Gå til innhold

Derfor ble det Reima:o)

Anbefalte innlegg

Det er litt spesielt med dolmødrene når det gjelder klær.

Det har bare blitt sånn og neimen om jeg tror at alle de som sier det her på dol kjøper reimadress/trolldress.

Merkelig ting å tro...

Uansett, jeg jobber i barnehage og ser mange Reima-dresser. De er veldig bra, etter min mening. Særlig for barna på småbarns-avdelingen. Vi ser at barn med lette, varme klær er mye mer fornøyd ute. De med tyngre påkledning, som blir kalde, våte eller svette, er i dårlig humør etter knapt ti minutter.

Fortsetter under...

• Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mumitrollet

8

• Patsi

6

• tigger

4

• Dorthe

3

Mest aktive i denne tråden

Merkelig ting å tro...

Uansett, jeg jobber i barnehage og ser mange Reima-dresser. De er veldig bra, etter min mening. Særlig for barna på småbarns-avdelingen. Vi ser at barn med lette, varme klær er mye mer fornøyd ute. De med tyngre påkledning, som blir kalde, våte eller svette, er i dårlig humør etter knapt ti minutter.

Sprøyt fra ende til annen.

Da må du jo kjøpe en altfor stor dress, hvis de skal vare i to sesonger - ungene vokser jo kjempefort i den alderen.

Dessuten, halvparten av 1300 er jo som kjent 650, og jeg synes det også er litt i heftigste laget for en vinterdress.

De er så lette og myke at de kan brukes lenge. Min datter på to har brukt trolldressen sin siden hun var under året, og den er i str 92. Den er enda god i størrelsen, og hun kan bruke den hele denne vinteren også. Hun kan også bruke selebukse reimatec str 104. Så disse dressene blir faktisk billigere i bruk enn prislappen tilsier. Men det er sikkert billigere med de billigste, og bytte dem ofte.

Men min erfaring er i alle fall at det er svært vikig med lette dresser for de minste. Det er tungt med ullklær, tunge støvler _og_ en stor tung dress på toppen. Barna mine er glade i å bevege seg, også ute, og jeg tror det (også) er takket være disse dressene. Når barna er i skolealder, er jeg mer usikker på nytten av så dyre dresser. De slites mer, og barna klarer fint å bevege seg med tyngre dresser. Men med sne på bakken, tåler en reimatec mer enn på asfaltvinter. Troll er solide dresser, men plundrete å få på. (Nok et "reklame"innlegg, altså)

Mvh

Hvordan i all verden kan karakteriesere observasjoner fra en som jobber i barnehage som "sprøyt"?

Fordi jeg selv jobber med barn i dress og at det ikke finnes en eneste med troll og reima dress på jobben og de fryser ikke og leker som bare det sånn er det med den saken :)

Gjest Flystripa

Merke patsi det er bare merket.

De dressene kan jo ikke engang inn i tørkeskap noe som er helt uhørt.

Har jobbet med barn i flere år og har kun sett 1 reima dress!

Det er nok bare dolmødre som bruker reima eller bløffer om det-hvem vet!?

"Merke patsi det er bare merket."

Det er nok ikke bare merket, nei. Det er kvalitet også. Men det koster litt ekstra, ja.

Men sånn er det med det meste. Det er forskjell på Audi og Skoda også :)

Jeg har vært heldig og fått kjøpt Reimadresser for 350,- Da velger jeg heller kvalitet på tilbud, enn f.eks klumpete bevernylondresser som suger vann som en svamp. Jeg hater beverdresser.

Men jeg hadde aldri betalt fullpris for Reimadresser - det er for dyrt, synes jeg.

Annonse

Fordi jeg selv jobber med barn i dress og at det ikke finnes en eneste med troll og reima dress på jobben og de fryser ikke og leker som bare det sånn er det med den saken :)

Men kan du av den grunn karakterisere "Glimtippers" observasjoner som "sprøyt"?

Jeg kjenner ikke deg, men jeg syns å huske fra en annen tråd at du jobber i SFO? Da er det jo større barn det er snakk om, og det er ikke sikkert at man trenger stille samme krav til egenskaper på dress når barna har blitt så store i forhold til de som er helt små.

MVH

Og hvilken alder er de barna du jobber med?

Jeg snakker ut i fra mine erfaringer. For småbarn mellom ett og to år, spesielt, er det veldig viktig å kunne bevege seg lett og forbli tørr. De synes allerede det er vanskeligere å bevege seg ute enn inne, pluss at de sitter mye både på snø og våt bakke. De har derfor helt andre behov en femåringer.

Merk deg at jeg ikke sa at Reima er det eneste som kan fungere. Bare at det er bra fordi den har de rette egenskapene. Om noen finner en lett dress som holder barna varme og tørre, til 300 kroner; kjempeflott.

Hei!

Synes det høres litt rart ut at et skolebarn synes troll-dressen er vanskelig å ta på seg.

Har barn i barnehagen ned i 3 1/2-års alderen som lett får den på...

Hos oss bruker vi å ta ut ullforet. Barnet tar først på ulldress så overtrekksdressen.

Dette må de vel uansett gjøre med reimatec, for de er det jo ikke tykt for i, og det krever separat ulltøy.

Har vært fornøyd med troll i mange år, og synes ikke prisen kan sammenliknes med reima pga. at trolldressen er inkl. varm ulldress.

Hver sin smak selvfølgelig, men følte jeg måtte komme med min erfaring her.

Merke patsi det er bare merket.

De dressene kan jo ikke engang inn i tørkeskap noe som er helt uhørt.

Har jobbet med barn i flere år og har kun sett 1 reima dress!

Det er nok bare dolmødre som bruker reima eller bløffer om det-hvem vet!?

I barnehagen der jeg jobber ( for 5. året) har over en 3. del av barna reima, eller dresser i den prisklassen.

Det er nok ikke bare merkejag, men det at dressene tåler vann, og samtidig er lette i vekt.

For barn under 2 år som har problemer med å bevege seg i mye klær er de supre!

Synes det er litt rart at noen reagerer på hva andre bruker av penger på utstyr...

Noen har jo mer enn nok av penger, og det er jo helt uvesentlig for oss andre å mene noe om de blir brukt på klær, utstyr, båt eller ferier????

Sjalusi kanskje?

Jeg har kjøpt dresser på SparKjøp o.l. og jeg vet også at barna er varme og tørre. De har heller ingen problemer med å bevege seg.

Gi meg en ordentlig god grunn til å bruke 1000 kroner ekstra på dress!

Jeg kan ikke gi DEG en god grunn til å kjøpe så dyr dress. Jeg vet ingen ting om din økonomi... Kanskje ville det vært dumt av deg å bruke så mye på en dress.

Men jeg kan gi deg en god grunn til at andre gjør det:

Noen har mye penger, og bruker det på det de vil. Ikke alle trenger å lure på hva ting koster.

Noen ser ikke på prisen på mat,fordi de ikke trenger det. Kanskje de ender opp med noe dyrt, selv om de billlige variantene var like gode.

Noen kjøper dyr bil andre billig bil. Kanskje ikke bare på grunn av kvaliteten, men fordi de liker den dyre best. Smak og behag. Og hvis man har råd til det er det jo ikke noe i veien for det?

Jeg forstår ikke hvorfor noen henger seg opp i hva andre bruker pengene sine på!?!

De klager jo ikke?

De stiller vel ikke spørsmål om hva du kjøper?

"Merke patsi det er bare merket."

Det er nok ikke bare merket, nei. Det er kvalitet også. Men det koster litt ekstra, ja.

Men sånn er det med det meste. Det er forskjell på Audi og Skoda også :)

Jeg har vært heldig og fått kjøpt Reimadresser for 350,- Da velger jeg heller kvalitet på tilbud, enn f.eks klumpete bevernylondresser som suger vann som en svamp. Jeg hater beverdresser.

Men jeg hadde aldri betalt fullpris for Reimadresser - det er for dyrt, synes jeg.

Er de så billige så er det jo ikke så ulogisk at man velger den.

Men jeg synes det er merkelig at her på dol så er det så mye reima og alle har sett mange i reimadress osv å så jeg som jobber med barn har aldri sett noe reimadress (bare en gang)!

Annonse

Jeg kjenner ikke deg, men jeg syns å huske fra en annen tråd at du jobber i SFO? Da er det jo større barn det er snakk om, og det er ikke sikkert at man trenger stille samme krav til egenskaper på dress når barna har blitt så store i forhold til de som er helt små.

MVH

Jobbet i barnehage også og der har jeg sett en av 35 med reimadress!

Må bare si at dette barnet var i fullt vigør mens de andre sto og hakket tenner!

Jeg fatter ikke at folk gidder å bruke så mye penger på dresser som bare passer i ett års tid, når man får kjøpt gode dresser til 2-300 på SparKjøp o.l.

Hva _er_ det med disse dressene som er så mye bedre enn andre egentlig, eller er det bare merkestatus det går på?

Jeg har også hørt til dem som har syntes det var noe stort tull å kjøpe dresser til over 1000 kroner til ungene. Forandret delvis mening da vi fant en slik dyr dress til halv pris, og oppdaget hvor mye lettere og mindre klumpete den var, selv om den var like varm. Jeg synes ikke den er så mye mer slitesterk, riktignok, men at den gir bedre komfort og bevegelsesfrihet for ungene er jeg sikker på.

Vi har ikke så dårlig råd, så vi kommer nok til å kjøpe Troll eller Reima-dresser til ungene fremover så lenge de trenger dresser, men egentlig er det viktigst når ungene er små, synes jeg.

Og EGENTLIG har ungene det like bra i en billig dress fra Cubus. Eldstemann er ikke blitt verken lykkerligere eller varmere av Reima-dressen sin, og har det ikke mer morsomt ute heller, tror jeg :)

Min konklusjon: Reima- og Trolldressene er bedre fordi de er lettere og gir større bevegelsesfrihet. Men jeg tror egentlig ikke at ungene merker det noe særlig, i alle fall ikke når de er blitt 5-6 år. Så det er nok mest for min egen del at vi har forlatt billig-dressene. Synd, men sant...

I barnehagen der jeg jobber ( for 5. året) har over en 3. del av barna reima, eller dresser i den prisklassen.

Det er nok ikke bare merkejag, men det at dressene tåler vann, og samtidig er lette i vekt.

For barn under 2 år som har problemer med å bevege seg i mye klær er de supre!

Synes det er litt rart at noen reagerer på hva andre bruker av penger på utstyr...

Noen har jo mer enn nok av penger, og det er jo helt uvesentlig for oss andre å mene noe om de blir brukt på klær, utstyr, båt eller ferier????

Sjalusi kanskje?

Nei sjalusi tror jeg ikke det er,det bare provoserer litt at disse reimadressene blir skrytt opp i sky hver eneste sesong her på dol akkurat som det er for å provosere.

Samtidig er det merkelig at de som ikke kjøper reimadresser ikke har sett barn i reimadresser,mens folk som kjøper de også ser mange som har reimadress.

Er det kanskje for at dere med interesse for reima gransker litt mer og så skal vise frem for andre og tilegne dere status?

Venter meg pepper nå men pytt pytt.

Jeg har også hørt til dem som har syntes det var noe stort tull å kjøpe dresser til over 1000 kroner til ungene. Forandret delvis mening da vi fant en slik dyr dress til halv pris, og oppdaget hvor mye lettere og mindre klumpete den var, selv om den var like varm. Jeg synes ikke den er så mye mer slitesterk, riktignok, men at den gir bedre komfort og bevegelsesfrihet for ungene er jeg sikker på.

Vi har ikke så dårlig råd, så vi kommer nok til å kjøpe Troll eller Reima-dresser til ungene fremover så lenge de trenger dresser, men egentlig er det viktigst når ungene er små, synes jeg.

Og EGENTLIG har ungene det like bra i en billig dress fra Cubus. Eldstemann er ikke blitt verken lykkerligere eller varmere av Reima-dressen sin, og har det ikke mer morsomt ute heller, tror jeg :)

Min konklusjon: Reima- og Trolldressene er bedre fordi de er lettere og gir større bevegelsesfrihet. Men jeg tror egentlig ikke at ungene merker det noe særlig, i alle fall ikke når de er blitt 5-6 år. Så det er nok mest for min egen del at vi har forlatt billig-dressene. Synd, men sant...

"Så det er nok mest for min egen del at vi har forlatt billig-dressene. Synd, men sant..."

Der sa du det!

Mange dolere kjøper reima for å tilegne seg status..

Her på dol er det ingen som ser disse dyre reimadressene deres og for alt vi vet så kan halvparten være oppdiktet.

Er de så billige så er det jo ikke så ulogisk at man velger den.

Men jeg synes det er merkelig at her på dol så er det så mye reima og alle har sett mange i reimadress osv å så jeg som jobber med barn har aldri sett noe reimadress (bare en gang)!

Hihi, den dagen du ser en Reimadress så vet du at mora er en doler :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...