Gå til innhold

Slanking meg her og slanking meg der

Anbefalte innlegg

Nei, det er ikke basic! Man kan godt være sunn og overvektig, og usunn og tynn. Folk er forskjellige, vettu (eller: Det vet du tydeligvis ikke)

hehe.. NEI, er man tykk så er man jo ikke sunn kjære deg, man blir ikke tykk av å spise og leve sunt.

Man kan kanksje virke sunn i det at man ikke ser direkte sykelig ut, men man er ikke sunn. Frisk jo, men ikke sunn.

Fortsetter under...

• Svar 65
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• KaVa

10

• Goliath

10

• egilsdatter

8

• pip

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Det forandrer ikke det faktum at overvekt ikke er noe pent...

Hei

Ikke nødvendigvis syk,men kan være litt sliten pga.feil og mangelfullt kosthold og ingen fysisk aktivitet. Dette kan spille inn på vedkommendes trivsel, som igjen kan gi et mer negativt visuellt bilde av han /hun. Kan hende jeg var usakelig,men hva vi ser på som pent er veldig individuellt.

Hei

Ikke nødvendigvis syk,men kan være litt sliten pga.feil og mangelfullt kosthold og ingen fysisk aktivitet. Dette kan spille inn på vedkommendes trivsel, som igjen kan gi et mer negativt visuellt bilde av han /hun. Kan hende jeg var usakelig,men hva vi ser på som pent er veldig individuellt.

Jeg prøvde å få fram at sunne mennesker ser bedre ut enn usunne og feite. Da er det rimelig uskalig å dra inn at en syk person som er slank ser dårligere ut enn en feit. Men er vel ikke så mange argumenter du har...

Jeg prøvde å få fram at sunne mennesker ser bedre ut enn usunne og feite. Da er det rimelig uskalig å dra inn at en syk person som er slank ser dårligere ut enn en feit. Men er vel ikke så mange argumenter du har...

Hei

Der er vi enige at feite og usunne mennesker ikke har utseende med seg. I det legger jeg helsefarlig overvekt, ikke 5kg formye. Som f.eks at en kvinne på 168cm veier 66 kg, mener jeg er helt greit om hun er i fysisk aktivitet og spiser relativt sunnt.

Annonse

Hei

Der er vi enige at feite og usunne mennesker ikke har utseende med seg. I det legger jeg helsefarlig overvekt, ikke 5kg formye. Som f.eks at en kvinne på 168cm veier 66 kg, mener jeg er helt greit om hun er i fysisk aktivitet og spiser relativt sunnt.

Om ei med den høyden og vekten ser bra ut kommer ann på benbygging da. Er den spinkel ser hun nok litt lubben.

hehe.. NEI, er man tykk så er man jo ikke sunn kjære deg, man blir ikke tykk av å spise og leve sunt.

Man kan kanksje virke sunn i det at man ikke ser direkte sykelig ut, men man er ikke sunn. Frisk jo, men ikke sunn.

Men kjære deg, du skiller jo ikke mellom det å være sykelig overvektig og å være lubben. Slik som du argumenterer, høres det ut som om det er ett fett (no pun intended) om man er 10 kilo overvektig eller om man er 40 kilo overvektig. Ja, det å være klinisk fet ER ikke bra for helsa, på ingen måte. Men å ha noen kilo for mye (5-10 kilo f.eks) er ikke usunt! (kommer selvsagt an på alder og høyde: En femåring som er ti kilo for mye, kan nok være helseskadelig overvektig, men jeg snakker om voksne her).

Les artikkelen: http://www.aftenposten.no/helse/article1128538.ece?service=print

Men jeg innser at du har _meget_ snevre tanker om sunnhet og vekt, og innser at vi aldri kan komme til å enes. Derfor sluter jeg diskusjonen her.

Hvis man er sunn så blir man neppe lubben da. Det er basic da.

Da er det noe i veien med basicen din.

Ta en titt på f.eks en del aerobic instruktører. Mange av de er faktisk smålubne samtidig som jeg antar at de er både bedre trent og sunnere enn deg:-)

Men kjære deg, du skiller jo ikke mellom det å være sykelig overvektig og å være lubben. Slik som du argumenterer, høres det ut som om det er ett fett (no pun intended) om man er 10 kilo overvektig eller om man er 40 kilo overvektig. Ja, det å være klinisk fet ER ikke bra for helsa, på ingen måte. Men å ha noen kilo for mye (5-10 kilo f.eks) er ikke usunt! (kommer selvsagt an på alder og høyde: En femåring som er ti kilo for mye, kan nok være helseskadelig overvektig, men jeg snakker om voksne her).

Les artikkelen: http://www.aftenposten.no/helse/article1128538.ece?service=print

Men jeg innser at du har _meget_ snevre tanker om sunnhet og vekt, og innser at vi aldri kan komme til å enes. Derfor sluter jeg diskusjonen her.

Det tror jeg du gjør lurt i:-)

Det er så man kan misstenke vedkommende for å være et av våre "kjære" troll....

Annonse

Ta en titt på f.eks en del aerobic instruktører. Mange av de er faktisk smålubne samtidig som jeg antar at de er både bedre trent og sunnere enn deg:-)

Enig!

Jeg har trent bodypump under Linda fra slankekrigen ( http://www.tvnorge.no/programmer/slankekrigen ). Hun var instruktør på spinningtime rett i forkant av disse timene. Og løftet vekter som jeg bare kunne drømme om å løfte selv - megasprek!

... men ganske langt fra idealet om slank, ja...

Husker jeg lurte på om jeg skulle synes det var inspirerende at man kunne være så stor og så sprek, eller om det burde være demotiverende at hun trente så mye og fremdeles var så diger...

Uansett, hun var et veldig godt eksempel på en overvektig person som samtidig var i kanongod form - mye bedre enn mange slanke mennesker.

Det tror jeg du gjør lurt i:-)

Det er så man kan misstenke vedkommende for å være et av våre "kjære" troll....

Det er nok det ;)

Har fulgt med på sidelinjen en stund nå og ser guffa i iallefall to tråder...

så mærra er nok ute og traver igjen.

*ler*

Enig!

Jeg har trent bodypump under Linda fra slankekrigen ( http://www.tvnorge.no/programmer/slankekrigen ). Hun var instruktør på spinningtime rett i forkant av disse timene. Og løftet vekter som jeg bare kunne drømme om å løfte selv - megasprek!

... men ganske langt fra idealet om slank, ja...

Husker jeg lurte på om jeg skulle synes det var inspirerende at man kunne være så stor og så sprek, eller om det burde være demotiverende at hun trente så mye og fremdeles var så diger...

Uansett, hun var et veldig godt eksempel på en overvektig person som samtidig var i kanongod form - mye bedre enn mange slanke mennesker.

Har selv sett (og kjenner flere) slike instruktører.

Som regel spiser de sunn god kost og trener mer enn de fleste, men av en eller annen grunn så forsvinner ikke alt fettet av den grunn. For å få til det så ville de måtte gå på en eller annen form for slankediett - og DET ville ikke vært sunt så mye som de trener.

Og det positive med det er at de alle sammen trives med den kroppen de har - og bra ser de ut også :-)

Da tror jeg vi har ulikt syn på når man er lubben

Da tror jeg vi har ulikt syn på når man er lubben

Det er jo også et spørsmål om definisjoner, så det kan godt være.

Jeg deler det litt enkelt i fire faser vedrørende vekt over idealvekten.

Lubben eller lett overvektig(noen kilo for mye), overvektig (da begynner man å føle de ekstra kiloene på ulike uheldige måter og det kan virke fysisk begrensende for en del aktiviteter), kraftig overvektig (da kan det få helseskadelige følger) og skadelig overvektig (da har det fått helseskadelige følger).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...