Gjest Valnøtt Skrevet 26. oktober 2005 Skrevet 26. oktober 2005 Nå begynner det å bli riktig lenge siden jeg begynte å skrive inn en gang imellom hvordan det gikk med helseprosjektet mitt. Jeg er (var) en dame på litt over tredve år og enormt mange kilo. Kjempeovervektig, på vei mot sykelig overvekt. For halvannet år siden forsto jeg at noe måtte gjøres og fant ut hva... Nå er det ny milepæl - jeg har tatt av TREDVE kilo!!! Jeg ser ikke så nøye på vekten lenger, jeg er fortsatt litt rund men ikke ekstremt overvektig lenger. Er i kjempeform, trener masse og orker mer enn jeg trodde jeg kunne klare noen gang. Nå er det ikke lenger meg folk må ta hensyn til i trapper, på spaserturer osv - jeg orker det jeg vil :-) Klærne kan kjøpes inn fra de vanlige dameavdelingene - store størrelser skal få stå i fred for meg heretter. Jeg føler fortsatt ikke at jeg forsaker stort sett noe som helst og motivasjonen for å fortsette å keve på denne måten er kjempegod. Jeg er rett og slett veldig fornøyd! Jeg har tilogmed begynt å oppleve at menn interesserer seg for meg - det var mange år siden sist :-) Så til alle dere andre der ute som driver med vekt og kosthold - det nytter! Jeg var et håpløst tilfelle, men det gikk likevel. Litt rart innlegg til småbarnsforum kanskje, men det er liksom her jeg hører hjemme gjennom så mange år :-) 0 Siter
Gjest Amused Skrevet 26. oktober 2005 Skrevet 26. oktober 2005 En skikkelig gladnyhet! Gratulerer 0 Siter
skorpionfisken Skrevet 26. oktober 2005 Skrevet 26. oktober 2005 *bøyer meg i støvet av beundring* Kjempestolt av deg, du er et stort (eller lite nå) forbilde for oss andre som strever og sliter. Det er virkelig motiverende å lese om deg. Nå skal jeg hive meg rundt og fortsette. Selv har jeg gått ned ca 15 kilo på ett år, håper å ta de neste 15 det neste året, for jeg skal nå 30 kilo jeg også til slutt:-). Kan du så kan jeg også. Jeg har lovet mine kolleger og venner at jeg skal stille i bunad til 17. mai. Den har ikke passet på flere år, men den skal nok passe fint om 10 kilo... Er det ikke deilig å se et klesplagg i vinduet, gå inn og så bare kjøpe det for du vet at det passer fint til deg :-). 0 Siter
Gjest Valnøtt Skrevet 26. oktober 2005 Skrevet 26. oktober 2005 *bøyer meg i støvet av beundring* Kjempestolt av deg, du er et stort (eller lite nå) forbilde for oss andre som strever og sliter. Det er virkelig motiverende å lese om deg. Nå skal jeg hive meg rundt og fortsette. Selv har jeg gått ned ca 15 kilo på ett år, håper å ta de neste 15 det neste året, for jeg skal nå 30 kilo jeg også til slutt:-). Kan du så kan jeg også. Jeg har lovet mine kolleger og venner at jeg skal stille i bunad til 17. mai. Den har ikke passet på flere år, men den skal nok passe fint om 10 kilo... Er det ikke deilig å se et klesplagg i vinduet, gå inn og så bare kjøpe det for du vet at det passer fint til deg :-). Hei :-) Jo det er kjempedeilig å komme inn i de klærne jeg liker. Og 15 kilo på et år er kjempebra, men ikke gi opp om det stopper opp litt. Plutselig begynner vekten å synke igjen. Jeg har sett flere ganger at vekten står stille ganske lenge, men så begynner den å rusle nedover igjen. Stå på videre og lykke til med bunaden 0 Siter
Speak Skrevet 26. oktober 2005 Skrevet 26. oktober 2005 Høres supert ut. Gratulerer med bedre helse og færre kilo. Absolutt et forbilde for svært mange:-) 0 Siter
Gjest Isbinne Skrevet 26. oktober 2005 Skrevet 26. oktober 2005 Jøssenavn.. dette står det respekt av! 0 Siter
Gjest togli Skrevet 26. oktober 2005 Skrevet 26. oktober 2005 *skikkelig imponert* Jeg kan ikke gi deg annet enn en stor applaus!!! Du har vært kjempeflink og har all grunn til å være stolt av deg selv :-)) 0 Siter
Gjest Ramina Skrevet 26. oktober 2005 Skrevet 26. oktober 2005 Strålende flott gjort Deilig å lese...du fortjener all den lykke som nå kommer til deg i form av klær, form og manneblikk. Stå på videre 0 Siter
Albertine Skrevet 26. oktober 2005 Skrevet 26. oktober 2005 Jeg vil vite alt. Absolutt alt. Og jeg er stum av beundring... 0 Siter
jubalong70 Skrevet 26. oktober 2005 Skrevet 26. oktober 2005 Takk for oppdateringen! Du er kjempeflink, og fortjener all mulig ros! Jeg bør i gang igjen selv, men må få litt overskudd etter fødselen for 2,5 uke siden først... Tusen takk for inspirasjonen. Gleder meg til jeg kan vinke farvel til avdelingene med store størrelser også! 0 Siter
kakki1365380609 Skrevet 26. oktober 2005 Skrevet 26. oktober 2005 Kjempeimponert jeg også!!! Skal ta meg selv i nakken og bli flinkere til å trene....igjen ) 0 Siter
smurfeliine Skrevet 26. oktober 2005 Skrevet 26. oktober 2005 jeg også prøver, men sliter.. skal ned 15 kg. hvordan har du klart det? 0 Siter
Gjest Flystripa Skrevet 26. oktober 2005 Skrevet 26. oktober 2005 Du imponerer meg stort!!! Jeg skal selv ned 15 kg etter fødselen i sommer. 0 Siter
Gjest Valnøtt Skrevet 27. oktober 2005 Skrevet 27. oktober 2005 Jeg vil vite alt. Absolutt alt. Og jeg er stum av beundring... Hei Albertine! Det var ikke så vanskelig - trikset lå i å lære hvordan jeg ikke ble så fysen på søtt hele tiden. Begynte med å erstatte alt sukker i kosten med fruktose. Alle sukkerholdige produkter ble kuttet helt ut. Etter en stund reduserte jeg brød, hvetemel, poteter og pasta. Gikk over til jasminris hvis jeg skulle ha ris. Så passet jeg på å spise fem ganger om dagen - ventet aldri til jeg ble sulten før jeg spiste. Var nøye med å få i meg proteiner til hvert måltid. Mellommåltid med frukt ble frukt pluss litt nøtter for eksempel. Etter et par måneder struttet jeg av energi. Og jeg som aldri har løftet en arm uten at det var helt nødvendig fikk noe så merkelig som lyst til å bevege på meg... Begynte med ti minutter om dagen i rolig tempo på ergometersykkel. Passet på å ikke slite meg ut - målsetningen medtreningen var å holde på følelsen av at det var gøy og at "dette klarer jeg". Etterhvert ble det mer trening, først femten minutter om dagen, så tyve, så tre kvarter annenhver dag osv. Nå trener jeg tre ganger i uken på vinteren og fire på sommeren. For det meste trener jeg sykkel. Spinning når det ikke er vær til å sykle ute. Jeg spiser fortsatt ikke noe med sukker i - aldri uansett årsak - og stort sett bare brød uten hvetemel. Skal jeg bake noe til kaffen så baker jeg med fruktose og speltmel. Jeg leser ingen tabeller, følger ikke noe opplegg. Har bare lært meg hva slags mat jeg blir fort sulten av g hva slags mat jeg får søtsug av også styrer jeg unna de produktene, også passer jeg alltid på å spise nok mat. Tror kanskje jeg må ha hatt mangelsykdommer eller noe i den stilen da jeg var på det største, for da var jeg alltid så innmari sliten. Og det er jo ikke så rart helle - jeg var så opptatt med å spise det som ikke var bra for meg at jeg sjelden fikk i meg nok mat... En utfordring var når jeg var borte på besøk og folk kunne bli lei seg fordi jeg ikke ville smake en eneste liten bit på de lekre kakene de hadde laget. Men jeg var ærlig og sa fra - sorry, men jeg kan ikke. Jeg prøver å ikke dø av overvekt... De skjønte det da :-) Jeg leste kost i balanse av Fedon da jeg begynte og så at den filosofien passet bra for meg. Så tilpasset jeg de ideene han hadde til den maten jeg liker og simsalabim- 30 kilo vekk og formen er på topp. Til sommeren skal jeg sykle mitt første sykkelritt. - Jeg som ble fritatt i gym på skolen fordi jeg hatet å bevege på meg... 0 Siter
Gjest Valnøtt Skrevet 27. oktober 2005 Skrevet 27. oktober 2005 jeg også prøver, men sliter.. skal ned 15 kg. hvordan har du klart det? Hei Smrfeline. Se svaret til Albertine :-) 0 Siter
kati Skrevet 27. oktober 2005 Skrevet 27. oktober 2005 Utrolig bra! Gratuerer! Jeg har også hatt for mange kilo på kroppen, etter barnefødslene. Jeg har over lang tid tatt av 23 kg, og har nå 3 kg igjen til mitt første mål, det jeg veide FØR jeg ble gravid Kunne nok med fordel slanket meg enda 10 kg, men det er i såfall bonus. Jeg holder ikke på med noe Fedon-opplegg, men har enkelt og greit kuttet ut snop og godteri, kuttet ut kveldsen (spiser siste måltid, middagen, ca. kl. 17) også trener jeg selvfølgelig. Fungerer utmerket 0 Siter
Gjest togli Skrevet 27. oktober 2005 Skrevet 27. oktober 2005 Hei Albertine! Det var ikke så vanskelig - trikset lå i å lære hvordan jeg ikke ble så fysen på søtt hele tiden. Begynte med å erstatte alt sukker i kosten med fruktose. Alle sukkerholdige produkter ble kuttet helt ut. Etter en stund reduserte jeg brød, hvetemel, poteter og pasta. Gikk over til jasminris hvis jeg skulle ha ris. Så passet jeg på å spise fem ganger om dagen - ventet aldri til jeg ble sulten før jeg spiste. Var nøye med å få i meg proteiner til hvert måltid. Mellommåltid med frukt ble frukt pluss litt nøtter for eksempel. Etter et par måneder struttet jeg av energi. Og jeg som aldri har løftet en arm uten at det var helt nødvendig fikk noe så merkelig som lyst til å bevege på meg... Begynte med ti minutter om dagen i rolig tempo på ergometersykkel. Passet på å ikke slite meg ut - målsetningen medtreningen var å holde på følelsen av at det var gøy og at "dette klarer jeg". Etterhvert ble det mer trening, først femten minutter om dagen, så tyve, så tre kvarter annenhver dag osv. Nå trener jeg tre ganger i uken på vinteren og fire på sommeren. For det meste trener jeg sykkel. Spinning når det ikke er vær til å sykle ute. Jeg spiser fortsatt ikke noe med sukker i - aldri uansett årsak - og stort sett bare brød uten hvetemel. Skal jeg bake noe til kaffen så baker jeg med fruktose og speltmel. Jeg leser ingen tabeller, følger ikke noe opplegg. Har bare lært meg hva slags mat jeg blir fort sulten av g hva slags mat jeg får søtsug av også styrer jeg unna de produktene, også passer jeg alltid på å spise nok mat. Tror kanskje jeg må ha hatt mangelsykdommer eller noe i den stilen da jeg var på det største, for da var jeg alltid så innmari sliten. Og det er jo ikke så rart helle - jeg var så opptatt med å spise det som ikke var bra for meg at jeg sjelden fikk i meg nok mat... En utfordring var når jeg var borte på besøk og folk kunne bli lei seg fordi jeg ikke ville smake en eneste liten bit på de lekre kakene de hadde laget. Men jeg var ærlig og sa fra - sorry, men jeg kan ikke. Jeg prøver å ikke dø av overvekt... De skjønte det da :-) Jeg leste kost i balanse av Fedon da jeg begynte og så at den filosofien passet bra for meg. Så tilpasset jeg de ideene han hadde til den maten jeg liker og simsalabim- 30 kilo vekk og formen er på topp. Til sommeren skal jeg sykle mitt første sykkelritt. - Jeg som ble fritatt i gym på skolen fordi jeg hatet å bevege på meg... *enda mer imponert* 0 Siter
Gjest prust Skrevet 27. oktober 2005 Skrevet 27. oktober 2005 Imponerende! For første gang i mitt liv prøver jeg å slanke meg. Er ikke veldig stor i det hele tatt, men skulle ned 6 kilo fra september til mars. Nå, etter 1,5 måned, har jeg bare gått ned 1,5 kilo.... Trener tre ganger i uka, spiser meg aldri stappmett, spiser nesten ikke godteri i uka og drikker mye vann. Tenkte det skulle holde, jeg, når jeg "bare" skulle ned 6 kilo. Men det går seint. Motivasjonen min er en sydentur i mars, og da skal jeg ned på vekta jeg hadde før den siste graviditeten :-) 0 Siter
KaVa Skrevet 27. oktober 2005 Skrevet 27. oktober 2005 *Fanfare* Gratulerer Valnøtt! Det er en bragd du har grunn av å være stolt av! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.