Gå til innhold

Hvor få tak i "mellomlag" av ull...?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sier som girasol at hjemmestrikkede (vel bestemorstrikkede da..) bukser og gensere av ull er suverene. Med godt ullundertøy under dette og ullfor i dressen så skal man vel være litt av en frysepinn for fryse...? Har også alltid sverget til flere lag ull og kanskje følt meg litt ekstrem til tider:-) Godt å høre at vi er flere..

Hvordan gjør dere det når barn leveres i barnehagen om morgenen? Blir jo alt for varmt med ullundertøy og strikka bukse og genser over? Har dere evt egne inneklær (bukse og genser) og regner med at personalet sørger for at disse blir skiftet når barna skal ut, eller går de inne med stilongs?

Har prøvd meg med egen innebukse til å ha over stilongs selv om jeg kanskje synest det er litt drøyt at personalet får ekstrajobb med å ta av dette for så å ta på nye uteklær...hvordan gjøres dette andre steder?

Sier som girasol at hjemmestrikkede (vel bestemorstrikkede da..) bukser og gensere av ull er suverene. Med godt ullundertøy under dette og ullfor i dressen så skal man vel være litt av en frysepinn for fryse...? Har også alltid sverget til flere lag ull og kanskje følt meg litt ekstrem til tider:-) Godt å høre at vi er flere..

Hvordan gjør dere det når barn leveres i barnehagen om morgenen? Blir jo alt for varmt med ullundertøy og strikka bukse og genser over? Har dere evt egne inneklær (bukse og genser) og regner med at personalet sørger for at disse blir skiftet når barna skal ut, eller går de inne med stilongs?

Har prøvd meg med egen innebukse til å ha over stilongs selv om jeg kanskje synest det er litt drøyt at personalet får ekstrajobb med å ta av dette for så å ta på nye uteklær...hvordan gjøres dette andre steder?

Hos oss tar barna selv av seg innetøyet og bytter med ulltøy. De minste barna får hjelp av personalet.

Dersom det blir for varmt inne med både ullundertøy og innetøy, går barna i undertøyet (longsen) inne.

Annonse

Hos jenter er det "enkelt". Mine går med kjoler over ullundertøyet omtrent hele vinteren; dongerikjoler, myke bommuluskjoler uten armer, skjørt og en liten t.skjorte over ullundertøyet. ( hos gutter tynn bukse og t-skjorte). Dette er klær som er lett å ta av når de skal ut og mellomlaget skal på.

Gjest girasol

Vi sender alltid knærten i barnehagen med ullundertøy og deretter vanlig bukse og genser over. Personalet tar så av ham buksa og genseren når de skal ut, og tar på ham ullbukse og ullgenser /fleece under dressen. De har aldri klaget på det oppleget der ihvertfal! :-)

M.v.h.

For oss som ikke strikker eller har strikkende bestemødre, er ullvang ullbukser et veldig bra alternativ. Ullgensre får man vel tak i mange steder.

Jeg pleier å bruke fleece som mellomlag i stedet for ull, da er barna alltid gode og varme, dessuten er fleece-tøyet så lett og mykt å bevege seg i.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...