Gå til innhold

NHD: hvilken medisin er best imot dette tror du?

Anbefalte innlegg

Gjest lei av å være psyk
Skrevet

Hei!

Er så veldig skeptisk til mennesker i perioder at jeg begynner å bli redd. Redd jeg i en dårlig periode skal "knerte" meg selv. Bruker seroquel, men dette bryter igjennom uansett.

Starter alltid med at jeg blir veldig glemsk, alzheimer light.

Så føler jeg at alle er imot meg. Dette kan stå på i mange dager, og jeg er da veldig suicidal. Hadde jeg ikke hatt mine barn så hadde jeg sannsynligvis ikke vært på denne planeten idag.

Det jeg lurer på (eller det jeg ønsker) er: En medisin som kan ta de værste toppene når de kommer. Har bare sobril og dette føler jeg ikke virker så godt. Må ta en dose som er så stor at jeg sovner, dette kan umulig være bra i lengden for min kjære lever?

Kan heller ikke øke seroquel-dosen for da sover jeg døgnet rundt og får i tillegg en voldsom hjertebank.

Har spurt mine behandlere om å få begynne med en annen type medisin, men de sier det er bare seroquel og zyprexa som er indisert ved ptsd. Stemmer dette?

Håper du kan svare meg på dette, så ihvertfall mitt hode kan bli litt klokere :-)

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Alle de andre medisinene i samm gruppe kan brukes: Risperdal, Zeldox, Solian.

Av de gamle hadde jeg god erfaring med Fluanxol. Det virke rgodt antipsykotisk uten å gi trøtthet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...