Gjest Fryktelig trist Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Beskrivelse:Gutt 10 år,adhd og utredes ang.asperger. Spiser veldig dårlig (24 kilo) Lang og ekstremt tynn og bleik,spiser ikke hos andre,kan gå på restaurant sammen med foreldre går ikke på do annet enn hjemme. Var på en restaurant for å avslutte en aktivitets sessong,det var laget langbord og alle nær som ham satte seg der. Han ville sitte i en krok der bare jeg og han satt (eget bord) vi så bort til de andre da men. Måtte kjøpe annen mat til ham enn det de andre hadde for han er meget "kresen". Etter at vi hadde spist så ble han med de andre og "surret"litt rundt omkring i restauranten. De andre spekulerer jo sånn på ham selv om de er informert om at han har adhd. Hvorfor gjør han sånn? Har han sosial angst kanskje? Ligger dette innenfor asperger/autisme kategorien? Noe vi kan gjøre for å få han ut av dette og ikke ha/få så sære vaner? Jeg ble etter kveldens episode meget bekymret og kommer til å ta kontakt med lege/habteam/bup i morgen. Det er fryktelig vondt å se sin sønn sånn på sidelinja og han gjør det til og med selv for de andre vil jo gjerne at han er med. Trenger gode råd og klapp på skulderen nå altså,føler jeg har feilet med å få gutten sosial. Sikkert mange av dere som vet hvem jeg er,likevel velger jeg å være anonym denne gang. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/203783-meget-bekymret-og-fortvilt-n%C3%A5-hva-er-det-som-skjer/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gladiol Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Skjønner så godt din fortvilelse og føler med deg. Det er vel ikke noe som er verre enn å se at barna ikke har det bra. Slik du beskriver gutten skal du ikke se bort ifra at denne atferden henger sammen med autisme/asperger. Ville purret på de som skal utrede for å prøve å få fortgang i saken. Synes også det høres bekymringsfullt ut med vekta. Kanskje du skal kontakte helsestasjon/lege som kan følge dette opp? Lykke til, håper ting blir bedre for dere etterhvert. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/203783-meget-bekymret-og-fortvilt-n%C3%A5-hva-er-det-som-skjer/#findComment-1457507 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tingeling113 Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 Sønnen min har nettopp blitt utredet for Asperger. Vet enda ikke om han får diagnosen, men mange av kjennetegnene på asperger passer med hans opptreden.Har lest masse om asperger da spørsmålet om denne diagnosen kom opp for flere år siden. Aspergere har ofte litt problemer med å toke andres sosiale atferd. De reagerer ofte negativt når mange ting skjer rundt dem også, eller om de blir utsatt for høye lyder. Ofte trekker folk med Asperger seg unna andre fordi disse sosiale situasjonene er slitsomme for dem. De kan også trekke seg unna fordi de har dårlig selvtillitt som følge av at de merker at de er andeledes enn andre. Går sønnen din på medisiner for ADHD? Min gikk på Rithalin og Conserta, men jeg tok han av disse da han ikke spiste, ikke sov, ble engstelig og var skremmende passiv. I stedet begynte jeg å gi sønnen min Eye-Q i sommer. Det er en fiskeolje som ble brukt i en studie i England for kort tid siden. Denne studien viste at mange av barna som tok disse fiskeoljene "mistet" diagnosen ADHD etter en tid. Siden da har det skjedd mange positive ting med sønnen min. Gutten som aldri turte gå på besøk til noen tar intiativet til å besøke andre rett som det er. Han kunne ikke være med på noen fritidsarrangementer før. De ble bare slitsomme, selv med rithalin. Nå er han med på to aktiviteter i uka, og liker det. Det har også blitt mindre konfliktsituasjoner på skolen. Jeg vet ikke om det er fiskeoljen, økte ressurser på skolen, naturlig modning eller en kombinasjon av disse som gjør at gutten min har forandret seg. Men jeg tror i allefall at denne fiskeoljen er verdt å prøve for flere. Desverre er den ganske dyr... Håper situasjonen bedrer seg for dere! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/203783-meget-bekymret-og-fortvilt-n%C3%A5-hva-er-det-som-skjer/#findComment-1498743 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.