Gå til innhold

Hva mener de egentlig her?

Anbefalte innlegg

Gjest Masahiro

Jeg er sikkert ikke så kjapp - men jeg skjønner ærlig talt ikke hva konklusjonen ble ang ungenes påkledning! Har alltid trodd at ull innerst var bra? har kledd ungene omtrent som følger:

Ull undertøy (stilongs+trøye), strikket ullgenser (passe tykk), strikket ullbukse (passe tykk), vinterdress med eller uten for ettersom hva gradestokken viser. I tillegg lue,hals og votter, evt. ullsokker i støvlene.

Er jeg helt på viddene?????

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/203934-hva-mener-de-egentlig-her/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og hva mener de med dette??? Bomull er ikke bra, men det høres ut som ull ikke er bra heller. Og på høyre side står det om alle de fine egenskapene til ull.

Sorry - forstår ikke helt hva som er riktig å gjøre i følge ekspertene!

Denne delen stussen jeg over:

- Barnas innetøy må også fungere som undertøy når de er ute i kulden. Den største synden mot varme barn i dag er bomull. Dongeribukser og collegegensere over ullundertøy er nærmest en garanti for kalde og våte barn, sier tekstilforskeren fra SIFO

Annonse

Og hva mener de med dette??? Bomull er ikke bra, men det høres ut som ull ikke er bra heller. Og på høyre side står det om alle de fine egenskapene til ull.

- Barnas innetøy må også fungere som undertøy når de er ute i kulden. Den største synden mot varme barn i dag er bomull. Dongeribukser og collegegensere over ullundertøy er nærmest en garanti for kalde og våte barn, sier tekstilforskeren fra SIFO

Det er jo det de sier.

Man skal bruke ull - ikke dongeribukser og collegegensere.

Gjest Masahiro

Ja, jeg ble skikkelig forvirret - særlig av det siste du siterte! Min skolegutt har i flere uker hatt ullundertøy under vanlig genser og olabukse. Trodde jeg gjorde noe lurt der, men....? Uff, disse "ekspertene"..... ;o)

Gjest Masahiro

Det er bomullen som er problemet. Den holder på fuktigheten, og blir kald når den er våt.

Ja, der er jeg helt med!! Men sier han ikke det stikk motsatte i denne setningen, da? "Dongeribukser og collegegensere over ullundertøy er nærmest en garanti for kalde og våte barn, sier tekstilforskeren fra SIFO "??? Eller leser jeg den helt feil??

Ja, der er jeg helt med!! Men sier han ikke det stikk motsatte i denne setningen, da? "Dongeribukser og collegegensere over ullundertøy er nærmest en garanti for kalde og våte barn, sier tekstilforskeren fra SIFO "??? Eller leser jeg den helt feil??

Hvis man ser det i sammenheng med resten av artikkelen, pluss den andre artikkelen om det samme, så leser jeg at han mener bomullstøyet er problemet, ikke ullundertøyet.

Annonse

Kanskje det er en bom, at de har glemt "bom" i "bomull" og "bomull" uten "bom" blir jo ull, og da blir det tull!

Nei og nei.

Gjest kalendria

Du har vel fulgt oppskriften, ser det ut til.

Men jeg sliter litt likevel, en ting er jo hva ungene har på seg når de er ute. Men jeg tar ikke på dem ull fra innerst til ytterst når de sendes i barnehagen. De er jo mest inne i starten, og ungene mine ville i alle fall "kveles" med ull overalt.

Er det meningen at barnehagen skal sørge for skift fra innerst til ytterst, da? Forventer dere det av deres barnehager, og blir det fulgt opp?

Tror ikke det ville gått hos oss.

Poenget er at collegegenser og dongeribukse er av bomull... altså skal de helst ikke ha på vanlig tøy i det hele tatt når det er kaldt. Bare ull fra innerst til ytterst. Evt andre typer tec klær.

Vi bor på vestlandet og har ingen problemer med for mye minusgrader akkurat så jeg kommer til å kle ungene som før. Vanligvis uten ullundertøy de blir for varme. Som regel så holder det med vanlig strømpebuks/stilongs, og lang trøye under Reimatec dressen. De er aldri kalde.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...