Gå til innhold

Hadde dere også reagert?

Anbefalte innlegg

Gjest Mener jeg da

Vi ferierte sammen med svoger, svigerinne og deres treåring. Vår jente var da snaue to år.

Det jeg regerte veldig på, var at de ikke bare lot henne styre alt innen familien, men de forventet at også vi skulle gjøre det samme. Et eksempel var at jeg hadde kledd å vår datter bukse og genser, det var temmelig surt ute. Da kom niesen min og forlangte at jenta vår skulle ha kjole på."Nei" sa jeg, "hun skal ikke det." Hun fortsatte å mase, og til slutt gikk moren og fant en kjole som hun tredde på datteren min, utenpå buksa. Jeg ble helt paff! Men treåringen var fornøyd, i alle fall for en stakket stund.

Vi var også en del ute og spiste på restaurant, og hver eneste gang forkastet treåringen maten hun selv hadde bestilt, og ville ha vår mat, og da gjerne det vi hadde kjøpt til toåringen. Og ved hvert måltid spurte foreldrene om "ikke treåringen kunne få litt av vår mat, ev. bytte mat med toåringen vår.!?!

Jeg har en treåring selv, og ja, hun vil gjerne bestemme alt, men det går da ikke an?!? Eller er jefg bare rar?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/204204-hadde-dere-ogs%C3%A5-reagert/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vel temmelig tydelig at det ikke er du som er rar her...

En ting er foreldre som har en dårlig barneoppdragelse, man kan spørre seg om man skal sifra på det. Men når folk skal overføre sin dårlige barneoppdragelsen til andre, da er det ikke engang et spørsmål. Sånt provoserer meg!

Gjest M.Angelica

Å herregud! Skjønner godt at du reagerer!!

Sånne barn ser man ofte har en negativ atferd i feks b.hgen. De har mindre sosial kompetanse og takler dårlig det å måtte dele med andre, vente på tur, ikke kunne bestemme alt (i feks leken) etc. Og sånne barn kan til slutt bli upopulære lekekamerater, for de andre barna blir leie av atferden deres. Men nå sporet jeg helt av her ;)

Annonse

Svogeren og svigerinnen din kommer til å få store problemer etterhvert, siden de allerede nå har latt datteren få kontrollen i familien.

Men jeg stusset over at du tillot svigerinnen din å ta på datteren din en kjole etter at du hadde sagt nei? Slikt må du ikke tolerere. Du må markere overfor dem at det er du (og mannen din) som bestemmer i deres familie.

Ærlig talt, jeg ble litt sjokkert nå.

Har en tre åring selv, og hun er ganske viljesterk og prøver grensene ofte.

Men en kan ikke gi helt opp og gjøre alt en 3 åring vil, dette vil få konsekvenser for både barnet og foreldrene.

De må rett og slett ta makten tilbake, og det kan bli en prosess når barnet har så tydelig kontroll i familien.

Hadde blitt kraftig provosert jeg også, hvis noen hadde kommet og satt kjole på min datter når jeg nettopp hadde sagt Nei.

Nei, huff... høres ikke bra ut i det hele tatt.

Huff, et klassisk eksempel på foreldre som med gode hensikter ødelegger barnet sitt.

En 3-åring skal ikke bestemme alt. En 3-åring skal lære at verden ikke sentrerer rundt en selv.

At moren lar denne 3-åringen også bestemme over ditt barn er horribelt!!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...