Gå til innhold

Sosial kontakt

Anbefalte innlegg

ckone1365380301

Hei, jeg er en gutt på 22 år. Er student for øyeblikket. Det er et problem som har plaget meg i mange år nå. Nemlig sosial kontakt. Problemet mitt er at jeg distanserer meg fra andre mennesker. Når jeg treffer nye mennesker f.eks på ny jobb, på skolen eller på fester etc. Jeg er veldig redd for nye bekjentskaper. Jeg kan nevne et eksempel: Da jeg var i militæret, var befal. Hadde jeg et pliktår der jeg måtte jobbe på en uteavdeling. Problemet da var at jeg kom til et nytt sted og var livredd for kontakt med andre medbefal, jeg distanserte meg fra dem, takket nei til invitasjoner til fest osv. Dette resulterte i at jeg for det meste trakk meg tilbake et helt år, og var alene mesteparten av tiden. Noe som medførte ensomhet og jeg ble bare mer og mer deprimert. Jeg har distansert meg fra mennesker siden jeg var rundt 14-15 år. Kan vel også ta med at jeg aldri har hatt et langvarig forhold, kjæreste, så lenge jeg har levd. Finnes det noe slags diagnose på dette problemet jeg stiller her?Hilsen ulv

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/203848-sosial-kontakt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...