Gå til innhold

Gi vann til babyen?

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke noe vettu å komme med til deg Spirello, jeg bare slenger meg inn under tråden her med et aldri så lite spørsmål. Jeg fullammer og vesla er litt over 3 mnd. Burde jeg gi litt vann i tillegg? Litt sånn av og til som noen foreslo? Er det vanlig? Aldri hørt om eller tenkt på dette før jeg.

Aner ikke... :) Jeg har ikke gitt noe vann til tassen min ennå, han får nå kun mme pga. medisiner jeg må ta.

Men jeg kom til å tenke på dette i går da jeg ga litt sukkervann. Om jeg kanskje skal gi litt fra kopp snart, men tror vi venter litt ennå..

Fortsetter under...

hare1365380455

Aner ikke... :) Jeg har ikke gitt noe vann til tassen min ennå, han får nå kun mme pga. medisiner jeg må ta.

Men jeg kom til å tenke på dette i går da jeg ga litt sukkervann. Om jeg kanskje skal gi litt fra kopp snart, men tror vi venter litt ennå..

Jeg er glad for at jeg begynte å gi fra glass ganske tidlig. Så ble de vant til det!:)

Jeg har gitt vann på flaske fra de var 6 mndr. Da hadde de flaska tilgjengelig, og drakk eller lekte med dem som de ville sjøl.

Gutten fikk grøt da han var 6 mndr, jenta litt før. Grunnen var ikke at de ga signaler om at de ville ha grøt, men anbefaling fra helsesøster.

Tror ikke det er så viktig om du begynner med vann nå eller om 6 mndr. Det som er viktigere for at barnet skal like vann er at du _ikke_ i det hele tatt begynner med noen annen drikk, utenom melk, før barnet er glad i å drikke vann.

Er barnet sykt og trenger væske, gir man selvsagt det som glir ned.

Begynner man med alskens saft og juice er det som regel gjort.

Å kjøpe en liten kopp som ikke lekker og la barnet prøve den og leke med den er det selvfølgelig ikke noe i veien med. Om barnet lå i unnerkant vektmessig ville jeg reservert plassen til melk.

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...