Gå til innhold

Tips til lage-selv-julegave!

Anbefalte innlegg

Gjest Frustrert frue

Ser tråden allerede er oppe...

Det er jo igrunn på tide å begynne å lage snart!

I fjor kjøpte jeg masse glassboller og vaser på IKEA, fikk de til 5,- pr stk.

Så satte vi oss ned å lagde masse fint i glassmaling.

Noen julemotiver og noen blomster, bier og typiske sommermotiver og vi satt de på! De ble kjempefine... Og vi har fått masse skryt av de.

Jeg lagde en til meg selv og jeg, med masse røde hjerter på, den er kjempesøt:o)

Og husk å signere den ved å skrive navn og årstall med sort glassmaling og klistre på nederst på vasen, det er veldig viktig, da blir det skikklig proft:o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/203860-tips-til-lage-selv-julegave/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mener du sånn vindusmaling? Glassmaling er jo til å male på glass med pensel. vi har gjort det på syltetøyglass og pytta hjemmelaga godteri oppi (skrev årstall og navn under). Ellers er et godt tips å kjøpe blanke telysestaker på Ikea og surre perler på en tynn ståltråd, så tar man tråden og surrer rundt lysestaken.

Gjest Frustrert frue

Så flott julegavetips da:-) Bare lurte litt på det med denne glassmalinga. Hvordan festes den på glasset? Med spesielt lim eller..? Og holder det i tilfelle man lager bruksting som blir mye vasket?

Klør litt i fingrene etter å sette i gang jeg nå...

Jeg mener vindusmaling, ikke glassmaling:o)

Vindusmaling er slik at du først lager de på ett plastark, de tørker til dagen etter og så tar man de av og bare setter de på glasset:o) Trenger ikke lim eller noe å feste med...

Har vasket bollene og vasene mange ganger og det sitter like dønn! Men har vasket de for hånd da!

De blir skikklig fine...

Jeg mener vindusmaling, ikke glassmaling:o)

Vindusmaling er slik at du først lager de på ett plastark, de tørker til dagen etter og så tar man de av og bare setter de på glasset:o) Trenger ikke lim eller noe å feste med...

Har vasket bollene og vasene mange ganger og det sitter like dønn! Men har vasket de for hånd da!

De blir skikklig fine...

Nå forstår jeg:-)

Vi har brukt glassmaling og malt direkte på glass til t-lys. Brukt svamp og pensel. Kjempeflott det også.

Annonse

margerita1365380476

Vi lager decoupage. Det er kjempefint og enkelt.

Man kjøper lerret som man maler f.eks grønn bakgrunn på. Deretter klipper man ut blomster fra servietter som man limer på med en spesiell decoupage-lakk. Det ser nesten ut som man har malt blomstene selv. Kjempefine julegaver.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...