Gå til innhold

Pskolog og adopsjonsverdig?

Anbefalte innlegg

Gjest tudiluen

Pga at jeg ikke kan bære frem egne barn har jeg lenge tenkt at det kunne vært fint å gå i samtaleterapi for å bearbeide sorg, egen identitet, rolle overfor kjæreste etc.

Men lurer på om det å gå i terapi kan virke negativt i en eventuell adopsjonssøknad senere? Er det noen som har noen erfaringer her? Tenker at i Norge er vi kommet langt i forhold til at det er positiv ting å ta tak i sjelearbeid og at det egentlig handler om personlig utvikling. Men frykter at andre land kan ha andre holdninger, eventuelt også kanskje enkelte saksbehandlere i Norge.

Er kanskje hysterisk redd for alt som kan forhindre en framtidig adopsjon, men vil bare forhøre meg litt da.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/203843-pskolog-og-adopsjonsverdig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kina søker :))))@

Jeg er i samme situasjon.Avsluttet min behandling hos psykologen i forrige uke, og venter besøk av barnevernet i januar 2006.Har fått psykologen min til å skrive en rapport som ligger klar når barnevernet sikkert spør om en slik.Jeg kan ikke tenke meg at vi i 2005 skal se på det som noe negativt at folk tar tak i sjelelige problemer og ordner opp i det.Viser ikke det mot og styrke?Og er det noe en adopsjonsprosess trenger så er det nettop det:)

Lykke til.

Gjest sunda som søker fra Kina

Jeg er i samme situasjon.Avsluttet min behandling hos psykologen i forrige uke, og venter besøk av barnevernet i januar 2006.Har fått psykologen min til å skrive en rapport som ligger klar når barnevernet sikkert spør om en slik.Jeg kan ikke tenke meg at vi i 2005 skal se på det som noe negativt at folk tar tak i sjelelige problemer og ordner opp i det.Viser ikke det mot og styrke?Og er det noe en adopsjonsprosess trenger så er det nettop det:)

Lykke til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...