Gå til innhold

Hva pakker DU inn i kalenderen?

Anbefalte innlegg

I år blir den aller første pakkekalenderen laget her i huset. Men hva pakker man egentlig inn til gutter?

Synes det virker litt enklere med jenter og feks hårpynt osv!

Gutta mine er 3,5 og 1,5 år og begge må nok få pakkekalender for småen vil ha alt helt likt storebror. Minsten er allergiker så derfor slipper vi heldigvis unna maset om sjokoladekalender!

Tips ønskes!!!!!!!!!

Hva pakker du inn????

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/204234-hva-pakker-du-inn-i-kalenderen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heia

Ja så var man kommet til årets store utfordring. Vel, av av kalenderens 24 pakker har jeg valgt i alle år og ha ca halvparten med godteri og halvparten med "noe nyttig". Vi har en jente (8 år) og i fjor fikk hun alt fra viskelær, tyggegummi, stilige tusjer/penner som blinka og hadde fjær på seg. Gikk på -nille og kjøpte sånn billig godteri og pakka inn ei klubbe f.eks.

Lillejulaften fikk hun øredobber i kalenderen (kosta 80,-) og juleaften fikk hun en DVD som hun ønska seg. (også har hun noe å se/gjøre fram til maten er ferdig og gavene eeendelig kan pakkes opp) ;-)

Cluet er vel å bruke fantasien...vil jeg tro :-)

Var jo koselig å sitte der 30. november ifjor og pakke inn 24 små og pittesmå gaver hehe..

Tja sønnen min han får i år: et par truser,noen sokker, et par hansker, klistremerker, pokemon eller DuelMaster kort, ny tannkost, noen kjøleskapsmagneter, noen små ekser med lego, en beyblade ( kjøpt billig), blyant, viskelær, noe julepynt, taperull ( med farge på), limstift etc. Det meste er ting han likevel ville fått og som jeg tåler å ha i hus.

Søstrene får omtrent det samme, men litt hårstrikk ol også da.

jeg bruker alt for mye penger på adventspakker. men kjøper ikke dyre ting hver dag, men det blir alt fra dvd, øredobber, til blyanter, små leker /figurer, men også enkelte dager med godteri. Men jeg har jente.

Småguttene i barnehagen hvor jeg jobber er veldig opptatt av t skjorter, sokker, truser og belter med bilde av batman, spiderman osv og masse rare små figurer. N

Gjest julerull

I år får 6-åringen et stort puslespill delt opp i 24 deler. Julaften er hele bildet ferdig...

Før om årene har han fått små figurer. I lekebutikkene selger de pakker med pokemonfigurer du kan dele opp og gi en om dagen. Kort er også moro.

Andre tips er barnekjevle, badesaker (figursåper etc.)

nisselue (dagen før nissefest i barnehagen)

slips eller tversoversløyfe (til juleantrekket)

kule underbukser med figurer på.

pakke med lego, som deles opp over flere dager...

ny tannbørste

juletrepynt.

100 kroner til julegavehandling (til mamma og pappa???)

refleksbånd.

Eget julelys.

en porsjonspakke med nugatti (til å ha på frokosten)

Hver lørdag puttet jeg i godteri, eller eventuelt et "skattekart" med rebus eller bilde av det stedet jeg hadde gjemt lørdagsgodtet.

en av dagene kan det ligge en konvolutt med mal til pepperkakehus... (betyr at dere skal lage det.)

Annonse

Små biler, tegnesaker, truser, tannbørste, lego/duplo, bøker, kinobilletter, pepperkakeform på den dagen dere skal bake pepperkaker, glitter og lim til julekort dere kan sende (de siste tipsene har jeg stjålet fra Rhea Silvia trur eg). Det er ikke så vanskelig bare du får hjernen i sving.

Mora mi laget kalenderen til podens første jul, og insisterer på å lage 24 små nummererte pakker, som hun sender til oss før advent. Utrolig praktisk ordning, anbefales:-)

Hva som er i pakkene? Alt fra todelte sokkepar, til en tier til sparebøssa, en liten pyntefigurer, en sjokoladefigur, et skrapelodd, en liten lekebil osv.

Tips noen?

Ettersom mine er halve tiden hos pappan blir det for dumt (og for mye) å ha 24 pakker til hver begge stedene. Så i fjor innførte vi kalender-boksen! En liten boks som hver natt får to små pakker oppi seg og i pakkene henger en lang snor med et hjerte i enden og på hjertene står ungenes navn. Kjempestas å trekke pakkene opp av boksen!

Julaften fikk de en litt større pakke så da lå det bare en lapp i boksen hvor det sto:"Se i skuffen der melet står" og der lå det en ny lapp osv... Til slutt fant de julestrømpene inne i klesskapene sine. Vanvittig populært! :o)

Gjest M.Angelica

Ettersom mine er halve tiden hos pappan blir det for dumt (og for mye) å ha 24 pakker til hver begge stedene. Så i fjor innførte vi kalender-boksen! En liten boks som hver natt får to små pakker oppi seg og i pakkene henger en lang snor med et hjerte i enden og på hjertene står ungenes navn. Kjempestas å trekke pakkene opp av boksen!

Julaften fikk de en litt større pakke så da lå det bare en lapp i boksen hvor det sto:"Se i skuffen der melet står" og der lå det en ny lapp osv... Til slutt fant de julestrømpene inne i klesskapene sine. Vanvittig populært! :o)

Så lurt, Lillemus =D

Annonse

Jeg har en gutt på 3 år og ei jente på 1 år. Her blir det nok litt forskjellige ting og litt mindre til henne enn ham.

Har begynt å kjøpe inn en del:

* Mekke Mikkel figurene (5 stk og en hver dag)

* Play do (en 4 pakning som jeg deler opp)

* Farger og fargebok

* Sokker/strømpebukser

* Votter

* Litt snop av og til

* Byggmester bob kjeks og kakao (en sånn 2pk kjeks og en pose kakao)

* Hårpynt (til henne da ;-)

* 2 jule dvdèr (teletubbiene og Mekke Mikkel

Kommer kansje til å kjøpe litt dyrere ting også, men da blir det nok aktivitetsleker som ungene kan få i helgene :-)

Gjest nisssssssssssen

Tips noen?

Henger pakkene i gardinstanga på kjøkkenet, sånn stang midt i vinduet. Henger ikke opp alle 24 pakkene på en gang men litt etterhvert. Likevel endel sånn at de kan se på og glede seg. Stor stas!!!!!Tar gjerne papir og bånd som matxer så ser det så koselig ut atte :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...