Gå til innhold

Hvordan gi klær til andre land?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi var selv innvolvert i slike sendinger til Russland for noen år siden, men dessverre ble reglene (de russiske) endret etterhvert slik at det ble håpløst å få ting over, ellers skulle jeg gjerne tatt det med dit for deg. Der vet jeg ved selvsyn at det kommer til folk som virkelig trenger det.

Vi håper at det blir en oppmykning av tollreglene igjen med tiden slik at det igjen skal bli mulig å ta over klessendinger.

Men det er nok mange som driver med lignende hjelpearbeid i forhold til andre land hvor ikke myndighetene stikker så mange kjepper i hjulene.

En del kommuner har vennskapskommuner de hjelper, enkelte menigheter av ulike slag likeså. Så slike instanser kan være forsøket verdt å ta kontakt med for å høre om de vet om noe.

Annonse

Bor du Sunnmøre er det ikke mindre enn to klesinnsamlinger til Ukraina på gang.

Skal selv sende noen elsker med klær og en babybag med Philadelfia meningeheten på lørdag.

Bor nok litt for langt unna. Men jeg skal følge med i avisen om det er noe.

Er det ikke vel så bra å gi tøyet til f.eks. Fretex, som selger tøyet her og bruker pengene der de trengs? Det går jo ganske mye ressurser til å sende klærne kloden rundt også.

Ja, det er et godt poeng. Dessverre er det ikke Fretex lenger her i byen :-(

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...