Gå til innhold

Derfor ble det Reima:o)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bra navn :o)

De har ikke begynt med nøstebarn enda da, bare vært noen få innlegg om det.

Nei det har de glemt litt i år.

Men sorel og kamik derimot *lol*

Videoannonse
Annonse
  • Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mumitrollet

8

• Patsi

6

• tigger

4

• Dorthe

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Nei det har de glemt litt i år.

Men sorel og kamik derimot *lol*

Ojoj, det har jeg glemt. Jeg har ikke engang sett slike i skobutikkene jeg.

Skrevet

"Så det er nok mest for min egen del at vi har forlatt billig-dressene. Synd, men sant..."

Der sa du det!

Mange dolere kjøper reima for å tilegne seg status..

Her på dol er det ingen som ser disse dyre reimadressene deres og for alt vi vet så kan halvparten være oppdiktet.

Nja, jeg tror faktisk at status ikke er hovedårsaken til at jeg kjøper Reima/Troll nå. Har mer med at jeg får dårlig samvittighet over å ikke kjøpe "det beste" til ungene å gjøre, selv om de ikke bryr seg videre, når jeg faktisk tror dressene er lettere å bevege seg i. Og egentlig er det jo ganske tåpelig å tenke sånn... Jeg hadde aldri reima-dress eller noe som lignet, og klarte meg helt fint. Og eldstemann har som sagt vært helt fornøyd i Cubus-dressene sine.

Men det er nok noen dol-mammaer i vår barnehage, for det er en god del reima og troll-dresser der (ca halvparten).

Men kamik og sorel(?) eller hva det het.... hva er det? Sko? Alt jeg ikke klarer å få med meg... :)

Skrevet

Jeg vet ikke hvor mange dresser det ble til sammen på mine.

Alle var bra - strikk i livet, rundt håndleddene og nede i bena, gode løsninger i hals, hetter som satt, glidelåser med borrelås utenpå, gummi der gummien skal være, vanntette, varme og gode fõr som hvis man skulle ønske det, kunne tas av. Like fine etter vask. Greie å ta av og på. Det var det jeg kom på nå...

Ingen av dressene var Reima, men var å få kjøpt for ca kr 300 eller noe sånt på superhemmelige butikker som H&M og Stor-Rema.

Skrevet

Nei sjalusi tror jeg ikke det er,det bare provoserer litt at disse reimadressene blir skrytt opp i sky hver eneste sesong her på dol akkurat som det er for å provosere.

Samtidig er det merkelig at de som ikke kjøper reimadresser ikke har sett barn i reimadresser,mens folk som kjøper de også ser mange som har reimadress.

Er det kanskje for at dere med interesse for reima gransker litt mer og så skal vise frem for andre og tilegne dere status?

Venter meg pepper nå men pytt pytt.

Tror det har en enkel forklaring...

De som bruker mye penger på klær til barna sine, har mye penger generelt.

I området min barnehage ligger er det ressrussterke familier, og boligene er blant de dyreste i norge.

Her er det også mange som har dresser i reima-prisklassen.

Vet ikke om det er motsatt andre steder, men jeg regner jo med at folk bruker ikke mer penger enn de har, og derfor velger folk med lavere inntekt også rimeligere dresser, og livsstil generelt.

Hvilken gruppe mennesker som holder til på dol aner jeg ikke, men regner med at de som svarer på "dressespørsmål" er de som har bra dresser?

Tviler på at det er for å provosere.

Familier har forskjellige verdier og selvfølgelig får ikke barn med reimadresser nødvendigvis en bedre eller dårligere barndom.

Mange barn i dag har aldri opplevd å fryse eller være sulten... Tror ikke det er noe mål i seg selv...

Bare mine tanker dette her.

Skrevet

Jeg fatter ikke at folk gidder å bruke så mye penger på dresser som bare passer i ett års tid, når man får kjøpt gode dresser til 2-300 på SparKjøp o.l.

Hva _er_ det med disse dressene som er så mye bedre enn andre egentlig, eller er det bare merkestatus det går på?

Jeg har også ( spesielt i min alenemor tid), men også nå kjøpt desser til mine sønner på Coop og spar kjøp. Det har jeg rett og slett gitt opp! Ikke på grunn av at de ikke er varme, men på grunn av kvaliteten på glidelåden og knapper. Jeg har vært nødt til å kassere fullt brukbare dresser på grunn av at glidelåsen ble ødelagt.

Til min yngste sønn kjøper jeg reima. Rett og slett fordi den er lettest på markedet.(han er stor og tung)

Jeg har jobbet i barnehage i maaange år, og tro meg!! man får det man betaler for.

Dyrt = god kvalitet

Billig = varierende/dårlig kvalitet.

Hilsen

Skrevet

"Så det er nok mest for min egen del at vi har forlatt billig-dressene. Synd, men sant..."

Der sa du det!

Mange dolere kjøper reima for å tilegne seg status..

Her på dol er det ingen som ser disse dyre reimadressene deres og for alt vi vet så kan halvparten være oppdiktet.

Ups, der var jeg avslørt. Bruker tusenvis av kroner på barnetøy med spes merker for å bli populær på DOL. Har nemling ikke noe liv utenfor DOL og ingen tanker om hva som er best for barnet mitt.

Ærlig talt, bryr meg katta om hva DOL-mødre eller andre måtte synes om det jeg kler på ungen min.

Skrevet

Ups, der var jeg avslørt. Bruker tusenvis av kroner på barnetøy med spes merker for å bli populær på DOL. Har nemling ikke noe liv utenfor DOL og ingen tanker om hva som er best for barnet mitt.

Ærlig talt, bryr meg katta om hva DOL-mødre eller andre måtte synes om det jeg kler på ungen min.

Det jeg tror er at dolmødre bare skriver om "doldressen" og i virkeligheten bruker helt annen dress.

Sier ikke at alle gjør det, men noe må det da være som gjør at "doldressen" blir omtalt og rost opp i sky hver eneste sesong.

Det er jo aldri nevnt andre merker?(bare troll)

Skrevet

Jeg har også ( spesielt i min alenemor tid), men også nå kjøpt desser til mine sønner på Coop og spar kjøp. Det har jeg rett og slett gitt opp! Ikke på grunn av at de ikke er varme, men på grunn av kvaliteten på glidelåden og knapper. Jeg har vært nødt til å kassere fullt brukbare dresser på grunn av at glidelåsen ble ødelagt.

Til min yngste sønn kjøper jeg reima. Rett og slett fordi den er lettest på markedet.(han er stor og tung)

Jeg har jobbet i barnehage i maaange år, og tro meg!! man får det man betaler for.

Dyrt = god kvalitet

Billig = varierende/dårlig kvalitet.

Hilsen

Rart dette at tilhengere av reima mener at reima er det eneste som går å bruke i barnehage?

Gjest Flystripa
Skrevet

Det jeg tror er at dolmødre bare skriver om "doldressen" og i virkeligheten bruker helt annen dress.

Sier ikke at alle gjør det, men noe må det da være som gjør at "doldressen" blir omtalt og rost opp i sky hver eneste sesong.

Du kan ikke ha fulgt med ordentlig her...

Skrevet

Du kan ikke ha fulgt med ordentlig her...

Hæ!?

Hva mener du?

Gjest Flystripa
Skrevet

Hæ!?

Hva mener du?

Her har vi da diskutert et utall forskjellige fabrikater av yttertøy; Exit, HH, Mikk-Line, Skogstad, Sparkjøp, H&M etc.

Skrevet

Her har vi da diskutert et utall forskjellige fabrikater av yttertøy; Exit, HH, Mikk-Line, Skogstad, Sparkjøp, H&M etc.

Synes det har vært digre overskrifter med reima jeg,ikke sett overskrift med de andre så de har nok kommet litt inn i reima trådene for å få påpekt at reima er den suverene vinner.

Det er nok jeg som har fått reima opp i halsen tror jeg :)

Skrevet

Synes det har vært digre overskrifter med reima jeg,ikke sett overskrift med de andre så de har nok kommet litt inn i reima trådene for å få påpekt at reima er den suverene vinner.

Det er nok jeg som har fått reima opp i halsen tror jeg :)

Jeg også...

Skrevet

Har ingen anelse om hva andre DOLere gjør, kjenner ingen i real life (så vidt jeg vet). Kan bare svare for meg selv. Jeg og mange andre jeg kjenner bruker Reimadresser, synes de er supre til det tøffe klimaet her oppe i nord.

Skrevet

Jeg også...

Sikker på at vi får opp stygg mange tråder hvis vi tar et søk på reima.

Skrevet

Sikker på at vi får opp stygg mange tråder hvis vi tar et søk på reima.

Uff, tør ikke tenke på det en gang - kommer til å få mareritt i natt... :-D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...