Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest papirtiger
Skrevet

Siden jeg drikker fra vannflasker selv, så har jeg testet den for bakterier etter 2 ukers bruk.

Det var ikke spesielt urovekkende. Med riktig hygiene burde det neppe være et problem.

Skrevet

Skummelt. Barna våre tar drikkeflaskene med hjem hver dag, og de rengjøres før de sendes med neste dag.

Skrevet

Ingen problem her i huset. Alle vannflaskene går i oppvaskmaskinen etter en dags bruk. Har flere å velge mellom som alltid er ren.

Skrevet

Det er klart det er masse dritt i en flaske som kun blir vasket en gang i uken. Jeg drikker jo f.eks ikke av samme kopp i en hel uke uten å vaske den. Merkelig at foreldrene i den aktuelle barnehagen ikke har stusset på det.

Skrevet

Ingen problem her i huset. Alle vannflaskene går i oppvaskmaskinen etter en dags bruk. Har flere å velge mellom som alltid er ren.

Samme her!

Skrevet

I linken så ser det ut som om det liksom er barnehagen som gjør en feil her. Det er jo foreldrene som må passe på at de vasker sine egne ungers flasker oftere enn 1 gang i uka, synes nå jeg da.

Selv om barnehagen "vår" hadde innført rutine om vask 1 gang i uka, så hadde ikke jeg godtatt det allikevel. Det er mitt ansvar som forelder.

Skrevet

Jeg vasker dem også i oppvaskmaskinen, men jeg har vært litt usikker på om de blir godt nok vasket, særlig i korken, hvor det er mye "kriker og kroker". Bruker flasker med kork som trekkes ut for å åpne, trykkes inn for å lukke. Vasker dem i åpen stilling. Tenker også på om de blir skylt godt nok, med tanke på såperester og sånn...

Skrevet

Jeg vasker dem også i oppvaskmaskinen, men jeg har vært litt usikker på om de blir godt nok vasket, særlig i korken, hvor det er mye "kriker og kroker". Bruker flasker med kork som trekkes ut for å åpne, trykkes inn for å lukke. Vasker dem i åpen stilling. Tenker også på om de blir skylt godt nok, med tanke på såperester og sånn...

Jeg tar alltid vannflaskene og skyller dem ekstra i springen når jeg tar dem utav oppvaskmaskinen. Både flaska og lokket. Lufttørker dem og lar være å sette på lokket før flaska skal brukes igjen.

Skrevet

Jeg tar alltid vannflaskene og skyller dem ekstra i springen når jeg tar dem utav oppvaskmaskinen. Både flaska og lokket. Lufttørker dem og lar være å sette på lokket før flaska skal brukes igjen.

Samme her. Jeg har hørt at hvis det er veldig smal og liten åpning i flaska, så blir den ikke 100 % ren i oppvaskmaskin og da bør man bruke flaskekost selv etterpå.

Gjest Persille
Skrevet

Hos oss har alle barna egne flasker, og de blir vasket i maskin hver ettermiddag. På morgenen fylles de med rent vann før de settes i kjøleskapet...

Skrevet

Hei, hvilke vannflawker bruker dere? Ønsker noen som er lette å holde rene...

Skrevet

Hei, hvilke vannflawker bruker dere? Ønsker noen som er lette å holde rene...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...