Gå til innhold

akillesmerter


Gjest treningsglad

Anbefalte innlegg

Gjest treningsglad

Hei!

Har operert i akillesen for 8 år siden. Ble bra etter det, men nå har jeg smerter igjen. Tidligere var det bare av og til, men nå er det konstante smerter. Har prøvd med fysio, UL, strøm og kortisonsprøyter, gel og tbl.kurer.

Men det har bare kortvarig effekt.Det er akkurat som de "knepper" bak i der. Det er egentlig best å gå på tær! Er litt redd for at akilles skal ryke! Har dere noen råd om hva annet jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sverre Mæhlum, Lege

Hei

Det jeg vil anbefale er såkalt eksentrisk trening. Dvs trening der leggmusklen(og med den Achillessenen) forlenges når den kontraherer seg.Dette kan gjøres på et skråbrett. Et systematisk opptreningsregime med vekt på skråbrett-trening (eksentrisk trening) kan kanskje hjelpe deg. Jeg ville i hvert fall prøve det før jeg vurderte nok en operasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...