Gå til innhold

20 mn.hvilken størrelse bruker ditt barn?

Anbefalte innlegg

Gjest girasol

Et uviktig lite spørsmål, men av interesse synes jeg, til dere her :-)... Sønnen min er 20 mnd.nå, og han bruker alt fra 74-86 i klær... Dvs.jeg ville ikke kjøpt 74 til ham lenger, men han kan fremdeles bruke en del klær i den størrelsen, kanskje fordi de er litt utvidet av vask og bruk...

I bodyer (som vi fremdeles liker å bruke) må han nå opp i størrelse 86, men i bukser og gensere bruker han 80, og noe 74.

Synes han har vokst kjempemasse jeg, men fremdeles bruker han klær i små størrelser.

Hva er vanlig, hva bruker din unge?

M.v.h.

Fortsetter under...

Gjest mamma til en liten prinsesse

Spørs vel om der er noe vanlig her. Noen barn er kjempestore og andre er små. Min 5-åring bruker str. 4 år mens min venninnes 5-åring bruker str. 8 år.

Min datter brukte str. 74 da hun var 1 år.

Vår lille frøken, som er 20 måneder om en ukes tid bruker stort sett str 74 og 80, med et og annet plagg i 86.

Hun er adoptert fra Kina, og er (til å være kinajente) lang for alderen, 81 cm var hun for et par uker siden. Hun veier snaue 10 kg.

MVH

Annonse

Spørs vel om der er noe vanlig her. Noen barn er kjempestore og andre er små. Min 5-åring bruker str. 4 år mens min venninnes 5-åring bruker str. 8 år.

Min datter brukte str. 74 da hun var 1 år.

Er enig der, det er forskjell på barna, og ikke minst på klærne. Noen er store på størreslse, mens noen klær er små på størrelsen.

Min eldstemann har alltid vært "større" enn alderen sin, og dermed brukt opp til et år, om ikke to størrelser mer enn alderen. Mens minstemann igjen, har alltid vært akkurat der han "skal" være.

Heldigvis er alle barn forskjellig, men like verdifull:)

God helg!

Jenta her i huset, 21 mnd, har også lenge brukt alt mellom 74 og 86. Da helst mindre i bukser og større i gensre. I disse dager legges stort sett 74 bort, da dette begynner å bli vel lite.

Enig i at det varierer mye fra merke til merke! Men slik er det vel med oss voksne også ;-)

Datteren min er 17 mnd og bruker også fra 74-86 i klær. Dvs. at når klærne er i str. 86 så er de gode og rommelige ennå.. Gensere kan godt være i str. 74 mens bukser i den str. begynner å bli litt korte. Hun er litt under snittet på størrelsesskalaen. For to mnd siden var hun 78 cm høy. Tipper hun har bikka 80 nå.

Lillemor er 21 mndr i dag, og bruker str 80 i bukser (kan bruke 86 eller 92 hvis det er strikk nede rundt foten) og 86 eller 92 i gensere, litt etter hvordan fasongen på dem er.... hun er kort, men har en stor mage som står rett ut, derfor blir genserne ofte veldig trange hvis armene skal være passe lange. Så vi bruker heller litt større gensere som ikke strammer rundt magen, og så bretter vi opp armene.....

Men noen ganger lurer jeg nesten på om de som lager barneklær har sett en unge... ??? Noen klær er jo helt vanskapt etter mitt syn - for ungen min er det jo ikke noe galt med, så det må jo være klærne som er rare ;0)

Annonse

Lillemor er 21 mndr i dag, og bruker str 80 i bukser (kan bruke 86 eller 92 hvis det er strikk nede rundt foten) og 86 eller 92 i gensere, litt etter hvordan fasongen på dem er.... hun er kort, men har en stor mage som står rett ut, derfor blir genserne ofte veldig trange hvis armene skal være passe lange. Så vi bruker heller litt større gensere som ikke strammer rundt magen, og så bretter vi opp armene.....

Men noen ganger lurer jeg nesten på om de som lager barneklær har sett en unge... ??? Noen klær er jo helt vanskapt etter mitt syn - for ungen min er det jo ikke noe galt med, så det må jo være klærne som er rare ;0)

Jeg hadde noen bodyer som jeg tror må ha vært laget for orangutang-barn. Når de passet i kroppen til mine unger var ermene 15 cm for lange...

"Men noen ganger lurer jeg nesten på om de som lager barneklær har sett en unge... ??? Noen klær er jo helt vanskapt etter mitt syn - for ungen min er det jo ikke noe galt med, så det må jo være klærne som er rare ;0)"

*LOL*

Helt enig!

Gjest girasol

Selvfølgelig :-)

M.v.h.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...