Gå til innhold

Konsentrasjonsproblemer og depresjon hos en 12 åring

Anbefalte innlegg

Hei

Har en 12 åring som har en del utfordringer i hverdagen. Fikk konstantert ADHD pga av indre uro, mange antenner som tok imot mye som han hadde problemer med å sortere mangel på empati og prøvde til slutt straterra, dette virket en liten stund. Nå har vi i samråd med lege og BUD blitt enige om å gå av da dette ikke virker lengere, noe jeg er glad for da han nå ser ut til å få igjen smilet sitt :)

Det er i disse dager mye skriverier om fettsyrer med mer, kan du komme med noen råd?

Mvh

Fortvilet enslig far

Fortsetter under...

Gjest gladiol

Har ikke noen gode råd, men svarer likevel.

Du skriver at Strattera virket til å begynne med, men at effekten ble borte etter hvert.

Dette høres rart ut hvis dosen

har blitt økt gradvis slik den skal.

Jeg har prøvd mange alternative ting på mine barn gjennom flere år, også fettsyrer, alt uten snev av at ting har blitt bedre.

For mine er det kun medikamentell behandling som har hatt effekt.

Ellers så finnes det jo flere alternativer til medisinering, samt at alle behandlingsformer gir veldig individuell virkning, så du må nesten bare prøve deg frem til hva som har best effekt.

Har ikke noen gode råd, men svarer likevel.

Du skriver at Strattera virket til å begynne med, men at effekten ble borte etter hvert.

Dette høres rart ut hvis dosen

har blitt økt gradvis slik den skal.

Jeg har prøvd mange alternative ting på mine barn gjennom flere år, også fettsyrer, alt uten snev av at ting har blitt bedre.

For mine er det kun medikamentell behandling som har hatt effekt.

Ellers så finnes det jo flere alternativer til medisinering, samt at alle behandlingsformer gir veldig individuell virkning, så du må nesten bare prøve deg frem til hva som har best effekt.

Hei, jeg har selv en sønn med adhd og er frarådet å teste strattera da jeg har fått forståelsene at spesielt unge kan få depresjon. nå må det sies at jeg ikke er FAGKYNDIG personell, men kun en mor med livserfaringen. Min sønn går nå på Conserta, først ritalin, men byttet da det var så mye stress med å følge opp tiden og han glemte seg vekk.

En ting jeg vil si om egen erfaring er at først syntes jeg virkningen var litt "dårlig" men det visste seg at han han fått for liten dose og da sier det seg selv at virkningen ikke blir opptimal. I dag går han på 56mg (rød tabl) og det går kjempebra, spør bup om du kan teste conserta, dosen henger ikke sammen med vekt slik det gjør på mange medisiner,men prøv først 36mg, Men i samråd med dem. JEG ER IKKE LEGE. Jeg var på sommerleir med adhdforeningen og da så man forholdene sammen med andre og da var det lett å se at den dosen han gikk på var for liten, så ikke gi opp medisinering, det er tross alt forsket i mange mange år på ritalin (samme innhold i conserta) med gode resultater, og husk at ofte er resultatet om de ikke får hjelp og medisiner en dårligere hverdag for barna våre. Merket stor forskjell på min sønn både på skole og hjemme.

Hei, jeg har selv en sønn med adhd og er frarådet å teste strattera da jeg har fått forståelsene at spesielt unge kan få depresjon. nå må det sies at jeg ikke er FAGKYNDIG personell, men kun en mor med livserfaringen. Min sønn går nå på Conserta, først ritalin, men byttet da det var så mye stress med å følge opp tiden og han glemte seg vekk.

En ting jeg vil si om egen erfaring er at først syntes jeg virkningen var litt "dårlig" men det visste seg at han han fått for liten dose og da sier det seg selv at virkningen ikke blir opptimal. I dag går han på 56mg (rød tabl) og det går kjempebra, spør bup om du kan teste conserta, dosen henger ikke sammen med vekt slik det gjør på mange medisiner,men prøv først 36mg, Men i samråd med dem. JEG ER IKKE LEGE. Jeg var på sommerleir med adhdforeningen og da så man forholdene sammen med andre og da var det lett å se at den dosen han gikk på var for liten, så ikke gi opp medisinering, det er tross alt forsket i mange mange år på ritalin (samme innhold i conserta) med gode resultater, og husk at ofte er resultatet om de ikke får hjelp og medisiner en dårligere hverdag for barna våre. Merket stor forskjell på min sønn både på skole og hjemme.

Det er vel også viktig å ikke underslå at medisinering ikke er det beste alternativet for alle, og at det kan være verdt å forsøke uten slik denne familien gjør og heller øke innsatsen mht å finne egnede støttetiltak.

Barn med adhd er forskjellige og forskjellige løsninger bør prøves ut.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...