møring Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Hei Har en gutt med en mild grad av ADD som skal forsøke ritalin. Lurer på hve doseringen er til å begynne med og hvor mange tabletter han må te iløpet av dagen samt hvor lenge en tablett virker. Lurer også på om det greier seg at han tar medisinen slik at han kun har virkningen av det på skolen da vi ikke har noe problem med han hjemme. Det stilles jo ikke slike krav til han hjemme som på skolen angående konsentrasjon. Ville vært fint om noen kunne skrevet litt om bivirkninger også da alt dette er nytt for oss. På forhånd takk! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/203778-dosering-av-ritalin/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest addmor Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Hei Har også en gutt som har mildt for for add. Han hadde utprøving av ritalin for noen månder siden. Vi ga ham tre ganger til dagen ca. hver 3. time. Vi prøvde flere doser, men fant til slutt ut at høyeste dose med 1,5 tabelett var det beste. Da hadde han gode overganger mellom medisineringen. Medisinen hjalp først og fremst gutten vår til å bli mindre stresset og mer avbalansert i forhold til andre barn. Han forteller også at alt er mye lettere nå. Det er lettere å komme i gang med aktiviteter og gjøre seg ferdig med oppgaver. Han har alltid vært veldig flink men brukt 3-4 timer på å få leksene gjort. Nå går alt på en time, og han ordner det selv (utrolig ville jeg sagt for 6 mnd siden!) Sønnen min har nå gått over til Conserta som virker på samme måte men som kun tas en gang i døgnet, virkningen er da i 10-12 timer. Det er bivirkninger. I begynnelsen hadde han problemer med å sove om kvelden, men det gikk over etter en uke. Den største bivirkningen er redusert matlyst. Han har ikke lyst på mat og spiser minst mulig, dette har resultert i vekttap. I tillegg får han litt vondt i magen av medisinen. Men sett i forhold til den gode virkningen på mange andre områder så synes jeg at bivirkningene er å leve med. Lykke til med utprøving og håper at dere får god hjelp av medisinen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/203778-dosering-av-ritalin/#findComment-1474705 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest en_i_oslo Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 Hei Har også en gutt som har mildt for for add. Han hadde utprøving av ritalin for noen månder siden. Vi ga ham tre ganger til dagen ca. hver 3. time. Vi prøvde flere doser, men fant til slutt ut at høyeste dose med 1,5 tabelett var det beste. Da hadde han gode overganger mellom medisineringen. Medisinen hjalp først og fremst gutten vår til å bli mindre stresset og mer avbalansert i forhold til andre barn. Han forteller også at alt er mye lettere nå. Det er lettere å komme i gang med aktiviteter og gjøre seg ferdig med oppgaver. Han har alltid vært veldig flink men brukt 3-4 timer på å få leksene gjort. Nå går alt på en time, og han ordner det selv (utrolig ville jeg sagt for 6 mnd siden!) Sønnen min har nå gått over til Conserta som virker på samme måte men som kun tas en gang i døgnet, virkningen er da i 10-12 timer. Det er bivirkninger. I begynnelsen hadde han problemer med å sove om kvelden, men det gikk over etter en uke. Den største bivirkningen er redusert matlyst. Han har ikke lyst på mat og spiser minst mulig, dette har resultert i vekttap. I tillegg får han litt vondt i magen av medisinen. Men sett i forhold til den gode virkningen på mange andre områder så synes jeg at bivirkningene er å leve med. Lykke til med utprøving og håper at dere får god hjelp av medisinen Hvilken dose med concerta bruker han nå? Hvor mye veier din sønn og hvor gammel er han? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/203778-dosering-av-ritalin/#findComment-1478181 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.