Gå til innhold

Første natt uten bleie - Hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Knøttet sover i natt sin første natt uten bleie på etter flere dagers forberedelser. Først var det veldig moro og kunne stå opp med unnskyldning om at han måtte tisse - gjorde det mange ganger. Men til slutt sovnet han.

Spørsmålet mitt er hvor ofte jeg bør vekke han for at han skal gå på do? Vil jo helst at han skal oppleve dette som en seier. Satser på å vekke han før jeg legger meg selv, men bør jeg vekke han flere ganger?

Takknemlig for svar!

Skrevet

Har aldri vekket mine for dogåing jeg. Har mer tro på at blæra må trenes opp til å holde seg over natten fremfor å venne den til å tømmes etter noen få timers søvn.

Har hatt svært få uhell også.

Skrevet

Enig med Lillemus. Jeg ville ikke ha vekket ham flere ganger uansett, for da får han avbrutt søvnen sin så mange ganger. Poenget er at han skal lære å våkne selv når han må tisse.

Skrevet

Du skal ikke vekke han, da er hele hensikten med å kunne holde seg tørr borte. Bløren skal trenes opp til å kunne holde på urinen en hel natt. Skal man ta opp ungen kunne han jo like gjerne hatt bleie på seg.

Skrevet

Du skal ikke vekke han, da er hele hensikten med å kunne holde seg tørr borte. Bløren skal trenes opp til å kunne holde på urinen en hel natt. Skal man ta opp ungen kunne han jo like gjerne hatt bleie på seg.

bløren = blæren

Skrevet

Enig med Lillemus. Jeg ville ikke ha vekket ham flere ganger uansett, for da får han avbrutt søvnen sin så mange ganger. Poenget er at han skal lære å våkne selv når han må tisse.

Da får vi prøve det :)

Takk for hjelpen!

Skrevet

Pleide å ta opp lillebror når vi sjøl la oss, han var helt i ørska,men tissa en ikke så liten skvett, så sov han videre hele natta. Dette gjorde vi et par måneder ca, det hendte senere (og fortsatt nå, av og til) at han i ørska kaver seg ut av rommet i 11-12tia for han kjenner han er tissetrengt, men slett ikke hver kveld. Det kommer mye an på inntak av drikke i løpet av dagen og særlig kvelden, dager hvor han hadde bælmet brus måtte vi iallfall huske på å ta han opp.

Skrevet

Da får vi prøve det :)

Takk for hjelpen!

Lykke til!

Håper du har på tisselaken? :-)

Skrevet

men mange bruker den metoden at barnet blir løftet på do før foreldrene legger seg.

Jeg gjor det i begynnelsen etter at mi jente sluttet med bleie og trur ikke jeg gjor noe galt i det.

Skrevet

Har aldri vekket mine for dogåing jeg. Har mer tro på at blæra må trenes opp til å holde seg over natten fremfor å venne den til å tømmes etter noen få timers søvn.

Har hatt svært få uhell også.

Jeg vekket heller aldri storebror for å tisse, som andre sier så er jo meningen at han skal kjenne det selv.

Ikke gi mye drikke på kvelden (og overhodet ikke te) og ha på tisselaken. Får du uhell mange netter etter hverandre så ville jeg heller gått tilbake til nattbleie.

Lykke til.

Skrevet

....lurer på hvordan det gikk...

Det gikk over all forventning!

Jeg prøvde å vekke han før jeg la meg selv, men han sov så tungt at han ikke våknet av at han satt på do så da bar jeg han bare inn i senga igjen. Så hadde han et uhell ca 1:30 hvor vi måtte skifte på senga - tissa litt mer på do. Også ikke noe mer før han måtte på do på morgenen, men da våknet han nok av at jeg allerede var gått på badet.

så nå er vi klare for en ny natt :)

Gjest Fru. Hagen
Skrevet

Det gikk over all forventning!

Jeg prøvde å vekke han før jeg la meg selv, men han sov så tungt at han ikke våknet av at han satt på do så da bar jeg han bare inn i senga igjen. Så hadde han et uhell ca 1:30 hvor vi måtte skifte på senga - tissa litt mer på do. Også ikke noe mer før han måtte på do på morgenen, men da våknet han nok av at jeg allerede var gått på badet.

så nå er vi klare for en ny natt :)

Han tisset i sengen, men alikvel gikk det over all forventning? Hvor mange ganger skal ha måtte tisse i sengen før dere mener det har gått dårlig da?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...