg ikke hvordan man får fram skriften igjen 0 Siter
morsan Skrevet 26. oktober 2005 Skrevet 26. oktober 2005 Jeg husker godt jeg lærte av hakkespettene at man kan skrive med sitronsaft, det blir usynlig. Dessverre husker jeg ikke hvordan man får fram skriften igjen Du svir det! Hold et stearinlys bak papiret så nærme man kan uten at det tar fyr. Men obs obs: Det er fort gjort at hele papiret tar fyr!! 0 Siter
morsan Skrevet 26. oktober 2005 Skrevet 26. oktober 2005 Oij,det var med i et blad (tror jeg) for noen uker siden. Tror det var donald. Tror ikke det var Donald, for den abonnerer vi på, og har ikke sett en slik penn der. 0 Siter
favn Skrevet 26. oktober 2005 Skrevet 26. oktober 2005 Du svir det! Hold et stearinlys bak papiret så nærme man kan uten at det tar fyr. Men obs obs: Det er fort gjort at hele papiret tar fyr!! Ja, sånn var det! Takk for advarselen, jeg skal være forsiktig ;-) Hakkespettene er i grunnen mine helter, vil jeg si. Og det er et fabelaktig mysterium hvordan fyldig informasjon om det meste i hele verden får plass i den lille boka. 0 Siter
annegunn Skrevet 26. oktober 2005 Forfatter Skrevet 26. oktober 2005 Du svir det! Hold et stearinlys bak papiret så nærme man kan uten at det tar fyr. Men obs obs: Det er fort gjort at hele papiret tar fyr!! Eller med en indikator, ihvertfall i teorien... 0 Siter
laban Skrevet 26. oktober 2005 Skrevet 26. oktober 2005 Du svir det! Hold et stearinlys bak papiret så nærme man kan uten at det tar fyr. Men obs obs: Det er fort gjort at hele papiret tar fyr!! Man kan også bruke strykejern på lav styrke. Det er litt mindre brannfarlig. Dessuten kan man bruke melk i stedet for sitronsaft. Hva man husker... 0 Siter
Gjest midia Skrevet 26. oktober 2005 Skrevet 26. oktober 2005 Tror ikke det var Donald, for den abonnerer vi på, og har ikke sett en slik penn der. hmm hvor var det da tro? vet ikke hvor den ble av heller jeg. 0 Siter
morsan Skrevet 26. oktober 2005 Skrevet 26. oktober 2005 Ja, sånn var det! Takk for advarselen, jeg skal være forsiktig ;-) Hakkespettene er i grunnen mine helter, vil jeg si. Og det er et fabelaktig mysterium hvordan fyldig informasjon om det meste i hele verden får plass i den lille boka. Enig! :-) Men jeg ble litt skuffet over min egen kahhespett bok, da, fordi den langtfra inneholdt så mye nyttig som Ole, Dole og Doffens hakkespettbok! :-) Men den var glitrende likevel - det er de utroligste ting jeg har lært fra den boka! *S* 0 Siter
morsan Skrevet 26. oktober 2005 Skrevet 26. oktober 2005 Man kan også bruke strykejern på lav styrke. Det er litt mindre brannfarlig. Dessuten kan man bruke melk i stedet for sitronsaft. Hva man husker... Strykejern høres adskillig tryggere ut, ja! :-) Husker at vi drev på med disse hemmelige sitronsaftbeskjedene. det var nokså ofte det tok fyr og vi måtte skynde oss og hive hele greia i vasken og skru på vannet!! :-) Men betviler at min mor hadde den minste anelse om hva hennes søte englebarn foretok seg når vi vare alene hjemme! ;-) 0 Siter
favn Skrevet 26. oktober 2005 Skrevet 26. oktober 2005 Enig! :-) Men jeg ble litt skuffet over min egen kahhespett bok, da, fordi den langtfra inneholdt så mye nyttig som Ole, Dole og Doffens hakkespettbok! :-) Men den var glitrende likevel - det er de utroligste ting jeg har lært fra den boka! *S* Hadde du egen hakkespettbok?? *sukk* Jeg har alltid 'bare' vært henvist til å beundre den originale i bladene. 0 Siter
annegunn Skrevet 26. oktober 2005 Forfatter Skrevet 26. oktober 2005 Strykejern høres adskillig tryggere ut, ja! :-) Husker at vi drev på med disse hemmelige sitronsaftbeskjedene. det var nokså ofte det tok fyr og vi måtte skynde oss og hive hele greia i vasken og skru på vannet!! :-) Men betviler at min mor hadde den minste anelse om hva hennes søte englebarn foretok seg når vi vare alene hjemme! ;-) Jeg lurte på om jeg skulle vise jentungen tråden med alle de gode forslagene, men kanskje ikke, nei... 0 Siter
Lillemus Skrevet 26. oktober 2005 Skrevet 26. oktober 2005 Edwis? Poden fikk en sånn til bursdagen for halvannen mnd siden. Og jeg kjøpte en til en annen bursdag etter det, på en liten lokal raritetsbutikk i nabolaget vårt. ) 0 Siter
morsan Skrevet 26. oktober 2005 Skrevet 26. oktober 2005 Jeg lurte på om jeg skulle vise jentungen tråden med alle de gode forslagene, men kanskje ikke, nei... Ja, he he, det man det ene øyeblikket synes er en god ide, er plutselig ikke fullt så god når barnet skal prøve det ut sammen med venner! ;-) 0 Siter
morsan Skrevet 26. oktober 2005 Skrevet 26. oktober 2005 Hadde du egen hakkespettbok?? *sukk* Jeg har alltid 'bare' vært henvist til å beundre den originale i bladene. Jepp! :-) Og i sommer fant jeg igjen maken i en bruktbutikk, og kjøpte derfor sporenstreks en til husets yngste person! ;-) 0 Siter
mAd Skrevet 26. oktober 2005 Skrevet 26. oktober 2005 Jeg så det her om dagen og tenker det er den perfekte julegave til tantebarna mine. Var på BR Leker hvis jeg ikke husker helt feil 0 Siter
Gjest midia Skrevet 26. oktober 2005 Skrevet 26. oktober 2005 Du svir det! Hold et stearinlys bak papiret så nærme man kan uten at det tar fyr. Men obs obs: Det er fort gjort at hele papiret tar fyr!! Å det anbefaler du til barn? Ville ikke ha vist dem det engang jeg. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.