Gå til innhold

Anbefalte innlegg

hare1365380455
Skrevet

Jeg vet ikke, men jeg varmet i vannbad de få gangene jeg brukte flaske.

Skrevet

Nei, men man må være veldig forsiktig. Dersom du fullpumper ville jeg ikke brukt microen, da den kan ødelegge et par stoffer i morsmelka. Men en gang innimellom og morsmelkerstatning kan du godt varme i microen.

Men bare ta 5-7 sekunder av gangen, rist, kjenn.

Skrevet

Nei, men man må være veldig forsiktig. Dersom du fullpumper ville jeg ikke brukt microen, da den kan ødelegge et par stoffer i morsmelka. Men en gang innimellom og morsmelkerstatning kan du godt varme i microen.

Men bare ta 5-7 sekunder av gangen, rist, kjenn.

jeg ammer ikke, bare erstatnine jeg gir

Skrevet

Kjør på i microen. Men som sagt, uten smokk og rist før du kjenner. Microen varmer opp ujevnt, så noen ganger kan en del av melka være glovarm mens en annen del kjennes grei ut, så det må blandes og fordeles.

Skrevet

Det eneste som kan være skummelt med det, er at varmen på melka blir ujevn. Men hvis du rister godt og kjenner at den er passe varm når du drypper litt på innsiden av underarmen, så er det helt greit!

Skrevet

Kjør på i microen. Men som sagt, uten smokk og rist før du kjenner. Microen varmer opp ujevnt, så noen ganger kan en del av melka være glovarm mens en annen del kjennes grei ut, så det må blandes og fordeles.

Selv om du rister, kan deler av melka forbli glovarm. Jeg hadde ikke satset på mikroen.

Skrevet

Om barnet ditt vanligvis ikke får brystmelk, hvorfor varmer du melka? Vi gir barnet vårt litt kald/romtemperert melk, og det går helt fint. Oppvarming er helt unødvendig om babyen ikke er vant til melk servert ved 37 grader.

Skrevet

Selv om du rister, kan deler av melka forbli glovarm. Jeg hadde ikke satset på mikroen.

har jo gått bra hittil da

Skrevet

Om barnet ditt vanligvis ikke får brystmelk, hvorfor varmer du melka? Vi gir barnet vårt litt kald/romtemperert melk, og det går helt fint. Oppvarming er helt unødvendig om babyen ikke er vant til melk servert ved 37 grader.

Det gjorde jeg også etterhvert når jeg hadde begynt med flaske. Greit å slippe å være i nærheten av en micro alltid.

Skrevet

Hvis det fungerer for deg, så gjør du det. Selv hadde jeg funnet det litt risikabelt.

Skrevet

Det gjorde jeg også etterhvert når jeg hadde begynt med flaske. Greit å slippe å være i nærheten av en micro alltid.

Ja. Heldigvis hadde vi lest at det er en god idè å servere babyen kald/romtemperert melk. Det forhindrer også bakterievekst i morsmelkerstatning.

Stakkars sønnen min vet ikke at melk kan serveres varm, han ;)

Skrevet

Ja. Heldigvis hadde vi lest at det er en god idè å servere babyen kald/romtemperert melk. Det forhindrer også bakterievekst i morsmelkerstatning.

Stakkars sønnen min vet ikke at melk kan serveres varm, han ;)

Samme her :-)

Men jeg har av og til fått sånne "hva slags dårlig mor er du"-blikk når jeg har fortalt at datteren min foretrekker melken kald...

Skrevet

Samme her :-)

Men jeg har av og til fått sånne "hva slags dårlig mor er du"-blikk når jeg har fortalt at datteren min foretrekker melken kald...

Hehe, jeg også. Ikke bry deg om det, bare uvitenhet :)

Gjest veslekari
Skrevet

Forferdelig dårlig argument

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...